CSR Brand: OMV Petrom

petrom-cf-v2

Din 2007, Petrom a integrat in strategia sa de business principiile responsabilitatii corporatiste. Compania a alocat peste 30 milioane de euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania, concentrandu-se pe protectia mediului, educatie, sanatate si dezvoltare locala. Tara lui Andrei este principala noastra platforma de investitie in comunitate prin care ne propunem sa generam valoare economica si sociala prin finantari si transfer de expertiza in vederea sustineri initiativelor antreprenoriale.
Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business. Incepand cu anul 2013, Petrom raporteaza respectand directiile Global Reporting Initiative in cadrul raportului anual de sustenabilitate.
Din 2012, Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Obiectivul este de a dezvolta relatii bazate pe castig reciproc intre societate, mediu si Petrom prin solutii inovative. Ne concentram pe managementul apei si al CO2, siguranta resurselor de energie pentru viitor, educatie locala si solutii de dezvoltare pe termen lung.
Despre Tara lui Andrei
Tara lui Andrei sustine proiecte inspirand comunitatile din Romania sa intre in actiune si sa-si schimbe viata in domenii cheie: crearea de locuri de munca, acces la educatie non-formala si cultivarea spiritului civic. Valorile Tarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de intreprinzator, educatia (non-formala) si inovatia. Tara lui Andrei este o mare comunitate orientata catre solutii, o comunitate a celor care nu se dau inapoi de la a lupta pentru a-si transforma initiativele in realitate. Cetatenii Tarii lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientati catre solutii.

 

  • Baza aeromedicala SMURD Constanta: OMV Petrom si ExxonMobil Romania  au alocat impreuna o finantare de 3,48 milioane de lei. Bugetul petrom-smurd-constantaproiectului,  in valoare totala de 4,3 milioane lei, a fost completat din fondurile stranse in campania 2% de Fundatia pentru SMURD, iar cu sprijinul primit din partea RAJA SA Constanta, au fost realizate lucrarile de racordare la reteaua de apa si canalizare. Beneficiarii acestei initiative sunt pacienti in stari critice, accidentati grav, din zona judetului Constanta, Regiunea Sud-Est, care beneficiaza de interventia echipajelor de prim ajutor, terapie intensiva si salvare aeriana si au nevoie de asistenta medicala de urgenta corespunzatoare si uneori, transferul de urgenta catre alte centre medicale specializate.

 

  • „Idei din Tara lui Andrei” este un program de finantare demarat sub forma unei competitii nationale de proiecte, prin care OMV Petrom si Fundatia PACT incurajeaza initiativele eco-civice sustenabile. In 2016 s-au finantat initiative ale persoanelor fizice, ale organizatiilor neguvernamentale, dar si ale institutiilor publice si de invatamant, care s-au incadrat in urmatoarele trei domenii: dezvoltare comunitara; educatie pentru angajabilitate si mediu (eco-eficienta & eco-inovatie).

Proiectele castigatoare in 2016 sunt:

  • BEATBOX MASINA: Proiectul “Beatbox Masina” vizeaza crearea unei scoli de vara de beatbox care se va desfasura pe parcursul a trei saptamani in Scoala Gimnaziala Petre Dulfu, din Baia Mare. Ea face parte dintr-o actiune mai ampla pe care PARADAIZ vrea sa o intreprinda in beneficiul comunitatilor defavorizate din Horea si Cuprom, Baia Mare.
  • Business Mom: Studiile in domeniul psihologiei si studiile realizate in orasul Brasov arata ca odata devenite mame, femeile redescopera bucuria, creativitatea, energia. Se reinventeaza. Unele aleg sa se reintoarca la locul de munca, altele decid ca este momentul sa actioneze si devin mame cu norma intreaga. Uneori devin mame singure fortate de imprejurari. Lipsa unui venit constant aduce cu sine insa o lupta intre eul de mama si nevoile financiare ale familiei. De aici pana la nevoia de a transforma creativitatea si energia redescoperite intr-o idee de afacere, este doar un pas.
  • Noi suntem Jitia: Jitia este o comuna de munte din curbura Carpatilor, asezata intr-o zona de interferenta a culturilor celor trei provincii istorice romanesti. Proiectul prevede dezvoltarea unui centru de resurse tradionale, cu ateliere practice si un mini-muzeu cu foto, obiecte, marturii ale trecutului Jitiei. In cadrul scolii isi desfasoara activitatea Ansamblul Chindia in care sunt peste 30 de scolari, iar la nivel de comuna – Ansamblul Braul de la Jitia, infiintat din 1955 si care a dus faima braului in tara si in lumea intreaga.
  • Tradirrom:  Proiectul vizeaza restabilirea unor relatii intre membri comunitatii de rromi si readucerea mestesugurilor acestora in atentia comunitatii majoritar romaneasca. Angajarea unui mester popular care lucreaza sculptura in lemn si olarie doar ocazional si valorificarea uriasului potential pe care il are arta sa specifica zonei Horezu.
  • 3D Print Curriculum: In acest moment, nu exista o programa scolara care sa asigure cunostintele si deprinderile necesare utilizarii imprimantelor 3D, motiv pentru care acest proiect isi propune sa realizeze un laborator dotat cu imprimante 3D si sa elaboreze un curriculum la decizia scolii (CDS) minimal pentru proiectare CAD si prototipare rapida 3D, adaptat pentru invatamantul liceal si cel profesional.
  • Atelier vocational: Proiectul este conceput a se derula sub forma unui curs de consiliere pentru orientarea vocationala ce va fi sustinut de un psiholog.
  • Colectare lana: In prezent, lana este aruncata la voia intamplarii in natura, in diverse zone, datorita lipsei centrelor de colectare a lanei. Lana colectata va fi sortata pe clase de calitate, care va fi valorificata pentru industria textila, iar cea de calitate inferioara va fi folosita ca material izolant – saltele, constructii, industrie energetica etc. Prin infiintarea acestor centre se va reduce un factor de poluare, se va da un plus valoare activitatii de oierit, se vor crea noi locuri de munca, astfel va beneficia intreaga comunitate si mediul natural de aceasta activitate.
  • Crestem Comunitatea: Proiectul prevede crearea si amenajarea unui centru comunitar de invatare, spatiu in care se vor desfasura activitati non-formale de sprijin educational si dezvoltare personala pentru copii si tineri liceeni, activitati de suport cu parintii elevilor. Adultii vor avea aici un cadru in care pot organiza si desfasura intalniri comunitare, ateliere de lucru si alte tipuri de activitati specifice dezvoltarii comunitare – cresterea capacitatii membrilor comunitatii de a lucra impreuna cu autoritatile locale pentru a identifica in mod participativ oportunitati si solutii la propriile nevoi identificate in cadrul unui proces complex de dezvoltare comunitara – si crearea unui instrument online pentru promovarea proiectului si atragerea de resurse necesare in comunitate, de la persoane, organizatii, finantatori publici/privati, sponsori, institutii etc.
  • ECO-Iluminat Stradal: La nivelul comunei Manesti, reteaua de iluminat public (rutier, pietonal, arhitectural, peisagistic) se realizeaza pe o lungime de 27 km, avand in proportie de 60% becuri de 80 W si 40% becuri cu vapori de mecur de 200W. In conditiile date, avand o retea de iluminat public invechita, care nu ofera fluxul luminos corespunzator pentru siguranta cetatenilor si care necesita costuri foarte mari la consumul de energie electrica, precum si la intretinerea acesteia, se impune inlocuirea becurilor existente cu lampile LED inovative, eficiente si economice.
  • Ecoturismul o sansa: Proiectul, propus de Primaria Moldova Noua in parteneriat cu Asociatia Dunarea Moldova Noua si RNP Romsilva-Administratia Parcului Natural Portile de Fier RA, urmareste sa puna in valoare potentialul ecoturistic si dezvoltarea durabila a comunitatilor locale prin promovarea destinatiilor ecoturistice, a valorilor culturale si istorice din zona sudica a Banatului Montan si protectia mediului in Aria Protejata Ostrovul Moldova Veche.
  • Gradina Stea: „Gradina care schimba destine” creaza legaturi intre oameni aflati in dificultate si ceilalti oameni din comunitatea satmareana propunand multiple oportunitati de parteneriat de tip castig-castig. Acesta determina in mod direct cresterea bunastarii membrilor comunitatii, conectand diferite nevoi ale acestora si impulsionand atitudinile pro-active. Proiectul va fi realizat astfel incat sa genereze o schimbare pe termen lung, similara unui bulgare de zapada care creste din ce in ce mai mult pe masura ce este rostogolit prin zapada.
  • Hidroizolatie Solara: Proiectul are in vedere achizitionarea si montarea de carton fotovoltaic pe acoperisul Facultatii de Stiinte a Universitatii din Pitesti, pentru marirea independentei energetice si pentru dezvoltarea laboratorului de „Energii Regenerabile”. De asemenea, vizeaza efectuarea partii experimentale pentru lucrarea de disertatie pe panouri TegoSolare.
  • O scoala Calda: Incalzirea salilor de clasa de pe raza comunei Moldovenesti ramane problematica, compromitand actul de educare. Nu rare sunt situatiile cand elevii se imputineaza pe timpul anotimpului rece datorita imbolnavirilor cauzate de conditiile precare de incalzire, actul de invatare fiind astfel serios compromis, iar tinerele generatii fiind putin-cate-putin private de dreptul la educatie si sansa de a-si asigura un viitor mai bun. Proiectul isi propune sa promoveze o idee extrem de simpla legata de asigurarea agentului termic, prin crearea unor “baterii” de incalzire din compostarea materiei vegetale.
  • Pasi catre viitor: Liceul Teoretic Amarastii de Jos urmareste cresterea calitatii actului educativ si a incluziunii sociale prin crearea capacitatii tinerilor membrii ai comunitatii de a fi proactivi. Proiectul va fi orientat in doua directii, ambele avand ca finalitate imbunatatirea calitatii educatiei, promovarea incluziunii sociale, a voluntariatului, dezvoltarea comunitara si, mai ales, formarea tinerilor pentru insertia pe piata muncii.
  • Pentru o viata buna: Proiectul incurajeaza implicarea persoanelor vulnerabile din punct de vedere social in viata comunitatii, cresterea activismului comunitar in randul acestora si cresterea increderii in capacitatea de a gasi solutii la problemele cu care se confrunta. Proiectul isi propune sa dezvolte comunitatea din Campusul Social Henry Coanda prin constituirea si formarea unor grupuri de initiativa.
  • Salon demonstrativ: Proiectul completeaza spatiul practic, un prim argument il constituie faptul ca printr-un salon demonstrativ dotat cu aparatura de specialitate li se asigura elevilor un act educational complet de calitate pentru a fi competitivi pe piata muncii. Un salon demonstrativ dotat cu aparatura de specialitate inseamna cunoastere, iar aceasta este singura forta care da rezultate, care leaga procesul de invatamant cu realitatea socio-profesionala in vederea dobandirii competentelor specifice
  • Sera Didactica: Prin acest proiect se doreste asigurarea unei baze materiale adecvate pentru invatamantul tehnologic si profesional, pe ramura agricultura, care sa ofere tinerilor si nu numai, oportunitatea unei pregatiri reale, specifice si de calitate, astfel incat la absolvire sa poata asuma si dezvolta propriile afaceri in spiritul dezvoltarii sustenabile si respectului pentru mediu si viata.
  • U-Pick Food for Good: Proiectul isi propune ca prin realizarea unei culturi de fructe de padure (zmeur) si vanzarea produselor obtinute in plantatie, sa creeze surse noi de venit pentru realizarea programului de impaduriri Padurea copiilor desfasurat de ViitorPlus si sa genereze surse de venit pentru o comunitate cu alternative de angajare limitate. Proiectul se va derula in comuna Draganesti-Vlasca, judet Teleorman, zona in care din 2011, ViitorPlus desfasoara impaduriri.
  • Ucenicii Frumusetii: Proiectul are ca punct de plecare Caravana „Frumusetea Dobrogeana”, desfasurata recent in 4 comune din judetul Constanta, care a confirmat atat disponibilitatea primarilor si a specialistilor din saloane de frumusete (coafori stilisti, cosmeticieni) de a se implica voluntar in beneficiul locuitorilor din mediul rural cu venituri reduse, cat si lipsa serviciilor de ingrijire si infrumusetare din comunitatile rurale.

 

  • Romania Meseriasa – campania care sustine invatamantul profesional din Romania: OMV Petrom a dat startul campaniei “Romania Banner Romania Meseriasa_1Meseriasa“, prin care isi propune sa aduca in atentia romanilor importanta educatiei profesionale, potentialul pe care il are tara noastra in aceasta directie si gasirea unor solutii pentru sustinerea sistemului de invatamant profesional. In cadrul campaniei va avea loc si Tabara Meseriasilor din Tara lui Andrei, un proiect de educatie practica bazat pe ateliere de dezvoltare profesionala si personala pentru elevi si profesori de la cele mai cautate specializari. Astfel, Tabara Meseriasilor din Tara lui Andrei ia forma unui nou proiect educational OMV Petrom dedicat elevilor din clasele IX – XI din 14 licee tehnologice si scoli profesionale din judetul Prahova. Pornind de la nevoile existente pe piata locala a muncii, proiectul sprijina cinci specializari adresate elevilor: frizer, croitor, bucatar, mecanic auto. Scopul Taberei Meseriasilor din Tara lui Andrei este sa vina in completarea programei scolare si sa ii ajute pe elevi sa fie mai pregatiti pentru piata muncii, dupa incheierea studiilor.
  •  Fabricat in tara lui Andrei 2015 : OMV Petrom a desemnat cei 35 de viitori antreprenori,OMV Petrom - Fabricat_in_Tara_lui_Andrei_ Cristian Branea dintre cei 180 de aplicanti inscrisi, care se afla cu un pas mai aproape de castigarea unei finantari in competitia de afaceri sociale Fabricat in Tara lui Andrei. Ideile finaliste au venit din partea a 27 antreprenori, 6 ONG-uri, 1 persoana fizica autorizata si 1 SRL. Cele mai multe dintre acestea au in vedere proiecte pentru comunitatile din Corbu (jud. Constanta), Moinesti (jud. Bacau) si Poiana Campina (jud. Prahova). Lista finalistilor poate fi gasita aici
  • Fabricat in Tara lui Andrei 2014: Petrom in parteneriat cu NESsT a lansat cea mai mare competitie de afaceri sociale cu finantari in valoare totala de 350.000 de euro.Din totalul celor 512 idei de afaceri inscrise in competitie au fost selectate 20, care au cel mai mare potential de a raspunde unor probleme sociale si pot deveni afaceri functionale. Ideile celor 20 de finalisti abordeaza zone variate: agricultura (ferme si livezi), industria textila (prelucrarea lanii), educatie (tabere educative), prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de constructii si a mobilei, servicii (asistenta pentru persoanele varstnice), industria de agrement, domeniul alimentar (panificatie, dulceturi bio) sau plafar (plante medicinale). Propunerile au venit din partea a 10 persoane fizice, 6 ONG-uri, 2 intreprinderi individuale si 2 SRL-uri.
  • Idei din Tara lui Andrei: In aceasta competitie romanii au putut inscrie proiecte pentru schimbarea Romaniei. Suma totala a finantarilor acordate prin proiectul „Idei din Tara lui Andrei” a fost in 2013 de 160.000 euro. Idei din Tara lui Andrei duce mai departe misiunea competitiei de proiecte eco-civice Orasul tau. Aceasta s-a desfasurat intre 2009 si 2012, perioada in care peste 500 de romanii cu contribuit la construirea unei tari mai bune in fiecare zi. Petrom a sprijinit si finantat 66 dintre acestea cu peste 330.000 euro pentru a se transforma in proiecte cu impact pe termen lung.
  • Scoala lui Andrei: Scoala lui Andrei este o competitie de proiecte in care elevii si cadrele didactice au puterea sa dezvolte si sa construiasca un viitor mai bun pentru comunitatea lor. In 2013, cele 10 echipe castigatoare ale locului I au primit finantari totala in valoare de 50.000 de euro pentru a-si implementa proiectele.
  • Plantarile din Tara lui Andrei: In 2012 voluntarii Petrom si-au indreptat atentia catre o zona confruntata cu probleme noi. Comuna Roata de Jos, din judetul Giurgiu, fusese afectata la inceputul anului de caderi masive de zapada. Drumurile de acces in localitate au fost blocate de troiene, iar localnici au fost inchisi in locuinte zile intregi, cu resursele pe terminate si fara posibilitatea de a comunica. Detalii AICI
  • Campania 2%: Compania a facilitat interactiunea directa intre angajati si sectorul non-guvernamental prin organizarea unui targ in sediul central al companiei, Petrom City. Astfel, campania de informare a angajatilor cu privire la directionarea celor 2% este deja o traditie in Petrom. Detalii AICI
  • Campionatul de voluntariat: Prin intermediul acestui program angajatii Petrom sunt implicati in diverse actiuni de voluntariat in comunitatile in care compania desfasoara activitati . In anul  2012, in cadrul acestui program au fost organizate cinci evenimente de voluntariat, in localitati in care Petrom este parte din viata oamenilor, respectiv: Corbu, Clejani, Zemes, Schela-Negrea si Baicoi.
  • Dotare Minitiprografie revista Clopotel
  • Sustinerea infiintarii postului Vocea Scolii
  • Zum, Zum Zumzarel
  • PETscarus ecologic Tour
  • Petrom Bucharest International Half Marathon
  • Plantarile din Tara lui Andrei
  • Protejeaza-ti caminul, pregateste-ti comunitatea!
  • Best Radio Central
  • Alte proiecte de implicare in comunitate Petrom: In 2012, Petrom a implinit 6 ani de proiecte dedicate romanilor – proiecte care urmaresc nu doar sa reduca impactul pe care activitatea companiei il are asupra comunitatilor din Romania, ci si sa ajute la rezolvarea unor probleme ale societatii in ansamblu.

* da click pe fiecare proiect in parte pentru a afla detalii.

Raport de implicare in comunitate 2014

Infografic_Raport de implicare in comunitate OMV Petrom 2014

 

 Raport de implicare in comunitate 2013

Raport de Implicare in Comunitate - OMV Petrom

Raport de implicare in comunitate 2012

Raport privind Dezvoltarea Durabila pe anul 2012