CSR BRAND: Orange Romania

orange-cf-2

Lansat in 2003, programul de CSR al Orange isi propune sa contribuie prin expertiza si specificul afacerii la dezvoltarea comunitatilor din Romania. Compania se implica sustinut in implementarea de proiecte ce sunt considerate importante cu prioritate pentru stakeholderii nostri, de la clienti, colegi din Orange pana la partenerii de afaceri.  

Orange Romania si-a dezvoltat programul de responsabilitate sociala in concordanta cu strategia grupului din care face parte.

Directiile de actiune ale strategiei de CSR sunt:

  • Implicarea in comunitate
  • Incluziunea digitala
  • Protectia mediului
  • Un mediu digital sigur si mai util pentru copii

Din anul 2012, directia de proiecte filantropice a fost preluata de catre Fundatia Orange. Prin intermediul Fundatiei sunt finantate proiecte ce aduc schimbari pozitive in viata persoanelor cu dizabilitati de vedere si/sau auz. Alaturi de institutii si organizatii non-guvernamentale specializate, Fundatia Orange dezvolta proiecte de educatie, cultura, sanatate si integrare sociala in sprijinul acestor persoane.

De asemenea, din februarie 2016, activitatea Fundatiei Orange se extinde si catre zona de educatie digitala pentru scolile din zona rurala a tarii, prin programul Digitaliada.

 

 

  • Orange Educational Program: Inca din anul 1997, Orange Educational Program ofera studentilor posibilitatea de a aprofunda si de a pune in practica Festivitate_Orange_Educational_Programcunostintele acumulate in timpul studiilor. In cadrul programului, studentii dobandesc abilitati teoretice si practice de la specialistii Orange si ai partenerilor. De asemenea, ei pot beneficia de burse de merit cu durata de 12 luni si de un stagiu de practica pe timpul verii in unul din departamentele Orange.

Orange Educational Program este dezvoltat pe trei directii educationale complementare:

  • Orange Educational Program Business alaturi de Academia de Studii Economice Bucuresti
  • Orange Educational Program Engineering alaturi de Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei (ETTI) din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti.
  • Orange First Step – program de practica pus la dispozitie de Orange pentru studentii interesati sa isi testeze si sa isi dezvolte aptitudinile profesionale.

Rezultate: In fiecare an, Orange ofera 10 burse de studiu si 10 stagii de practica studentilor de la ETTI.

 

  •  Orange First Step: Orange First Step este un program de internship dedicat studentilor si masteranzilor din toata tara care vor sa faca practica in cadrul departamentelor Orange. In cadrul internship-ului, participantii descopera valorile Orange si isi exerseaza abilitatile practice in cadrul unui departament, invatand de la profesionisti care sunt secretele interactiunii cu clientii, primind feedback si sfaturi folositoare in dezvoltarea profesionala si personala. Pe langa componenta practica, cei inscrisi in Orange First Step participa si la cursuri si workshop-uri, oferite de Orange in cadrul programului.

Rezultate: De-a lungul anului 2015 au fost organizate 4 sesiuni: iunie – august si decembrie.

 

  • Oferta de nota 10: Campania „Oferta de nota 10” a demarat de le premisa ca sprijinul oferit de catre instituriile publice si de catre companii este esential Orange_Oferta de nota 10_03-2015pentru ca educatia din Romania sa se dezvolte.

Pe toata durata campaniei, clientii Orange au putut sa afle povestile celor 40 de olimpici la matematica pe platforma dedicata si sa ii sustina prin intermediul unei optiuni PrePay speciale.

Campania Oferta de nota 10 este un exemplu pentru modul in care Orange reuseste sa ataseze o cauza buna unei oferte cu multe beneficii pentru clientii companiei.

Rezultate:Fiecare dintre cei 40 de olimpici nationali la matematica in anul 2015 a beneficiat de un sprijin in valoare de 2.500 euro, ca urmare a sumei de 100.000 de euro stransa in cadrul campaniei.

 

  • Parinti la scoala: Proiectul #parintilascoala face parte din directia de digitalizare si educare in mediul digital, componenta importanta a strategiei de responsabilitate sociala corporativa. Initiativa din 2015 a avut rolul de a identifica dificultatile publicului senior si de a Orange - Parinti la Scoala Foto 6veni in intampinarea nevoilor de informare pe care acestia le au in utilizarea smartphone-urilor, a aplicatiilor sau a retelelor sociale.

Pe site-ul companiei a fost creata o platforma speciala, iar utilizatorii au fost invitati sa incarce povesti despre parintii sau cunoscuti de-ai lor care au intampinat situatii amuzante in descoperirea mediului digital. Cele mai frumoase povesti au fost premiate prin participarea la o tabara digitala la munte.

In partea a doua a proiectului, publicul senior a fost invitat in shop-urile Orange din 5 orase din tara, pentru a invata in cadrul unui atelier prietenos despre utilizarea unui smartphone si a aplicatiilor.

Rezultate: In total 15 ateliere au fost organizate in 5 orase din Romania, reusind sa adune un numar de peste 150 de parinti participanti.

 

  • Saptamana Voluntariatului: Saptamana Voluntariatului este o initiativa de promovare a unei culturi a voluntariatului si de implicare a angajatilor Saptamana Voluntariatului Orange_5Orange in actiuni in beneficiul comunitatii.

In 2014, peste 130 de voluntari Orange alaturi de 70 de tineri din ONG-uri si mediul universitar au digitalizat peste 11.900 de pagini de la Biblioteca Nationala din Bucuresti, cu scopul de a accesibiliza lectura publicului cu dizabilitati de vedere.

In 2015, peste 70 de angajati Orange, alaturi de Adrian Sina de la Akcent, Calin Goia de la Voltaj, actorii Ioana Ginghina si Dragos Bucur au fost pentru o zi ghizi pentru peste 600 de copii din cinci orase indepartate de Bucuresti. Voluntarii au transmis in direct, in cadrul unei excursii virtuale, colectia Muzeului National de Istoria Naturala ”Grigore Antipa” din Bucuresti.

Orange a facut posibila aceasta experienta pentru a le arata copiilor ca prin tehnologie si internet pot explora locuri noi din diferite colturi ale lumii si pot gasi subiecte si idei interesante care sa le dezvolte imaginatia si creativitatea. Cei mici au avut parte de o experienta interesanta si utila, bucurandu-se totodata de prezenta vedetelor lor preferate.

In 2015 peste 450 de angajati ai Orange au fost implicati in actiuni de voluntariat, de la sesiuni de donare de sange organizate in sediile companiei pana la asistenta pentru copii in cadrul atelierelor de programare. Multe dintre acestea au fost organizate cu ajutorul Fundatiei Orange, precum intalniri cu copiii nevazatori, in cadrul proiectului E-Sight, sau sesiuni de inregistrare audio a cartilor, pentru facilitarea lecturii in randurile cititorilor nevazatori.  

  • SuperCoders: #SuperCoders a pornit ca o initativa a grupului Orange, programul fiind implementat simultan in 4 tari din Europa (Romania, Polonia, #SuperCoders_Oct2015-50Franta si Spania) si 5 tari din Africa (Coasta de Fildes, Egypt, Mali, Senegal si Tunisia). In cadrul #SuperCoders, copii cu varste intre 10 si 13 ani au participat la ateliere de programare, avand alaturi traineri specializati.

Tema atelierului din 2015 a fost legata de protejarea mediului inconjurator, copiii fiind incurajati sa dezvolte o animatie care sa ajute la salvarea planetei. Pe parcursul a cateva ore, acestia au lucrat in echipe si au invatat sa utilizeze platforma Scratch, au creat povesti, fiind incurajati astfel sa-si exprime creativitatea si imaginatia. Trainerii specializati de la Simplon Romania au fost alaturi de copii pentru a le oferi informatii si sprijin in tainele programarii.

Rezultate: 50 de copii au invatat elementele de baza ale programarii, intr-un limbaj accesibil lor.

 

  • Parteneriat cu Fundatia Adept Transilvania: Orange a incheiat in 2005 un parteneriat cu fundatia ADEPT Transilvania pentru sprijinirea unui proiect inovativ dedicat conservarii biodiversitatii peisajului si dezvoltarii comunitatilor rurale.

De la crearea Fundatiei Orange, in 2012, parteneriatul a fost preluat de catre aceasta.

Proiectul vizeaza 100.000 hectare din zona satelor sasesti, sud-estul Transilvaniei, o arie importanta din punct de vedere ecologic si cultural, caracterizata printr-o mare diversitate a florei si faunei, cu multe specii amenintate de disparitie la nivel international. Proiectul are ca obiectiv conservarea biodiversitatii zonei si promovarea unei dezvoltari durabile, oferind in acelasi timp beneficii directe comunitatii locale. Printre activitatile sprijinite in cadrul programului se numara:

  • Instruirea si pregatirea micilor fermieri
  • Training-uri de marketing si vanzarea directa a produselor locale
  • Workshop-uri de dezvoltare pentru produse noi, promovarea produselor traditionale
  • Infiintarea grupurilor de producatori si imbunatatirea eficientei gospodariei
  • Organizarea de piete pentru produsele traditionale si locale
  • Activitati educative in scoli

Rezultate:

  • Crearea a 8 centre de colectare a laptelui, in perioada 2009-2011.
  • In 2011, vanzarile de produse locale au crescut, ajungand la peste 85.000 de euro.
  • Realizarea unui traseu pentru biciclete de 8 km prin padure, care leaga satele transilvanene Critz si Meshendorf.
  • De la 350 de vizitatori si un profit de 15.000 de euro in 2006, zona a fost vizitata in 2011 de 7.597 de turisti, care au generat venituri de aproximativ 90.000 de euro.

 

  • Biciclete cu cravata: Initiat in 2010 alaturi de Asociatia Green Revolution, Biciclete cu cravata este un program de bike-sharing gratuit, care isi pOrange- Biciclete cu cravataropune sa promoveze mersul pe bicicleta in randurile angajatilor companiilor. Acestia pot folosi gratuit bicicletele pentru a veni zilnic la birou si le pot fi imprumuta si in weekend.

Rezultate: Editia din 2015 a avut loc in 4 sedii Orange din tara..

 

In 2015, in cadrul Orange Romania au fost organizate peste 20 de proiecte responsabile, in jurul celor patru directii principale ale companiei.

Mai jos puteti vedea reperele de anul trecut: