CSR BRAND: Telekom Romania

telekom-cf

Obiectivul nostru este sa ne desfasuram afacerea intr-un mod responsabil, sa gestionam si sa reducem impactul operatiunilor noastre. In acelasi timp, ne propunem sa devenim mai competitivi si sa cream perspectivele pentru o crestere sustenabila a companiei noastre si a comunitatii in care ne desfasuram activitatea.

Pentru asta, am dezvoltat o strategie de Responsabilitatea Corporativa care are la baza cinci piloni.

  • I. Strategie si management – Ne propunem sa operam intr-un mod responsabil, sa ne asumam eventualul impact al operatiunilor noastre si, in acelasi timp, sa ne imbunatatim competitivitatea, asigurand o crestere sustenabila.
  • II. Societate – Imbinarea succesului afacerii noastre cu prosperitatea si calitatea vietii, nu doar pentru oamenii din comunitatile locale, ci si pentru tarile in care ne desfasuram activitatea.
  • III. Mediu – Obiectivul nostru este sa reducem cat mai mult impactul negativ asupra mediului si, in paralel, sa incurajam membrii comunitatii, incepand cu angajatii si clientii nostri, sa actioneze responsabil fata de mediu.
  • IV. Angajati – Crearea unui loc de munca stabil si echitabil, care sa faciliteze dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor nostri.
  • V. Piata, clienti si furnizori – Exercitarea unei abordari de management bazate pe principiile transparentei si eticii, si, in acelasi timp, contributia la functionarea responsabila a pietelor in care ne desfasuram activitatea.

Dezvoltam produse si servicii responsabile: ne straduim sa introducem servicii accesibile si persoanelor cu nevoi speciale, pentru a imbunatati calitatea vietii acestora.

  • Telefonia mobila pentru dezvoltarea economica: principalul nostru obiectiv este sa utilizam tehnologia pentru a genera valoare adaugata. Cu grija pentru public, furnizam servicii de comunicatii care raspund nevoilor consumatorilor individuali, ale companiilor si ale societatii in ansamblu.
  • Linii de donatie prin SMS sau voce: pentru a ajuta persoanele defavorizate, oferim sprijin ONG-urilor din Romania pentru strangerea de fonduri, deschizand linii de SMS sau de voce unde clientii pot dona bani pentru cauze umanitare.
  • Sustinem misiunea organizatiilor neguvernamentale: oferim sprijin financiar organizatiilor neguvernamentale care, la randul lor, sprijina persoanele defavorizate, axandu-ne pe urmatoarele domenii – educatie, ingrijirea si protectia copiilor, protectia minorilor in timpul utilizarii Internetului, sprijinul comunitatilor si promovarea unei vieti sanatoase.
  • Contribuim la dezvoltarea economica: contribuim la dezvoltarea economiei romanesti, investind in infrastructurile de telecomunicatii, creand locuri de munca si introducand produse si servicii care sprijina dezvoltarea pietei.
  • Incurajam voluntariatul corporativ: promovam voluntariatul prin diverse actiuni si ne straduim sa implicam angajatii, clientii, furnizorii si partenerii nostri de afaceri in diverse initiative si programe relevante pentru mediul social romanesc.
  • Sprijinim dezvoltarea antreprenoriatului prin tehnologie: un pilon central al activitatii noastre este exploatarea noilor tehnologii si servicii pentru a facilita inovatia in afaceri, competitivitatea si facilitatile de suport clienti.
  • Contribuim la reducerea decalajului digital: prin asigurarea unei acoperiri geografice si demografice adecvata pentru serviciile de Internet, astfel facilitand accesul la informatii si date pentru cetatenii din Romania.
  • In ceea ce priveste mediul inconjurator, obiectivul nostru este sa reducem cat mai mult impactul negativ asupra mediului si, in paralel, sa incurajam membrii comunitatii, incepand cu angajatii si clientii nostri, sa actioneze responsabil fata de mediu.

Strategie CSR Telekom- CSR Brand

Ne implicam activ in protejarea mediului inconjurator, aplicand un Sistem de Management al Mediului, certificat in conformitate cu ISO 14001. In acest cadru, analizam principalele noastre activitati si operatiuni din punct de vedere al impactului lor asupra mediului si incercam sa ne imbunatatim performanta de mediu stabilind obiectivele, determinand indicatorii si implementand respectivele programe de mediu. Principiile protejarii mediului inconjurator sunt incluse in Politica in domeniul calitatii, sanatatii si securitatii operationale si mediului.

Initiativele noastre in domeniul mediului mai cuprind programe interne destinate angajatilor pentru mentinerea unui “birou verde”, prin care se urmareste reducerea consumului de resurse si colectarea deseurilor reciclabile. Pentru publicul extern se deruleaza periodic programe de informare si educare a stakeholderilor pentru protejarea mediului inconjurator si reducerea amprentei de carbon – cum ar fi programele de plantari Adopta o padure sau Padurea Copiilor.

Fundatia Telekom Romania este o organizatie non-profit care sustine diferite categorii de persoane aflate in situatii speciale, cauze sociale, copii diagnosticati cu boli grave, tineri talentati si raspunde apelurilor umanitare in cazul calamitatilor naturale. Aceasta fundatie reprezinta liantul dintre Telekom Romania si comunitatea in care acest brand este prezent. Fundatia Telekom Romania continua proiectele si initiativele Fundatiei Romtelecom pentru romani, lansata in 2008, prin care a sustinut diverse proiecte sociale, umanitare, educationale, de mediu si campanii pentru victimele calamitatilor naturale.

Fundatia isi propune sa identifice, prin interactiunea directa cu angajatii si comunitatea, zonele si categoriile sociale care au nevoie prioritar de suport si sa raspunda nevoilor reale ale acestora in timp util.
Mai multe detalii pe website-ul Fundatiei.

 

  • Platforma Teimplici.ro prin aceasta platforma Telekom isi asumam responsabilitatea de a asculta opiniile comunitatii si de a sprijini prioritatile pe care le propun in comunitatea teimplici.ro. Lansata in 2014 a sustinut deja 10 proiecte cu finantari in valoare totala de 50.000 de euro, iar anul acesta au fost selectate alte 10 proiecte, care vor primi finantare in 2016 in valoare de 70.000 de euro.
  • Miscarea face bine – “Miscarea face bine” este o campanie care promoveaza sanatatea prin sport si o dieta echilibrata, demarata in anul 2011 in parteneriat cu Dolce Sport. “Miscarea face bine” a devenit o platforma sub a carei umbrela au fost sustinute si dezvoltate zeci de evenimente de la lansarea acesteia. In 2015, peste 50.000 de persoane au luat parte la clasele de sport, ca participanti activi sau sustinatori.
  • „Reciclam si inovam” – un proiect de reciclare – Proiectul a fost conceput ca o campanie de comunicare interna cu ocazia procesului de rebranding Cosmote si Romtelecom in Telekom Romania. Am dorit sa-i motivam si sa-i implicam pe angajatii nostri sa recicleze toate documentele vechi cu Cosmote si Romtelecom, insa intr-un mod interactiv si creativ. Am implementat campania atat in Bucuresti, cat si in tara si am dorit sa-i implicam pe toti cei 8.000 de angajati. Provocarea a fost sa gasim un partener care sa ne ajute prin intregul proces al reciclarii – acest partener a fost Grupul Antalis. In urma acestui proiect am reusit sa reciclam 16 tone de hartie.
  • „Siguranta copiilor pe Internet– Protectia copiilor in utilizarea tehnologiei de comunicare este extrem de importanta intr-o lume in care sispozitivele mobile si de comunicare evolueaza permanent, atat la nivel tehnologic, cat si la nivelul serviciilor furnizate. Progresul tehnologic este determinat de necesitatea noastra de a comunica, de a fi mai informati, de si de a ne distra prin intermediului dispozitivelor tehnologice pe care le putem purta cu noi aproape tot timpul. Fiecare pas al evolutiei tehnologice este imediat observat si adoptat de tanara generatie. De aceea, parintii trebuie sa fie bine informati despre serviciile pe care le ofera tehnologia (de la apelurile de voce si SMS pana la schimbul de imagini si accesul la Internet) pentru a fi capabili sa isi indrume copiii in privinta modului in care sa utilizeze in mod adecvat si sigur tehnologia, dar si sa decida ce servicii sa permita copiilor sa utilizeze.
  • Voluntariat corporativ – Telekom Romania sustine de peste 7 ani programe de impadurire derulate impreuna cu ONG-uri active in proiecte de mediu. Din 2009 si pana in prezent, peste 900 de angajati si voluntari Telekom Romania au plantat 50.500 de puieti, pe 8 hectare, in cadrul actiunilor de impadurire derulate impreuna cu Asociatiile MaiMultVerde si ViitorPlus.
  • „Sustinem inovatia. Nelimitat.” Telekom Romania sustine inovatia prin numeroase parteneriate cu hub-uri dedicate startup-urilor si antreprenorilor, prin derularea de concursuri internationale precum „Innovation contest” si “Business Wall of Fame” initiate de Deutsche Telekom, prin participarea la conferinte precum How to Web, cel mai important eveniment dedicat inovatiei in tehnologie si antreprenoriatului din Europa de Sud-Est, dar si prin implicarea in proiecte pilot de aplicatii sau acceleratoare. Asadar, Telekom Romania este o parte activa a ecosistemului local de start-up-uri din zona de tehnologie si inovatie. Descopera proiectele prin care contribuim la dezvoltarea spatiului digital si a ideilor revolutionare!
  • Bursele Telekom – Programul Bursele Telekom intentioneaza sa identifice tineri cu potential de lideri, pasionati de domeniul pe care si l-au ales pentru studii, cu rezultate scolare foarteVizual Bursele Telekom 2015 bune si obiective de cariera foarte bine stabilite, care s-au facut remarcati prin proiecte extracurriculare si activitati de voluntariat. Programul de responsabilitate sociala Bursele Telekom este organizat sub forma unui concurs de burse care se adreseaza tinerilor studení admisi intr-o institutie de invatamant superior de stat din Romania, acreditata, categoria “fara plata” sau “cu plata”, la zi, indiferent de profil, indiferent de anul de studiu (I, II, III, IV, V, VI sau master).  Pana in prezent 85 de tineri au beneficiat de bursele oferite de companie, demonstrand ca se implica in proiecte si doresc sa contribuie la dezvoltarea societatii romanesti.

BURSIERII TELEKOM 2015

.

.

...

.

 

Castigatori Bursele Telekom 2015

Raport de Sustenabilitate 2014 Telekom by CSRMedia Network

CR Report CosmoteRomania 2012 Romanian by CSRMedia Network

CR Report CosmoteRomania 2011 Romanian by CSRMedia Network

CR Report CosmoteRomania 2010 Romanian by CSRMedia Network