CSR Brand: Unilever South Central Europe

unilever-cf

Produsele Unilever influenteaza, in fiecare zi, vietile a peste 2 miliarde de oameni din intreaga lume – fie prin faptul ca se simt bine pentru ca au parul stralucitor si un zambet sclipitor, isi mentin casa curata si mirosind a proaspat, fie pentru ca savureaza o cana de ceai, o mancare hranitoare sau o gustare sanatoasa.

Avem o directie clara pe care o urmam pe termen lung

Cei patru piloni ai viziunii noastre stabilesc directia pe termen lung pe care o va urma compania in dezvoltarea sa – respectiv unde vrem sa mergem si cum vom ajunge acolo:

  • Prin activitatile noastre de fiecare zi, urmarim sa cream un viitor mai bun.
  • Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu marci si servicii care sunt benefice atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni.
  • Ii vom inspira pe oameni sa intreprinda in fiecare zi mici actiuni care, pe masura ce se cumuleaza, pot aduce o mare schimbare in bine pentru intreaga lume.
  • Vom concepe si pune in practica noi moduri de a ne desfasura operatiunile, cu scopul de a dubla cifra de afaceri a companiei, in timp ce continuam sa ne reducem impactul asupra mediului inconjurator.

Jarek Malinowski_Managing Director la Unilever South Central EuropeStudiile Unilever arata ca 68% din amprenta de mediu generata de produsele noastre provine din consumul casnic, prin modul in care consumatorii le utilizeaza zi de zi. Prin urmare, una dintre cele mai mari provocari este de a identifica modalitati de schimbare a comportamentului consumatorilor nostri, astfel incat sa reducem impactul asupra mediului.Micile schimbari ale stilului nostru de viata pot reduce efectele negative asupra mediului, aducand totodata reduceri la bugetul gospodariei”, a declarat Jarek Malinowski, Managing Director la Unilever South Central Europe.

Noi am crezut intotdeauna in puterea marcilor noastre de a imbunatati calitatea vietii oamenilor, precum si in principiul de a face ceea ce este bine si corect. Pe masura ce compania noastra se dezvolta, cresc si responsabilitatile noastre. Recunoastem faptul ca problemele si provocarile globale, precum schimbarea climei, ne privesc pe toti.
Preocuparea fata de impactul mai larg al actiunilor noastre este inclusa in valorile noastre si este o trasatura fundamentala a identitatii companiei noastre.
In vederea realizarii unei cresteri sustenabile, integram sustenabilitatea in strategia, marcile si inovatiile noastre. Colaboram cu furnizorii si clientii pentru a implica angajatii si a consolida noi parteneriate.

Strategia noastra de afaceri

La 7 miliarde de oameni pe planeta, resursele pamantului se pot dovedi suprasolicitate. Aceasta inseamna ca o crestere sustenabila si echitabila este singurul model de crestere acceptabil pentru afacerile noastre. Noi credem ca sustenabilitatea si cresterea nu sunt antagonice. De fapt, din experienta noastra am constatat ca sustenabilitatea aduce crestere.
Concentrandu-ne asupra nevoilor unui stil de viata sustenabil, putem construi marci cu un obiectiv semnificativ. Prin reducerea deseurilor, cream eficienta si reducem costuri, ceea ce ajuta la imbunatatirea marjelor de profit. Prin adoptarea unei viziuni pe termen lung, putem reduce riscurile, de exemplu securizarea resurselor de materii prime prin asigurarea unor resurse sustenabile. Si am constatat ca, atunci cand privim dezvoltarea, procurarea si fabricarea unui produs prin prisma sustenabilitatii, apar oportunitati excelente de inovare.
In 2010 am lansat Planul Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil. Planul (USLP) delimiteaza cresterea noastra de impactul asupra mediului si, in acelasi timp, imbunatateste impactul nostru pozitiv asupra societatii.
Acesta urmareste trei mari obiective de realizat pana in 2020: sa imbunatateasca sanatatea si bunastarea, sa reduca impactul asupra mediului si sa procure materie bruta agricola numai intr-un mod sustenabil si sa imbunatateasca mijloacele de trai ale oamenilor din intregul nostru lant valoric.
In sprijinul acestor obiective ne-am asumat sapte angajamente axate pe tinte care acopera performantele noastre sociale, de mediu si economice in ansamblul lantului valoric: de la procurarea materiilor prime, pana la utilizarea produselor in locuinte.

In al doilea an al Planului am realizat progrese constante in vederea realizarii obiectivelor. Planul USLP este unul ambitios si mai avem foarte multe lucruri de facut. Continuam sa luptam din rasputeri pentru indeplinirea obiectivelor noastre pe termen lung.

Studiu Unilever South Central Europe

Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?

Una dintre marile provocari ramane aceea de a incuraja consumatorii sa utilizeze produsele intr-un mod sustenabil acasa. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever -68%- vine din modul in care consumatorii gatesc, spala si curata cu produsele companiei.
De aceea, Unilever South Central Europe a derulat un sondaj in aprilie 2013 pentru a afla ce fac romanii pentru a avea un stil de viata sustenabil. Daca primul sondaj realizat de USCE si-a propus sa cerceteze perceptia consumatorilor romani privind sustenabilitatea, cel de-al doilea studiu a urmarit comportamentul acestora privind un stil de viata sustenabil.
Cat timp petrec romanii la dus?
Peste o cincime din persoane declara ca aloca mai mult de 15 minute unui dus, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus este de 10 -15 min.
O mare parte din respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15 minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care ar alege sa faca o baie. Studiile Unilever UK (Unilever ”Sustainable Showering Study”, lansat in noiembrie 2011) privind timpul petrecut la dus arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8 minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de energie si apa a unei cazi de baie.

“Inregistram progrese considerabile in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului in fabricile noastre si procurarea de materii prim sustenabile. Insa, ne confruntam in continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sanatatea si igiena si in a-i incuraja sa utilizeze mai putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele noastre. Adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata sustenabil este esential pentru atingerea obiectivelor noastre” – a declarat Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe, referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si cele ale studiului local.

Cat de des arunca romanii mancarea la gunoi?
Aproximativ 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10 % au declarat ca nu arunca niciodata mancarea.
Majoritatea romanilor nu acorda importanta ambalajului prietenos cu mediul
56 % dintre respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg consum.
Decizia de cumparare a consumatorilor este influentata de misiunea sociala a brandului
Majoritatea respondentilor – 68%- declara ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similare.
Sondajul “Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?” s-a desfasurat online in perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un eşantion de 6308 respondenti cu varsta peste 18 ani.

Unilever South Central Europe – USLP After 2 Years

Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil-rezultatele dupa 2 ani

Unilever a lansat in aprilie 2013 rezultatele dupa 2 ani ale Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil.
Unilever isi continua obiectivul major ca pana in 2020 sa-si dubleze cifra de afaceri, in timp ce isi va injumatati impactul asupra mediului. Compania a obtinut rezultate foarte bune pe toti cei trei piloni ai Planului pentru un Stil de Viata Durabil: Imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste un milliard de oameni, Procurarea in proportie de 100% de materii prime sustenabile si Injumatatirea impactului asupra mediului a produselor Unilever, de-a lungul intregulul lant valoric.
Imbunatatirea sanatatii si a bunastarii: Unilever a ajuns la peste 224 de milioane de oameni prin campanii de incurajare a spalatului pe maini cu sapun, prin furnizare de apa potabila, promovarea igienei orale si cresterea stimei de sine a consumatorilor prin Campania Dove “Descopera Frumusetea”. In Romania, Domestos, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, a continuat proiectul educational „Igiena acasa si la scoala”. Proiectul a inceput in 2010 si a fost implementat in peste 630 de scoli, ajungand la 100.000 de copii, 2000 de profesori si peste 70.000 de parinti. Totodata, Unilever s-a alaturat si anul acesta programului “Si Eu Traiesc Sanatos”, dedicat combaterii obezitatii infantile, implicand, din 2010, 79.500 de copii, 3000 de educatori si peste 160.000 de parinti. Prezent pe piata din Romania din 2007, Becel a lansat in 2013 o noua varianta cu un profil nutritional mai bun, cantitatea de grasimi saturate din produs fiind redusa cu pana la 25% fata de reteta anterioara. Astfel, produsul contribuie si mai mult lamentinerea sanatatii inimii si a unui nivel normal al colesterolului. De asemenea, nivelul sarii din sortimentele Delikat condimente universale a fost redus cu 10%, iar Knorr Legume in Bucate are un continut scazut de sare (28%).
Procurarea de materii prime sustenabile. Procentul de materii prime sustenabile a crescut considerabil- de la 14% in 2010 la 36% in 2012. Totodata, Unilever a instruit 450.000 de cultivatori de ceai privind practicile sustenabile, dintre care 300.000 au primit certificare Rainforest Alliance.
Injumatatirea impactului asupra mediului: Fabricile Unilever deruleaza in continuareprograme de reducere a cantitatii de energie, apa, materiale si deseuri existente, aducand din 2008 si pana in prezent economii de 300 de milioane de euro. Acestea au redus cu o treime emisiile gazelor cu efect de sera si au in jumatatit cantitatea de deseuri din procesele de productie. Fabricile din Ploiesti au inregistrat, de asemenea, rezultate importante. In ceea ce priveste fabricarea produselor de ingrijire personala si a locuint ei, fata de 2008 s-a redus cantitatea de CO2 cu 44%, iar cea de energie cu 17%. In fabrica de produse alimentare, cantitatea de CO2 s-a redus cu 55%, iar cantitatea de apa utilizata cu 16%.

 

Unilever Sustainable Palm Oil Progress Report 2014

Unilever USLP Progress Report 2012

Unilever-Infografic Ziua Apei

Infografic – “Cum contribuie fiecare departament Unilever la indeplinirea misiunii privind sustenabilitatea”

Unilever_Infografic