DANONE a alocat peste 2 milioane de lei pentru sustinerea proiectelor sociale

DANONE Romania si-a asigurat prestigiul in randul consumatorilor nu doar prin calitatea si diversitatea produselor oferite, ci si prin preocuparea pentru educatia consumatorilor privind stilul sanatos de viata si de alimentatie, si prin actiunile sociale pe care le sustine. Reprezentantii Danone spun ca responsabilitatea sociala fata de comunitate este la fel de importanta ca succesul in afaceri. Pentru a afla mai multe informatii  despre programele pe care compania le sustine  si despre planurile de viitor in acest domeniu am stat de vorba cu Claudia Buneci – Corporate Project Manager, Danone Romania.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania?

Consider ca in anii urmatori companiile vor deveni mai strategice in ceea ce priveste implicarea lor in aria responsabilitatii sociale, adica se vor orienta catre relatii pe termen lung cu partenerii lor si vor favoriza programele cu impact in randul beneficiarilor in dauna sponsorizarilor punctuale. De asemenea, business-urile sociale, care au la baza parteneriatul dintre companii si ONG-uri, vor capata o amploare din ce in ce mai mare prin prizma sustenabilitatii financiare si a impactului social in randul comunitatilor vizate.

In ceea ce priveste ONG-urile, am observat deja ca ele au devenit mai profesioniste si au inceput sa inteleaga importanta sustenabilitatii financiare a programelor lor, ceea ce face ca o initiativa sa nu depinda in exclusivitate de existenta unui sponsor. Sper ca acest trend sa continue, pentru ca parteneriatul companii – ONG-uri este unul benefic pentru comunitati si este cu atat mai de succes cu cat viziunea celor doi este aceeasi.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti?

In prezent avem in derulare programul “Zambet pentru viitor” – o sansa in plus pentru copiii bolnavi de cancer. De la initierea programului in 2007 si pana in prezent, 2.200 de medici din Bucuresti si alte 15 judete ale tarii au participat deja la cursuri şi peste 4.500 de medici au fost expusi la informarea si comunicarea privind acest subiect. Cel putin 40 de cazuri noi diagnosticate din anul 2008 pana in vara acestui an au fost identificate ca fiind adresate direct de catre medici participanti la cursurile din cadrul programului. Specialistii oncopediatri considera acest rezultat remarcabil, avand in vedere faptul ca este vorba despre o boala rara, un medic de familie putand sa intalneasca un singur caz in intreaga sa cariera.

Din 2008 programul ofera sprijin pentru extinderea in Bucuresti a activitatilor Asociatiei „Little People” din Cluj, care de 15 ani ofera suport psihologic profesionist micilor pacienti . In prezent, Asociatia acorda suport copiilor bolnavi de cancer internati in sectiile de oncologie pediatrica din Cluj, Bucuresti, Timisoara si Iasi, reusind astfel sa acopere, la nivel national, mai mult de 80% dintre acestia.

Programul urmareste si sustinerea specialistilor in domeniu – Societatea Romana de Hemato-Oncologie Pediatrica si alti actori-cheie, in directia elaborarii unei strategii nationale in domeniul cancerului infantil.

Mesajul pe care programul “Zambet pentru Viitor” il transmite este acela ca depistat la timp, cancerul la copil este vindecabil. De aceea, trebuie depuse toate eforturile pentru informarea cat mai completa, nu doar a cadrelor medicale ci si a parintilor, de a tine seama de orice schimbare persistenta si aparent inexplicabila in starea de sanatate a copiilor.

Danone Nations Cup (Cupa Danone) – este o competitie internationala de fotbal, organizata de Grupul Danone din anul 2000 si adresata copiilor intre 10 si 12 ani. La nivel mondial, Cupa Danone este cea mai importanta competitie fotbalistica pentru copiii sub 12 ani, sustinuta de FIFA.

Incepand din 2011, Cupa Danone si-a unit fortele alaturi de Cupa Hagi pentru a crea cea mai mare competitie de fotbal pentru copiii cu varste intre 10-12 ani din Romania – Cupa Hagi Danone!  Aceasta competitie se adreseaza atat micilor jucatori inscrisi la un club profesionist cat si echipelor de fotbal din scolile generale, formate din copii cu varste intre 10 si 12 ani. Turneul din acest an s-a desfasurat in perioada martie – iunie,  in 7 orase, ceea ce a asigurat dimensiunea nationala a competitiei: Arad, Sibiu, Craiova, Suceava, Cluj Napoca, Bucuresti si Constanta. La competitie au participat 217 de echipe (175 de echipe reprezentand scoli si 42 de echipe de club), adica aproximativ 2.900 de copii. Turneul final national, la care au luat parte echipele calificate in urma turneelor zonale, a avut loc la Timisoara intre 26 mai – 1 Iunie.  In urma meciului decisiv, locul intai a revenit echipei Liceului Mircea Eliade din Bucuresti, castigatoarea turneului scolilor. Marea castigatoare a reprezentat Romania la Finala Internationala Danone Nations Cup din Spania, care a avut loc in perioada 6-9 octombrie, pe legendarul stadion Santiago Bernabeu. Copiii au avut prilejul sa il intalneasca cu aceasta ocazie pe Zinedine Zidane, ambasadorul Danone Nations Cup si sa traiasca o experienta de neuitat, alaturi de alte 39 de tari din toata lumea.

Ce buget ati alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista?

In anul 2010 am investit peste 1,4 milioane de lei in actiuni operationale ale celor doua proiecte sociale ale companiei si aproximativ 650.000 de lei (donatii in produse) catre comunitati si grupuri sociale defavorizate (batrani, copii orfani, persoane cu dizabilitati).

Intampinati problemele in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati?

Pentru ca avem o relatie solida cu partenerii nostri, bazata pe aceleasi valori, nu intampinam dificultati majore pentru sustinerea beneficiarilor nostri.

Care este strategia de CSR a companiei pentru 2012?

Pentru ca noi credem ca programele de responsabilitate sociala trebuie sa aiba un impact in randul beneficiarilor vizati, vom fi consecventi in actiunile noastre in anul urmator si intentionam sa continuam programele pe care ni le-am asumat.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.