Connect with us

Hi, what are you looking for?

CSR ONG

Despre CSR si economia sociala, cu dragoste

Astazi a fost ultima zi in care organizatiile neguvernamentale au putut transmite deputatilor scrisoarea de respingere a Legii Antreprenoriatului Social. Initiativa apartine Fundatiei pentru Dezvoltarea Societatii Civile si se fundamenteaza pe 5 argumente principale. Unul dintre cele 5 argumente pentru respingerea Legii este acela ca “propunerea legislativa suprapune in mod eronat antreprenoriatul social cu responsabilitatea sociala a companiilor”:

 “Asa cum se menţioneaza la articolul 4 potrivit legislatiei Uniunii Europene, antreprenoriatul social este inteles fie in sensul de responsabilitate sociala corporatista-CSR…fie ca investitii responsabile social care exprima optiunile investitorilor pentru un fond de investitii responsabil social. Definitia propusa de articolul din lege mai sus mentionat nu se regaseste in documentele oficiale ale Uniunii Europene, care mentioneaza numai conceptul de economie sociala. Responsabilitatea Sociala Corporatista recunoscuta la nivelul Uniunii Europene este definita ca fiind “interesul companiilor de a integra voluntar preocuparile in domeniul social sau mediu inconjurator in operatiunile economice sau in interactiunea cu partile interesate“. Antreprenoriatul social si responsabilitatea sociala corporatista sunt doua domenii economice distincte. Antreprenoriatul social prespune realizarea unor scopuri sociale prin activitati economice in timp de responsabilitatea sociala a companiilor face parte din strategia de promovare a afacerii acestora, companiile urmarind in principal scopul realizarii profitului. Cele doua concepte sunt eminamente diferite si nu trebuie suprapuse (…)”.

Intr-adevar, CSR (responsabilitatea sociala corporatista) este definita de CE ca fiind un concept prin care companiile isi integreaza voluntar preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor economice si in interactiunea cu factorii de interes. In cazul companiilor, factorii de interes pot fi angajatii, clientii, investitorii, furnizorii si, nu in ultimul rand, comunitatea locala sau, potrivit definitiei clasice, orice grup sau persoana care poate afecta sau poate fi afectat de activitatile si obiectivele unei organizatii. Chiar daca CSR si economia sociala sunt doua concepte diferite, ele nu se exclud si in niciun caz nu sunt conflictuale. Cu atat mai mult cu cat ambele, desi astazi pe buzele tuturor romanilor, sunt inca subiect de dezbateri si interpretari. Responsabilitatea sociala corporatista nu e nicidecum un concept relaxat, si asta tocmai pentru ca performanta sociala corporatista si performanta financiara ale unei companii nu pot fi separate, coexista vrand-nevrand. Modelul clasic de shareholder al unei companii, de actionari care urmaresc doar profitul este inlocuit treptat de cel de tip stakeholder. Insasi definitia Comisiei Europene a CSR reflecta aceasta noua orientare benefica a companiilor. Asadar, actionariatul pentru oameni se regaseste in ambele concepte. Chiar daca acestea sunt diferite, se poate spune, si e bine, ca CSR si economia sociala sunt complementare. „Deciziile de business ale unei companii au consecinte sociale, iar asta topeste si mai mult granitele dintre economic si social”.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...