Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

E.ON isi propune reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pana in 2030

KV_Campanie_2E.ON isi propune sa imbunatateasca viata oamenilor pentru un viitor mai sustenabil, aliniindu-se astfel eforturilor derulate la nivel european de grupul E.ON SE.

Clima se schimba rapid, iar peste 70% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera sunt legate de energie. In consecinta, compania este atenta la aceste schimbari, concentrandu-se pe furnizarea solutiilor pentru decarbonizarea lumii energetice.

Impreuna cu clientii sai si prin solutii inovatoare de energie puse la indemana acestora, E.ON isi propune sa creeze o lume a energiei mai verde, astfel incat pana in 2030 sa injumatateasca emisiile de carbon aferente energiei vandute si pana in 2050 sa reduca aceste emisii la zero.

“Afacerile noastre sunt ghidate de sustenabilitate. Asta inseamna ca atunci cand luam decizii avem in vedere in mod expres impactul pe termen scurt si lung asupra resurselor. Si mai inseamna sa luam in calcul nevoile generatiei prezente si sa anticipam nevoile generatiilor viitoare. Astfel, venim in intampinarea clientilor cu produse si solutii inovatoare de energie cu impact redus in amprenta de carbon“, a declarat Claudia Griech, Director General Adjunct al E.ON Romania.

Factura electronica este un prim exemplu de promovare a sustenabilitatii, peste 500 000 de clienti ai E.ON din Romania au optat pentru acest tip de factura, efectul fiind salvarea de la defrisare a sute de copaci anual. Astfel, cu un gest mic si un minim efort, doar prin activarea facturii electronice, clientii nostri pot contribui la crearea unui viitor mai verde.

Un viitor mai verde depinde de fiecare dintre noi, de gesturile mici pe care putem sa le facem in fiecare zi: sa nu irosim hartia, sa stingem lumina pe timp de zi sau sa inchidem apa la robinet cand ne spalam pe dinti. Toate acestea, desi marunte, pot avea un impact mare asupra mediului. In acest sens E.ON a demarat proiectul #100 de idei pentru planeta, care vine cu solutii simple si la indemana oricui pentru un stil de viata mai sustenabil.

Pentru facilitarea comunicarii de la distanta platforma E.ON Myline dispune acum de noi functionalitati. Prin crearea unui cont E.ON Myline, clientii au acces non-stop la informatii privind contractul de energie, istoric facturi, plati si consum, pot transmite indexul autocitit si au acces la ofertele si promotiile E.ON, fara a se mai deplasa la magazinele E.ON.

Asistentul virtual, Ioana, este un alt pas pe drumul digitalizarii si implicit al sustenabilitatii. Printr-un simplu apel telefonic se pot obtine simplu si rapid informatii legate de sold, confirmare plata sau se poate transmite indexul autocitit fara a fi nevoie de interactiunea cu un operator servicii clienti.

Mai mult, E.ON isi propune ca, pana la finalul anului 2020, sa reduca cu 40% consumul de hartie folosita pentru activitatile interne si in relatia cu clientii. De aceea se are in vedere, in curand, renuntarea partiala la contractele tiparite si oferirea unei alternative prin digitalizarea semnaturii si stocarea contractelor intr-un cloud la care clientul sa aiba acces permanent. In acest fel va fi redusa nu doar cantitatea de hartie folosita ci si amprenta de carbon prin economisirea de carburant care ar fi fost necesar pentru expedierea documentelor prin curierat sau posta.

Cel mai recent pas in ceea ce priveste promovarea unui stil de viata sustenabil este sustinerea proiectului de ecoturism Via Transilvanica, in calitate de Partener pentru Sustenabilitate. Acest proiect promoveaza turismul verde si este unic in tara noastra, constand in amenajarea unui traseu de 1.000 km, practicabil la picior, calare sau pe bicicleta, care strabate Romania de la Putna la Drobeta Turnu Severin. Cu sprijinul E.ON Romania, traseul de drumetie Via Transilvanica va creste cu inca 100 km pana la finalul acestui an, prin marcarea, trasarea si amenajarea acestora. Mai mult decat atat, compania isi propune sa extinda acest drum cu alti 100 km, implicand si consumatorii in acest demers – pentru fiecare factura electronica E.ON activata fiind sustinuta amenajarea unui metru pe Via Transilvanica, 100.000 facturi electronice activate insemnand 100 km in plus pentru Via Transilvanica, drumul care uneste.

Sustenabilitatea inseamna si solutii inovatoare de energie care ajuta clientii – incepand cu cei casnici si intreprinderi mici pana la producatori mari si orase intregi – sa utilizeze energia mai eficient, sa produca propria energie regenerabila si, astfel, sa reduca amprenta de carbon.

Astfel, E.ON a dezvoltat solutii inovatoare de eficientizare a consumului de energie. E.ON Life este solutia completa de incalzire cu o centrala termica in condensare, actionata prin intermediul unui termostat inteligent, de la distanta, care permite reducerea consumului cu pana la 30%. Acesta permite unei familii de 4 persoane sa reduca CO2 cu 600 kg anual, ceea ce echivaleaza aproximativ cu emisiile de carbon generate de coacerea a 100.000 de covrigi. Aparatele de aer conditionat de ultima generatie, la pachet cu servicii tehnice post-montare, reprezinta solutia E.ON Cool pentru zilele toride.

E.ON sustine si proiecte de e-mobility, punand la dispozitia posesorilor de autovehicule electrice sau hibrid pana la finele anului 2020, prin proiectul NEXT-E, 19 statii de incarcare rapida amplasate pe rutele de transport european. O alta solutie ecologica este E.ON Drive care ofera statii de incarcare compatibile, de asemenea, cu orice masina electrica sau hibrid.

Contoarele inteligente sunt un alt element important care contribuie la sustenabili-tate. Acestea asigura transparenta costurilor si pot reduce consumul de energie in acelasi timp. Pana la acest moment E.ON a instalat 4,4 milioane de contoare inteligente in toata Europa. In Romania, in ultimii ani au fost instalate la consumatori circa 320.000 de contoare inteligente, iar pana in 2028 tinta companiei este montarea a aprox. 397.000 de contoare.

Panourile fotovoltaice – montate pe acoperisuri pot asigura pana la 70% din cantitatea de energie necesara unei gospodarii, reducand amprenta de carbon cu 1.500 kg, adica echivalentul generat de 4.500 de ture de spalare la masina de spalat, oricat de economica ar fi ea. E.ON Solar Home este solutia completa de panouri fotovoltaice, montate pe orice tip de acoperis sau la sol, prin care consumatorul devine un mic producator de energie verde, isi reduce factura de electricitate si protejeaza in acelasi timp mediul. Recent, un nou produs de electricitate a fost pus la dispozitia clientilor,  E.ON Green Home, care ofera energie electrica 100% din surse regenerabile.

O alta initiativa menita sa contribuie la eficientizarea consumului de energie este dezvoltarea conceptului „smart village” in localitatile rurale din Romania. Astfel primul proiect al E.ON a fost finalizat in judetul Arad, la Frumuseni, unde mii de locuitori ai comunei beneficiaza de un sistem de iluminat public inteligent, bazat pe tehnologie LED care inseamna o reducere substantiala a consumului de energie electrica si, desigur, o economie semnificativa la bugetul local. Instalarea noului sistem de iluminat a dus la scaderea poluarii rezultate in urma consumului anual de energie de la 630 kg CO2 la 190 kg CO2. Proiectul a fost ulterior replicat in peste 25 de comunitati rurale.

Angajamentul companiei in ceea ce priveste decarbonizarea in sectorul utilitatilor electrice a fost recunoscut inca o data la nivel international, E.ON situandu-se la acest capitol printre primele 10 dintre cele mai influente 50 de companii de utilitati electrice din lume, conform Electric Utilities Benchmark, elaborat de catre World Benchmarking Alliance (WBA).

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR CAFE

Cum cel mai bine se invata din exemple concrete, apreciem ca este important sa comunicam si sa impartasim ceea ce facem, proiectele noastre, modul...

Featured

Kaufland România a selectat cele 14 organizații neguvernamentale care vor primi finanțare în valoare totală de peste 2.245.500 lei, in cadrul celui de-al doilea...

Featured

Sistemul Coca-Cola in Romania (Coca-Cola HBC Romania si Coca-Cola Romania)  a lansat  Meniul Faptelor Bune, cu scopul de a ajuta cat mai multe persoane...

Featured

PENNY a inaugurat, alături de Habitat for Humanity, Centrul Comunitar din Buftea, un spațiu ce va funcționa ca un after-school și va deservi două...