E.ON Romania aloca resurse importante pentru proiectele de CSR

E.ON Romania a investit in ultimii 6 ani nu mai putin de 4,5 milioane de euro in proiecte ce au vizat imbunatatirea vietii locuitorilor din comunitatile in care compania activeaza. Programele au vizat cateva directii majore, precum: promovarea si derularea unor proiecte de sustinere a sistemului de educatie si de acordare a asistentei medicale. Initiativele E.ON au vizat si promovarea sportului pentru copii si persoane cu dizabilitati, dar si incurajarea actiunilor de voluntariat. Nu a fost uitat nici domeniul cultural, compania sustinand financiar importante festivaluri romanesti. Pentru a afla mai multe despre proiectele si strategia de CSR a companiei am stat de vorba cu Frank Hajdinjak, Director General E.ON Romania.

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa pe care derulati?

– Aproximativ 150.000 de persoane au beneficiat de suport financiar sau informational venit din partea specialistilor E.ON, in ultimii sase ani, perioada in care implicarea financiara a companiei in numeroase proiecte din zona Responsabilitatii Corporatiste a depasit valoarea de 4,5 milioane euro.

In acest an am dezvoltat una dintre cele mai ample si dinamice campanii dedicate sustinerii sistemului de educatie din Romania, prin lansarea unui program ce vizeaza, in principal, proiecte pentru imbunatatirea conditiilor din scoli, facilitarea accesului copiilor la educatie, reducerea ratei absenteismului scolar, precum si acordarea de burse pentru elevii cu rezultate foarte bune la invatatura. Peste 8.300 de copii sunt beneficiari ai proiectelor din domeniul educatiei, initiate si implementate de E.ON Romania in anul 2012. Asta pentru ca cei mici sunt in centrul preocuparilor noastre si, de aceea, cea mai mare parte a proiectelor noastre de responsabilitate corporativa le sunt destinate. Este dreptul fiecarui copil sa beneficieze de un sistem de invatamant adecvat, dar si responsabilitatea fiecaruia dintre noi sa facem totul pentru ca acest drept fundamental sa nu fie incalcat. De aceea, E.ON, in calitatea sa de membru activ al comunitatii, investeste in educatie, sustinand ideea ca bunele deprinderi: grija  pentru cei din jur, grija pentru mediu, grija pentru prosperitatea individuala si de grup se invata inca din primii ani de scoala.

Energie in scolile copilariei” este un alt proiect prin care ne-am propus sa imbunatatim conditiile din unitatile de invatamant din 17 scoli din judetele Iasi, Vaslui, Bacau, Neamt, Suceava, Botosani. In urma unei investitii de peste 210.000 de euro au fost schimbate sursele de iluminat din aceste scoli, astfel incat 7.000 de copii si cadre didactice beneficiaza acum de un climat confortabil pentru desfasurarea activitatilor educative. Sursele de iluminat montate de compania noastra asigura o reducere a consumului de energie cu aproximativ 16%, concomitent cu o crestere de aproximativ 30% a luminozitatii, comparativ cu tuburile cu neon si becurile clasice. Mai mult, prin utilizarea neoanelor eco, aceste unitati scolare se alatura eforturilor globale privind schimbarile climatice si de protejare a mediului inconjurator.

Alti 800 de copii, cu risc sa abandoneze cursurile scolare din cauza distantei mari dintre domiciliu si scoala au primit, anul acesta, biciclete care le faciliteaza deplasarea. Acestea au fost oferite de noi in cadrul proiectului „Bicicleta de la tara”, derulat in parteneriat cu Asociatia Green Revolution.

Un alt proiect, „Energie pentru viata” contribuie la educarea tinerei generatii, prin oferirea de catre voluntarii E.ON, specialisti in domeniul energetic, a informatiilor despre sursele de energie si mediul inconjurator, regulile de siguranta in domeniul gazelor naturale si energiei electrice. In luna octombrie 2012, peste 300 de copii au participat la lectiile despre energie, sustinute de data aceasta prin implicarea a 70 de voluntari E.ON.

Valoarea investitiei in domeniul educatiei, de peste 2,5 milioane de euro din ultimii cinci ani, confirma preocuparea Grupului E.ON din Romania pentru educatia copiilor, domeniu care ramane cel mai important pentru implicarea noastra din aria Responsabilitatii Corporative.

Interesul pentru educatie ne-a determinat sa sprijinim cu burse tineri liceeni care provin din mediul rural si din familii cu posibilitati materiale reduse si care au rezultate deosebite la invatatura. Proiectul se deruleaza de cinci ani, in parteneriat cu Asociatia Proruralis din Iasi.

In aceasta primavara, impreuna cu peste 370 de elevi si in parteneriat cu 11 Directii Silvice Judetene, 300 de voluntari E.ON au reusit sa planteze 16.000 de puieti, pe o suprafata de aproximativ 5 hectare, in decurs de o saptamana, pentru a arata, practic, ce inseamna a ocroti mediul in care traim.

Comunitatea, cu toate componentele ei, este tinta tuturor proiectelor noastre. De aceea, pe langa preocuparea centrala, care este educatia tinerei generatii, avem proiecte care se adreseaza promovarii sportului (de ex. Cupa E.ON Kinder care se organizeaza anual la TarguMures si care reuneste peste 1.200 de copii in fiecare an la o competitie a fotbalului juvenil), dar si proiecte care promoveaza sanatatea si prin care contribuim la dezvoltarea sistemului medical din Romania (suntem primul partener si cel mai consecvent al actiunilor intreprinse de SMURD in Romania – suportul oferit anul acesta pentru proiectele din sanatate este de peste 140.000 de euro).

Totodata, am fost alaturi de organizatorii multor evenimente care devolta viata culturala in peisajul romanesc si sustinem arta pentru ca exprima prin culoare, imagine sau sunet stari, sentimente si atitudini, adica armonia de care avem cu totii nevoie. Investitia realizata anul acesta in domeniul cultural se ridica la peste 160.000 euro, iar cele mai importante evenimente carora le-am oferit suport sunt: Festivalul International de Teatru de la Sibiu, Festivalul International de Film Transilvania, Festivalul International de Muzica de Camera (SoNoRo 2012). O investitie importanta se indreapta catre domeniul social, care este in interdependenta cu nevoile comunitare. Voluntarii E.ON isi aduc aportul la toate aceste actiuni si participa – prin abilitatile, cunostintele si timpul oferit – la indeplinirea tuturor obiectivelor noastre. A ne intelege semenii, a ne intelege pe noi insine si a ne oferi sprijinul este dorinta noastra comuna si principiul care guverneaza viata oamenilor din echipa cu care muncim.

– Care sunt criteriile dupa care analizati sustinerea unui proiect?

– Primul criteriu pe care il avem in vedere este definirea nevoii si a posibilitatilor de depasire a ei.

Fiind consecventi in directiile punctate de strategia Grupului E.ON in domeniul CSR si pastrand principiile si valorile in care credem cu tarie, incurajam transparenta, dialogul deschis prin diferite metode specifice de comunicare interna si externa atat cu partenerii, clientii, cat si cu proprii angajati.

Proiectele noastre se adreseaza in general comunitatii in care suntem prezenti si incercam sa pastram acest criteriu, deoarece este o dovada a responsabilitatii noastre pentru aria in care activam. Suntem convinsi ca un parteneriat strategic pentru fiecare domeniu de implicare aduce rezultate relevante in timp. Cu cat actiunile oricarei companii sunt sustinute si de catre autoritatile locale si sunt recunoscute pe plan local, cu atat eforturile comune de a aduce o schimbare pozitiva in viata comunitatii vor fi percepute mai rapid si vor contribui la realizarea cu succes a obiectivelor propuse.

– Ce bugetul s-a alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa in 2012?

In ultimii ani am incercat sa alocam cel putin un milion de euro anual pentru proiectele CSR. Am reusit si in acest an sa pastram acest buget, in ciuda dificultatilor care persista in economie.

– Care sunt problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor?

– Singurul neajuns cu care se confrunta, cel mai probabil, fiecare companie care doreste sa ofere ceva din propriul castig oamenilor cu care convietuieste este legata de faptul ca, oricat de mult si-ar dori, nu poate acorda suport fiecarei solicitari pe care o primeste. In general, nu am intampinat probleme majore, care sa ne ingreuneze demersurile. Noi credem ca daca fiecare isi aduce contributia, neajunsurile se vor diminua, iar perceptia nevoilor va suferi modificari.

CSR nu inseamna doar suport material si informational, prin CSR oamenii se schimba, isi schimba viziunea si contribuie la o comuniune care ne ajuta sa ne dezvoltam pe fiecare in parte. Este ceea ce asigura interdependenta dintre comunitate, in ansamblul sau, si toate componentele ce o formeaza.

– Care este strategia de CSR a companiei pentru 2013?

– Domeniile de implicare in CSR vor ramane aceleasi si in anul 2013. Anual, am venit cu un proiect nou care s-a nascut fie din nevoia clientilor nostri, fie pentru a interveni in situatii limita in care s-a regasit o comunitate (de exemplu dezastrele produse de inundatii), fie ca am dorit sa dezvoltam un parteneriat pe termen lung care aduce beneficii unui grup cat mai mare de persoane. Proiectele care contribuie la imbunatatirea starii de sanatate a comunitatii, la siguranta clientilor, la educatia copiilor nostri se vor regasi in strategia anului viitor, pentru care speram sa putem aloca cel putin tot atatea resurse cate am directionat catre proiectele de CSR in acest an.

– Cum vedeti evolutia domeniului Responsabilitatii Sociale Corporative in Romania in urmatorii ani?

– Nu este deloc o noutate faptul ca Responsabilitatea Corporativa face parte integranta din strategia de business. Modul in care sunt abordate si solutionate problemele, efectele pe care le produc proiectele celor care se implica in astfel de activitati, frecventa cu care o companie participa, reputatia partenerilor alesi pentru implementarea proiectelor comune, vor ramane intre criteriile de evaluare atunci cand vorbim de implicarea in domeniul CSR.

Desprinderea de o abordare cantitativa si atribuirea adevaratului sens CSR-ului vor face distinctia implicarilor pe aceasta piata. Nu trebuie sa fii o companie foarte puternica pentru a reusi sa fii activ in comunitate si sa participi la proiecte de impact. Pentru comunitate este foarte important ca fiecare sa-si aduca aportul, in functie de posibilitati. Conteaza mai putin valoarea cantitativa. Important este ca fiecare dintre noi sa facem ceva pentru ceilalti. A avea grija de cei de langa noi trebuie sa ramana o provocare permanenta si in urmatorii ani.

 

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.