eMAG: Afaceri mai sustenabile prin inovație și tehnologie

În ultimii ani au devenit tot mai vizibile efectele negative ale încălzirii globale. Astfel, combaterea schimbărilor climatice prin transformarea modului de a face business, cu o abordare centrată spre sustenabilitate și orientată spre viitor, a devenit un obiectiv esențial pentru companiile responsabile.

Din dorința de a contribui la limitarea impactului asupra mediului, eMAG a demarat o serie de proiecte de transformare cu scopul de a reduce emisiile de dioxid de carbon, pe termen lung. Modelul său de business se bazează pe inovație și tehnologie, iar pentru a îmbunătăți experiența clienților în online a investit semnificativ în instrumente și servicii care facilitează dezvoltarea sustenabilă a întregului ecosistem. De aceste investiții beneficiază atât clienții eMAG din întreaga regiune a Europei de Est, cât și comunitatea Marketplace, din care fac astăzi parte peste 45.000 de companii.

Livrare din depozitul viitorului accesibilă antreprenorilor prin Fulfilment by eMAG

Sellerii au un rol important în dezvoltarea gamei de produse, care depășește 12 milioane de articole, iar pentru a veni în sprijinul lor și pentru a-i ajuta să își dezvolte businessul online în mod sustenabil, eMAG le oferă posibilitatea de a folosi infrastructura pe care a dezvoltat-o. Unul dintre serviciile pe care le au la dispoziție este Fulfilment by eMAG, prin intermediul căruia partenerii beneficiază de sprijin logistic integrat. Mai precis, eMAG preia de la aceștia operațiunile de recepție a mărfii, preluarea comenzilor, evaluarea cantitativă a produselor, picking, împachetare, livrare, eliberarea facturilor şi AWB-urilor, predarea coletelor curierului agreat, relația cu clienții şi un proces de retur simplificat, acolo unde este cazul. 

Unul dintre beneficiile investiției de peste 43 milioane de euro în automatizarea depozitului de la Joița este creșterea gradului de consolidare a produselor realizate de un client, atunci când face o comandă la eMAG. Acest lucru permite împachetarea mai multor produse într-un singur colet, ceea ce se traduce atât prin simplificarea procesului de livrare, cât și prin reducerea consumului de carton. Anul acesta, eMAG a redus consumul de ambalaje cu peste 20% față de anul precedent și a diminuat cantitatea de plastic folosită în ambalaje cu peste 35%, eliminând acest tip de material acolo unde a fost posibil sau înlocuindu-l cu hârtie reciclată. Acum, toate ambalajele folosite de eMAG, atât pentru propriile produse, cât și pentru cele din oferta sellerilor care folosesc serviciul Fulfilment, sunt realizate din materiale 100% reciclabile și reciclate. De asemenea, din colete este eliminată o cantitate cât mai mare de aer, ceea ce permite ca fiecare mașină care pleacă spre clienți să aibă o încărcătură mai mare. Astfel numărul de drumuri necesare livrării este mai mic.

„Credem că toate companiile trebuie să ia măsuri pentru a deveni mai sustenabile, deoarece vedem cu toții cum comunitatea globală este afectată de schimbărlie climatice. Este vital să schimbăm modul în care facem business, fiindcă avem o responsabilitate față de generațiile viitoare. Această transformare poate fi costisitoare, iar prin Fulfilment reușim să îi ajutăm pe partenerii noștri din Marketplace să facă progrese în această direcție și să beneficieze de know-how-ul și de infrastructura pe care le-am dezvoltat pentru a-și diminua amprenta de carbon, fără să fie nevoiți să facă vreo investiție în acest sens, ” a declarat Sarah Maria Joiţoiu, Head of Sustainability eMAG.

Livrare sustenabilă, accesibilă pentru IMM-urile din eMAG Marketplace

Pentru a diminua cantitatea de emisii de carbon eliberate în procesul de livrare către clienți, eMAG și Sameday au dezvoltat rețeaua easybox, care a ajuns la 4.000 de unități la nivel regional.
Datorită acestui serviciu de livrare last mile, nivelul emisiilor de carbon este redus cu 95% pentru livrarea unui colet, comparativ cu livrarea la domiciliu, fiindcă un curier efectuează un singur traseu pentru a livra un număr mai mare de colete într-un singur punct.
Pentru a-i încuraja pe selleri să integreze acest serviciu prietenos cu mediul, eMAG a preluat integral costurile pentru livrarea la easybox. În prezent, livrarea la easybox este disponibilă pentru toate produsele eligibile listate pe eMAG.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.