Connect with us

Hi, what are you looking for?

STIRI BUNE

Enel – intre dezvoltarea de orase inteligente si acuzatii grave de poluare

Compania Enel este implicata in dezvoltarea de “Orase Inteligente“, deruland diverse initiative in Spania, America Latina si Italia. Recent, compania a semnat cu autoritatile din Bolognia, in luna iulie, un memorandum ce vizeaza cresterea sustenabilitatii acestui oras, prin actiuni de protectie a mediului, eficienta energetica si durabilitate economica. Domeniul este sustinut de Comisia Europeana, care a lansat pentru 2013 Comunicarea – Orase si comunitati inteligente”. Prin acesta se urmareste coordonarea si concentrarea diferitelor activitati europene in ceea ce priveste “Orasele inteligente”  in cateva proiecte demonstrative.  In 2013 Uniunea Europeana va acorda pentru aceste proiecte o finantare de 365 milioane de euro.

“Un Oras inteligent se bazeaza pe o infrastructura inteligenta din toate punctele de vedere. Retelele inteligente vor permite dezvoltarea de initiative suplimentare de eficienta energetica, cum ar fi mobilitatea electrica inteligenta si inovatoare de servicii cu valoare adaugata pentru clienti. Obiectivul Enel este de a crea o infrastructura de retea, care va integra inteligent activitatile tuturor utilizatorilor retelei conectate. In cadrul Oraselor inteligente, retele inteligente contribuie la reducerea cu aproximativ 30% a emisiilor de CO2 in comparatie cu obiectivele actuale ale unui oras “, a declarat Livio Gallo, Director al Departamentului de Infrastructura si Retea al Enel.

In acelasi timp, Enel este acuzata de organizatia internationala Greenpeace ca este responsabila pentru cresterea considerabila a nivelului global de poluare. Organizatia de mediu sustine ca emisiile rezultate in urma arderii carbunelui de catre aceasta companie duc, anual, la moartea a 366 de oameni, in Italia, morti provocate de probleme de sanatate.

“Rapoartele oficiale arata cum – doar in 2011 – Enel a fost principalul poluant cu dioxid de carbon  al Italiei, iar compania este de vina pentru eliberarea in atmosfera a aproape 37 de milioane de tone de compusi chimici periculosi. In 2011, Enel a avut emisii de dioxid de carbon de 36,8 milioane de tone, fiind cel mai mare emitator de dioxid de carbon din Italia. Emisiile de CO2 ale companiei, doar in Italia, echivaleaza totalul emisiilor produse de industria otelului si betonului si aproape cu 55% mai mult decat emisiile marilor grupuri petroliere”, se arata in analiza Greenpeace.

Ca reactie la aceste acuzatii, Enel a dat in judecata Greenpeace, incercand sa determine organizatia sa nu furnizeze publicului rapoartele pe acest subiect. Compania a solicitat ca Greenpeace sa inchida complet site-ul italian. La proces insa, judecatorii au stabilit ca Greenpeace nu a facut nimic gresit si ca fiecare informatie publicata pe site-ul organizatiei este precisa si corecta. Asa ca Enel a fost obligata de instanta sa plateasca cheltuielile de judecata. Mai multe date despre analiza Greenpeace pot fi gasite AICI.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...