CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

EXCLUSIV: Studiu – Tendinte si realitati CSR in Romania, editia 2014

Studiu_tendinte_si_Realitati_CSR_in_Romania_2014CSR Media si Ernst &Young Romania au lansat in cadrul Seminarului Comunitatii de CSR (28 mai), cea de-a doua editie a Studiului privind Tendintele si realitatile CSR in Romania – 2014. Conform analizei, 96% dintre companiile respondente spun ca s-au implicat in proiecte de responsabilitate sociala corporativa in 2013, fata de 86% in anul anterior. Rezultatul dovedeste un interes mai mare din partea companiilor de a integra activitati de CSR in strategia lor de afaceri, pe fondul unui interes general in crestere din partea mediului de afaceri, al presei si al societatii civile cu privire la acest domeniu. De asemenea, Lansare_Studiu_Tendinte_si_Realitati_CSR_editia_2014intr-o masura impresionanta (89% fata de 82% la studiul anterior), liderii organizatiei se implica activ in promovarea eforturilor CSR atat in interiorul companiei, cat si in exteriorul ei.

George_Carpov_Consultant CSRmedia.ro“Dezvoltarea domeniului CSR in Romania se aliniaza tot mai mult la practicile tarilor cu traditie in domeniu. Din proprie initativa sau la presiunea stakeholderilor, actiunile punctuale de responsabilitate sociala incep sa fie integrate in  strategiile de dezvoltare ale tot mai multor companii. De asemenea, impactul proiectelor capata o valoare din ce in ce mai mare, sustenabilitatea lor si crearea de valoare adaugata in comunitati fiind obiective importante. Nu in ultimul rand, actiunile de CSR devin mai vizibile, pe masura ce companiile aleg sa includa aceste practici in raportarea anuala,” a declarat George Carpov, consultant CSRMedia.ro.

De asemenea, trebuie subliniat rolul top managementului in implicarea sociala a companiilor. Un procent in crestere fata de anul trecut din liderii organizatiilor promoveaza CSR in interiorul si exteriorul firmei (89%), in timp ce in 57% dintre companii exista un comitet de implicare CSR la nivel de top management. In aceeasi linie, actiunile de CSR rezulta dintr-o strategie formulata la nivel de companie in 84% dintre cazuri, un procent de asemenea in crestere fata de anul trecut (78% in editia din 2013).

„La prima editie a raportului consacrat responsabilitatii corporative afirmam ca neBogdan Ion_Country Managing Partner Ernst & Young Romania asteptam ca fenomenul CSR sa se transforme in urmatorii ani in unul strategic pentru companiile din Romania, urmand evolutia de la nivel mondial. Privind raspunsurile din acest an, aceasta asteptare incepe sa se confirme. Cel mai relevant raspuns in acest sens este schimbarea de tendinta la intrebarea daca exista un comitet de implicare CSR la nivel de top management. Daca anul trecut majoritatea respondentilor afirmau ca nu exista un asemenea comitet, in 2013 majoritatea companiilor si-au creat un comitet la nivel de management dedicat CSR,” a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania.

Conform studiului, 31% dintre respondenti masoara impactul eforturilor CSR in primul rand din prisma perceptiei clientilor, in timp ce 26% au avut in vedere angajatii. Este de notat faptul ca mai mult de jumatate dintre companiile respondente masoara impactul proiectelor CSR conform unor sisteme proprii de evaluare, in timp ce doar 24% utilizeaza standardele internationale in domeniu.

Elena Badea-Head of Market Enablement-Ernst & Young Romania1“Studiul nostru din acest an aduce vesti bune pentru cei implicati in activitatea de CSR: ponderea companiilor care spun ca au un buget dedicat pentru CSR a crescut la 85%, doar in 10% din cazuri bugetul CSR pentru 2014 a scazut, in timp ce numarul mediu de proiecte a crescut. Pe de alta parte, si nivelul de masurare si raportare a impactului proiectelor a crescut, in timp ce implicarea CSR se realizeaza din ce in ce mai mult conform unei strategii la nivelul companiei, si nu este o implicare de conjunctura. Toate aceste semne subliniaza transformari accelerate in perceptia importantei CSR-ului in Romania si faptul ca functia CSR castiga rapid greutate si recunoastere in companiile locale,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.

A doua editie a studiului Tendinte si realitati CSR in Romania – 2014, realizat de CSRmedia.ro si EY Romania, are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie – 19 mai 2014. In raport se analizeaza raspunsurile a 113 de executivi de top din segmentul local de business si specialisti din domeniul CSR la 29 de intrebari. Au raspuns la chestionar mai ales companiile deja implicate in CSR; de aceea credem ca studiul ofera raspunsuri celor care analizeaza oportunitatea de a incepe actiuni CSR si vor sa le inteleaga impactul la nivel strategic si beneficiile. Distributia companiilor respondente a fost urmatoarea: 15% inregistreaza vanzari sub 10 milioane euro, 37% intre 10-100 milioane euro si 48% peste 100 milioane euro.

Studiu Tendinte Si Realitati CSR in Romania, Editia 2014, CSRmedia.ro – EY Romania

 

CSR Survey 2014_EN_EY -CSRmedia.ro

CSR Awards

 

Editia 2013 a Studiului Tendinte si Realitati CSR in Romania poate fi gasita mai jos.

Studiu Tendinte Si Realitati CSR in Romania CSRmedia.ro Ernst&Young

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.