Fundatia Orange a dat startul proiectului-pilot de educatie Digitaliada, in 10 scoli

digitaliada_fundatia-orangeFundatia Orange a demarat proiectul-pilot de educatie digitala – Digitaliada,  prin care isi propune promovarea educatiei digitale la ciclul gimnazial si imbunatatirea, prin metode de lucru interactive si continut digital de tip „invatare prin joc”, a rezultatelor scolare ale elevilor. Pilotul se desfasoara in 10 scoli din mediul rural pe durata anului scolar 2016 – 2017. Cele 10 scoli primesc un pachet complet pentru elevi si profesori: echipare tehnologica a unui laborator (tablete, videoproiector si laptop), continut educational digital si materiale suport pentru Matematica si TIC, un catalog online, formare dedicata pentru profesori in utilizarea materialelor digitale la clasa, dar si suport permanent. Pana in acest moment, valoarea totala a proiectului – pilot Digitaliada este de peste 350.000 de euro.

liudmila-climoc-chief-executive-officer-orange-romaniaInvestitia in educatie, sub orice forma – resurse financiare, voluntari, internshipuri, mentorat –  reprezinta o investitie in viitor. Digitaliada este un exemplu de investitie in viitor printr-un proiect ambitios si complex, cu o abordare 360 grade. Se adreseaza scolilor, se adreseaza profesorilor si se adreseaza elevilor, oferind tuturor resurse noi care, pe viitor, vor avea un impact pozitiv pe termen lung si vor contribui la o schimbare semnificativa in comunitate” a declarat Liudmila Climoc, Chief Executive Officer Orange Romania.

Digitaliada propune o metoda de educatie bazata pe aplicatii si jocuri digitale – „digital game-based learning (DGBL)”, menita sa completeze metodele clasice utilizate pana acum la clasa cu resurse educationale bazate pe digitaliada_fundatia-orange-2tehnologie. In cadrul unor ore de matematica si TIC se vor folosi jocuri video si aplicatii cu continut educational cu scopul de a incuraja o implicare mai mare a elevilor la clasa si de a le oferi acestora oportunitati de antrenare in invatarea interactiva si abilitatile necesare pentru societatea globalizata, tehnologica, a secolului 21. Jocurile digitale propuse in pilot sunt identificate in stransa legatura cu obiectivele de invatare din programa scolara. Ele sunt completate de aplicatii digitale pentru a oferi profesorilor si elevilor un cadru mai larg de folosire a echipamentelor digitale in timpul orelor.

Dana Deac OrangeCalitatea rezultatelor depinde de calitatea educatiei. Speram ca metoda de „invatare pe baza jocurilor digitale” si a aplicatiilor sa deschida noi drumuri pentru elevi, sa le imbunatateasca rezultatele scolare si sa contribuim impreuna la dezvoltarea educatiei in anii urmatori”, a declarat Dana Deac, Presedinte al Fundatiei Orange.

Plecand de la continutul educational al jocurilor si aplicatiilor, profesorii vor primi exemple de planuri de lectie demonstrative pentru modul in care poate fi folosit continutul digital la clasa. In paralel, pentru TIC, elevii si profesorii vor beneficia de materiale pentru dezvoltarea competentelor digitale pentru tableta si PC dezvoltate de echipa ScratchED la Harvard Graduate School of Education si eliberat de sub licenta Creative Commons, dar si de experti educationali din Romania. Toate  resursele digitale propuse in proiect vor fi disponibile gratuit publicului larg pe platforma online www.digitaliada.ro care-si propune sa devina un hub de continut educational digital.

Digitaliada vine ca o completare fireasca a strategiei Orange Romania de a se implica in comunitate prin initiative de educatie ce pun bazele dezvoltarii durabile a comunitatii si completeaza programele existente ale companiei.

Digitaliada este proiectul Fundatiei Orange si se desfasoara cu sprijinul Directiei Generale de Invatamant Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice si este implementat cu sprijinul ONG-urilor Asociatia Actori Europeni, Asociatia Cartea Daliei, Asociatia Societatea Online si Fundatia Noi Orizonturi.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.