Connect with us

Hi, what are you looking for?

CSR ONG

Fundatia Orange a selectat proiectele castigatoare a 250.000 euro, prin programul Lumea prin Culoare si Sunet

Vizual Lumea prin Culoare si Sunet_Fundatia OrangeFundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente de vedere/auz din Romania.

Castigatorii celei de-a opta editii a concursului sunt Asociatia Nevazatorilor din Romania,  Asociatia Nationala a Interpretilor Autorizati in Limbaj Mimico-Gestual – ANIALMG, Fundatia Sense International Romania,  Asociatia Tandem Arena si Asociatia Parcul Natural Vacaresti. Proiectele castigatoare au fost alese in urma unui proces de pre-evaluare de catre un forum consultativ format din experti in domeniu si beneficiari cu dizabilitati de vedere/auz, iar evaluarea finala a fost realizata de consiliul director al Fundatiei Orange. Cu o valoare totala de 273.448 euro, proiectele vor sprijini persoanele din acest grup vulnerabil cu solutii digitale gratuite de accesibilizare in educatie, mobilitate, dezvoltare personala, sanatate mentala si emotionala, dar si integrare mai facila pe piata fortei de munca.

Dana Deac Orange„Anul acesta, am lansat un nou apel de proiecte „Lumea prin Culoare si Sunet” intr-un context nemaiintalnit. In plina pandemie, am ales sa urmam calendarul initial al programului pentru a sustine in continuare organizatiile care fac posibila integrarea persoanelor cu deficiente de vedere/auz din Romania. Pandemia va trece, dar inegalitatile sociale raman si chiar se vor adanci, de aceea Fundatia Orange isi continua misiunea de a construi o lume a sanselor egale, in care persoanele cu astfel de dizabilitati sunt parteneri egali ai celor tipici” a declarat Dana Deac, Presedinte Fundatia Orange.

Proiecte colaborative, ce se desfasoara timp de 24 de luni, cu finantare de pana la 100.000 euro

  • BLINDHub – Asociatia Nevazatorilor din Romania, in parteneriat cu Universitatea din Bucuresti (proiect in valoare de 532.000 lei). Proiectul propune o solutie digitala menita sa faciliteze accesul persoanelor cu deficiente de vedere pe piata muncii si la mediul educational. Astfel, va fi realizata o aplicatie mobila in care beneficiarii isi vor crea un profil profesional complet, ce va include si un video CV, iar companiile interesate vor avea ocazia sa filtreze in baza de date si sa trimita direct solicitari de interviu catre candidati. Materialul de tip video CV va fi realizat cu ajutorul echipei de proiect in cadrul celor 2 centre BLINDHub din Bucuresti, dar si in tara, in cadrul evenimentelor organizate in 10 mari orase, cu scopul de a promova beneficiile aplicatiei, atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Pe termen mediu si lung, proiectul urmareste sa ofere nevazatorilor oportunitati de angajare din varii domenii la nivel national, ceea ce va genera o forta de munca mai bine calificata si orientata vocational.

 

  • Dezvoltare personala pentru surzi in LSR – ANIALMG in parteneriat cu Asociatia Nationala a Profesorilor pentru Elevi cu Deficiente de Auz “Virgil Florea” (proiect in valoare de 469.935 lei). Proiectul va oferi persoanelor surde acces gratuit la resurse online cu informatii esentiale traduse in limba semnelor romane (LSR) pe teme precum dezvoltare personala, sanatate mentala si emotionala, informatii la care persoanele surde/hipoacuzice nu au acces in prezent, in ciuda prevederilor legale mentionate in Conventia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, dar si in legea 27/2020 privind LSR. Proiectul isi propune sa aduca un impact pozitiv in viata surzilor din Romania prin cresterea stimei de sine si dezvoltarea unei capacitati mai bune de autogestionare emotionala si de relationare in randul adultilor si copiilor deopotriva.

 

Proiecte ce se desfasoara timp de 12 luni, cu finantare de pana la 20.000 euro

  • Sensi: siguranta online pentru copiii cu surdocecitate – Fundatia Sense International Romania (proiect in valoare de 104.721 lei). Proiectul va sprijini siguranta copiilor in mediul online. Prin intermediul unor materiale video animate, proiectul va oferi copiilor cu deficiente senzoriale multiple instrumentele, cunostintele si increderea necesare pentru a reduce riscul de abuz in mediul online (abuz emotional, sexual, exploatare financiara). Impactul pe termen lung al proiectului este o imbunatatire a calitatii vietii acestor copii, ceea ce le va permite sa duca o viata autonoma si sa se bucure de integrarea sociala fara riscuri de abuz, neglijare si/sau exploatare.
  • Studiu de caz: natura – Asociatia Tandem Arena (proiect in valoare de 107.900 lei). Parte dintr-un program de educatie digitala incluziva, proiectul are ca obiectiv extinderea platformei existente de e-learning (www.idea-isa.ro) cu texte, materiale audio si tactile care descriu 15 subiecte importante din domeniile fizica si chimie, adaptate nevoilor copiilor cu deficiente de vedere. Materialele vor fi disponibile online (fisiere text si fisiere audio) si offline (imagini tactile) pentru toti copiii cu deficiente de vedere si profesorii lor, putand fi utilizate atat ca suport pentru predarea la clasa, cat si in timpul experimentelor din laborator.
  • Natura urbana: forme si sunete – Asociatia Parcul Natural Vacaresti (proiect in valoare de 106.200 lei). O initiativa ce va incuraja persoanele cu deficiente de vedere si de auz sa vizite si sa se bucure direct si independent de beneficiile pe care le are de oferit tuturor oamenilor, dincolo de dizabilitati, Parcul Natural Vacaresti, cel mai mare parc natural urban din Europa. Prin intermediul proiectului, va fi adaptat unul dintre cele mai frumoase trasee tematice din parc, devenit accesibil prin intermediul ghidurilor audio, hartii tactile a parcului, tururilor ghidate si atelierelor tematice, dar si cu ajutorul resurselor educationale audio si video, disponibile si in mediul online.

Din anul 2012, prin intermediul programului „Lumea prin Culoare si Sunet”, aproape 600.000 de persoane din Romania, au beneficiat de proiecte sociale in domeniul educatiei, sanatatii, culturii si al mobilitatii. Din cele 41 de proiecte finantate, peste 30 au inclus si componente digitale. Valoarea totala a investitiei se ridica la 2.2 milioane de euro.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Peste 1800 de elevi și profesori din șase școli din Transilvania cu predare sau cu secții în limba germană au primit în toamna acestui...

Featured

Organizația Salvați Copiii lansează cursul online „Profesor real într-o școală virtuală”, un amplu demers didactic care surprinde principalele aspecte legate de formarea cadrelor didactice...