Fundatia TELUS International sustine integrarea copiilor cu autism in sistemul scolar

ATCA lanseaza programul de integrare in scoala a copiilor cu autismCu sustinerea Fundatiei TELUS International Romania Community Board, Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata (ATCA), a demarat un proiect care vizeaza integrarea a 50 de copii cu tulburari comportamentale si din spectrul autist in sistemul educational de masa.

Beneficiarii acestui program sunt copii a caror varsta minima este aferenta grupei mijlocii de gradinita, care lucreaza deja individual cu terapeutii ATCA.

La intalnirile bisaptamanale, care dureaza cate doua ore, sunt simulate orele de clasa din cadrul unei gradinite, respectiv scoli, unde terapeutele ATCA au rol de educatoare, iar copiii au statut de elevi pe parcursul acestor sesiuni. In cadrul acestora, copiii sunt pregatiti pentru activitati specifice cadrului educational normal – lucreaza la tabla, fac fise, lucru manual, trec prin jocuri de rol, spun povesti, recita poezii. Terapeutele stabilesc curricula fiecarui grup bazandu-se pe programa scolara nationala, pe care o adapteaza nevoilor copiilor inscrisi in program. Parintii si profesorii acestora sunt incurajati sa asiste la ore pentru a invata sa inteleaga mai bine nevoile sociale si emotionale ale copiilor.

“Copiii cu tulburari din spectrul autist se pot lovi de multe dificultati cand intra in contact cu colegii de la scoala sau cu profesorii pentru ca au nevoi diferite, interactioneaza si reactioneaza altfel in comparatie cu colegii lor. De aceea, am initiat un program prin care cei mici sunt pregatiti, printr-o suita de activitati de tip after-school, sa faca fata provocarilor din sistemul educational normal. In plus, toate persoanele relevante din viata copiilor, in cazul de fata parintii si cadrele didactice, invata sa colaboreze eficient pentru ca scolarii sa nu treaca prin experiente care, in loc sa ii ajute sa se dezvolte, sa le provoace inhibitii sociale suplimentare”, a declarat Anca Dumitrescu, presedinte ATCA si specialist acreditat international in terapia ABA (Applied Behavior Analysis).

Fiecare dintre copii este evaluat la inceputul programului, pe parcursul si la finalul acestuia, in urma monitorizarii fiind facute recomandari individualizate pentru parinti, respectiv profesori pentru imbunatatirea lucrului cu fiecare dintre acestia.

Conform unui studiu al ANPDCA (Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie) din 2015, in invatamantul de masa sunt integrati 23.773 de copii cu dizabilitati, in invatamantul special -14.859, iar la domiciliu sunt scolarizati alti 1.083 de copii, in total 39.715 fiind incadrati in invatamant.

Astfel, ponderea medie a copiilor cu dizabilitati, scolarizati pe ciclurile de invatamant prescolar, primar, gimnazial si liceal din invatamantul de masa este de 36%. Din pacate, la acest moment nu exista o statistica oficiala privind numarul copiilor cu dizabilitati specifice spectrului autist.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.