Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Fundația Vodafone România sustine integrarea tinerilor institutionalizati

Vodafone _AproapeAdultFundația Vodafone România, prin Fondul pentru Fapte Bune sustine cu 164.000 lei proiectul „Aproape Adult”, derulat de Asociația The Social Incubator, ce pregătește tineri instituționalizați, cu vârste între 18 și 26 de ani, pentru o mai bună integrare din punct de vedere social și profesional. La acest program complex de formare participă 90 de tineri din județele Prahova, Argeș și Dâmbovița.

„Aproape Adult” a debutat în județul Prahova cu un modul online pentru 30 de tineri care participă la întâlniri de inițiere și cunoaștere pentru formarea bazei necesare activităților lor viitoare: ateliere de educație non-formală pentru autocunoaștere, dezvoltare personală, angajabilitate și pregătire pentru intrare pe piața muncii. Echipa care se ocupă de tineri este alcătuită din formatori, psihologi, consilieri vocaționali și mentori (voluntari). Aceștia organizează inclusiv sesiuni individuale de consiliere vocațională și dezvoltare a carierei în care tinerii sunt ghidați pentru pregătirea documentelor necesare obținerii unei slujbe (CV și scrisoare de intenție) și în care sunt urmărite opțiunile educaționale sau profesionale conform rapoartelor vocaționale: acces la platforme de teste și la portaluri de joburi, identificarea potențialilor angajatori, vizite exploratorii la angajatori și aplicarea online pentru un loc de muncă.

Angela Galeta, Director, Fundatia Vodafone Romania 2015Tinerii instituționalizați, ajunși la vârsta majoratului, sunt nevoiți să înfrunte viața singuri. Pășesc în necunoscut, nepregătiți pentru o viață pe cont propriu, într-o lume plină de provocări și tentații. Sprijinul celor aflați în situații vulnerabile a fost în permanență o prioritate pentru Fundația Vodafone România. Ne bucurăm să finanțăm proiectul Asociației The Social Incubator, atât de necesar tinerilor în  tranziția  de la copilărie la viața adultă”, a declarat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România.

Anual, peste 3.000 de tineri părăsesc sistemul instituționalizat de protecție al statului nepregătiți pentru o viață independentă. Ei se numără printre categoriile de tineri cele mai afectate, aflate în risc de excluziune socială, și se confruntă cu o serie de probleme precum slaba dezvoltare sau chiar lipsa abilităților pentru o viață independentă, probleme emoționale și de comportament, lipsa competențelor necesare integrării pe piața muncii, un nivel scăzut de educație.

În contextul pandemiei COVID-19, problema găsirii unui loc de muncă s-a acutizat, mulți dintre tineri fiind disponibilizați sau întâmpinând probleme mari în accesarea unui loc de muncă. Astfel, orice intervenție care duce la creșterea gradului de angajabilitate și oferă suportul individualizat în această direcție este extrem de relevantă și utilă.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...