Goodyear Tire & Rubber a anunțat că a realizat un model demonstrativ de anvelopă a cărei compoziție este realizată în proporție de 90% din materiale sustenabile. Acest produs demonstrativ a trecut deja toate testele pentru omologare, cât și probele interne Goodyear.
În teste, modelul demonstrativ a arătat o rezistență redusă la rulare, în comparație cu o anvelopă realizată din materiale tradiționale. O rezistență mai mica la rulare înseamnă că acest produs demonstrativ are potențialul de a contribui la reducerea consumului de combustibil și a amprentei de carbon.
În plus, după ce în ianuarie 2022 Goodyear și furnizorii săi de materie primă au anunțat că au capacitatea să producă o anvelopă demonstrativă realizată din 70% materiale sustenabile, planurile sunt să lanseze pe piață o astfel de anvelopă în 2023, folosind până la 70% materiale sustenabile în componența acesteia.
Producerea unei anvelope din 90% materiale sustenabile va însemna o colaborare și mai strânsă cu furnizorii companiei, pentru a identifica cantitatea acestor materii prime inovatoare necesare pentru producție la scară largă.
„Continuăm să facem progrese în atingerea obiectivului nostru de a lansa prima anvelopă realizată 100% din materiale sustenabile din industrie, până în 2030. Ultimul an a fost crucial pentru atingerea acestui obiectiv. Am explorat noi tehnologii, am identificat oportunități pentru colaborări viitoare și ne-am bazat pe tenacitatea echipei noastre, nu doar pentru a demonstra capacitatea de a produce o anvelopă din 90% materiale sustenabile, dar și pentru a scoate pe piață un produs realizat din până la 70% materiale sustenabile chiar anul acesta. Echipa noastră demonstrează că inovează constant și că este dedicată construirii unui viitor mai bun”, a declarat Chris Helsel, Senior Vice President, Global Operations and Chief Technology Officer.
Anvelopa demonstrativă din 90% materiale sustenabile – 17 ingrediente în 12 componente diferite
Acest produs realizat din 90% materiale sustenabile include 17 ingrediente folosite în 12 dintre componentele anvelopei, inclusiv:
- Carbonul negru, folosit în producția de anvelope pentru consolidarea materialelor și pentru creșterea duratei de viață, este obținut în mod tradițional prin arderea produselor pe bază de petrol. Anvelopa demonstrativă Goodyear realizată din 90% materiale sustenabile conține patru tipuri de carbon negru care sunt produse prin arderea metanului, a dioxidului de carbon, a uleiurilor vegetale și prin piroliza cauciucurilor uzate.
- Folosirea uleiului de soia în componența acestei anvelope demonstrative ajută la menținerea pliabilității cauciucului în condiții de temperaturi fluctuante. Uleiul de soia este o resursă bio care ajută Goodyear să reducă folosirea produselor pe bază de petrol. Deși aproape 100% din planta de soia este folosită în industria alimentară și în cea a hranei pentru animale, există un surplus de uleiuri care poate fi folosit în alte industrii.
- Dioxidul de siliciu este un ingredient folosit adesea în producția de anvelope pentru îmbunătățirea aderenței și reducerea consumului de combustibil. Produsul demonstrativ are în componența sa dioxid de siliciu obținut din procesul de descompunere a cojilor de orez (RHA silica), un produs secundar al procesării orezului, care de cele mai multe ori este aruncat.
- Poliesterul este obținut din reciclarea sticlelor de plastic, prin reconversia în componente chimice de bază și apoi transformarea în fibre tehnice de poliester folosite în realizarea plasei ce susține anvelopa.
- Rășinile sunt folosite pentru îmbunătățirea tracțiunii. În cazul acestei anvelope demonstrative, rășinile pe bază de petrol sunt înlocuite cu rășini regenerabile de pin.
- Pentru armarea anvelopelor radiale se folosesc pânza și cordoanele de oțel. Anvelopa demonstrativă folosește pânză și cordoane realizate din oțel cu un conținut reciclat ridicat. Acest tip de oțel este produs în cuptoare metalurgice cu arc electric, prin procesul EAF (electric arc furnace). Utilizarea acestui proces permite producția de oțel cu un consum redus de energie și cu un conținut de material reciclat ridicat. Procesul EAF oferă potențialul unor emisii de gaze cu efect de seră reduse, în comparație cu oțelul produs prin metode tradiționale.
- Polimeri certificați ISCC, obținuți din materii prime bio și bio-circulare se găsesc de asemenea în componența anvelopei.
Tranziția către materiale sustenabile este vizibilă în multe dintre cele mai recente game de produse Goodyear. În prezent, opt linii de produse, cât și câteva modele realizate pentru curse, folosesc ulei de soia. În plus, Goodyear și-a dublat cantitatea de RHA silica folosit în produsele sale, începând cu anul 2018. Odată cu introducerea unei anvelope cu un conținut de până la 70% materiale sustenabile, Goodyear demonstrează că sunt cu adevărat devotați construirii unui viitor mai bun, acoperind totodată cererea pieței.