GSK Consumer Healthcare a colorat halatele medicilor pentru a incuraja o atitudine pozitiva a copiilor

gsk-halate-colorateGSK Consumer Healthcare a inaugurat Ziua Halatelor Colorate, ocazie cu care a transformat uniformele medicilor si asistentelor in unele vesele pentru copii, cu scopul de a le da celor mici curaj sa-si invinga emotiile si de a le reduce stresul atunci cand intra in contact cu mediul medical. Actiunea a avut loc in spitalele pediatrice din Ploiesti si Pitesti si se desfasoara in cadrul programului “Tabara de Supereroi”, creat de GSK Consumer Healthcare pentru a imbunatati experienta celor mici in relatie cu medicii si actul medical.

Demersul vine in contextul in care un nou studiu arata ca 54% dintre copii manifesta frica fata de cadrele medicale, aspect ce poate afecta reusita unui tratament si poate reprezenta un obstacol real in preventie, prin faptul ca este un motiv de evitare a vizitelor la medic. Iar la 3 din 10 copii, aceasta reactie emotionala se manifesta si acasa, dupa ce nu mai exista niciun contact cu medicul, cabinetul sau spitalul, prin perturbari emotionale ce pot dura pana la cateva luni, in cateva cazuri.

Helen Tomlinson (GSK Consumer Healthcare)- ections-2015Ziua Halatelor Colorate este o initiativa care raspunde rezultatelor acestui studiu, urmarind sa imbunatateasca sederea copiilor in mediul medical. Actiunea este parte din Programul Tabara de Supereroi, care se desfasoara in Spitalele de Pediatrie Ploiesi si Pitesti si care pana acum a venit in beneficiul a 3600 de copii si parinti, pentru a le reda buna dispozitie in timpul spitalizarii celor mici. Prin activitati recreative si de joc, transformam copiii din spitale in supereroi si ii incurajam sa fie curajosi in fata procedurilor medicale de care le este frica.   De asemenea, suntem alaturi de parinti cu informatii si sfaturi care sa-i ajute sa aiba grija de copii in astfel de situatii dificile, iar in program, cadrele medicale ii rasplatesc pe cei mici cu stelute si insigne de supereroi, ajutandu-i astfel sa-si depaseasca reactiile emotionale negative pe care acestia le pot avea”, a declarat Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si tarile balcanice.

Studiul realizat in randul parintilor din Romania in septembrie 2016, la solicitarea GSK Consumer Healthcare, arata ca:gsk-halate-colorate-2016

  • 2 din 10 parinti au amanat vizite la doctor din cauza ca cel mic era prea inspaimantat de medic.
  • Mai mult, 56% dintre parinti au declarat ca li s-a intamplat ca cel mic sa fie reticent in a lua tratamentul prescris de doctor, ca o consecinta a acestei reactii emotionale.
  • 4 din 10 copii au experimentat manifestari emotionale neplacute atunci cand au petrecut mai multe ore intr-un cadru medical, precum plans, agitatie, tremurat, inchidere in sine.

Studiul mai dezvaluie ca parintii au nevoie de informare pentru a depasi obiceiul involuntar de a cultiva aceasta teama in educatia copiilor: 3 din 10 parinti romani inca folosesc doctorul ca amenintare pentru a-si determina copiii sa fie cuminti, considerand-o o metoda eficienta; si 98% dintre acesti parinti apeleaza la aceasta sperietura periodic. Specialistii atrag atentia ca acestea au impact pe termen lung asupra acomodarii copilului cu actul medical in general.  

Programul Tabara de Supereroi tinteste sa ofere sprijin cadrelor medicale din sectiile de pediatrie si parintilor prin a insufla copiilor o atitudine pozitiva fata de actul medical si personalul medical, relationarea facandu-se astfel mai usor in mediul spitalicesc si facilitand recuperarea fizica.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.