GSK Consumer Healthcare anunta tendinte pozitive in igiena orala a romanilor

GSK Zambeste Romania 2016GSK Consumer Healthcare a lansat cea de-a cincea editie a campaniei Zambeste Romania, ce are ca obiectiv oferirea de solutii si programe educationale in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. In cadrul campaniei de anul acesta, GSK Consumer Healthcare va pune mai mult accent pe interactiunea directa cu cat mai multi oameni de toate varstele si le va oferi acestora informatii utile, intr-un format inovator. Copiii si fanii benzilor desenate vor afla mai multe despre importanta igienei orale cu ajutorul revistei „Capitanul AquafreGSK Capitanul Aquafresh si Agentii 00Cariish si Agentii 00Carii in misiunea Zambeste Romania”, care va urmari aventurile acestora pe parcursul a 3 episoade. Copiii vor putea descarca fiecare nou episod de pe site-ul campaniei www.zambesteromania.ro pentru a avea o colectie completa. Programul educational in scoli vizeaza educarea a 10.000 copii cu privire la bunele practici in ingrijirea orala si comportamentul preventiv in sanatate.

Helen Tomlinson, GSK Consumer HealthcareStudiile arata ca eforturile noastre de a le reaminti oamenilor ca igiena orala este importanta pentru sanatatea lor au avut efect, cu atat mai mult cu cat oamenii isi schimba obiceiurile zilnice foarte greu. Acest lucru ne incurajeaza sa continuam investitia in programe de educare, precum si sa oferim solutii variate pentru consumatorii romani care sa ii ajute in imbunatatirea calitatii vietii”, a declarat Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare, Romania si Balcani.

In cadrul campaniei din 2016, Capitanul Aquafresh, personajul principal, va recruta 50.000 de agenti 00Carii – consumatori de toate varstele care isi propun sa urmeze cei trei pasi ai ingrijirii orale: Se spala pe dinti de doua ori pe zi; Merg la medicul dentist in mod regulat si Adopta o dieta sanatoasa si echilibrata.

Impactul a patru ani de activitati educationale dedicate si expuneri la mesaje privind importanta sanatatii orale este analizat prin prisma rezultatelor unor studii comparative despre starea sanatatii orale a romanilor, precum si din datele privind evolutia categoriei de produse de ingrijire orala.

Un studiu realizat anul acesta in randul consumatorilor arata ca 72% dintre romani au probleme dentare. Desi alarmanta, aceasta valoare arata o imbunatatire substantiala fata de 2012, anul lansarii campaniei Zambeste Romania, cand 80% dintre respondenti au declarat ca au astfel de probleme. Daca in 2012 unul din sapte consumatori avea carii, astazi numai unul din cinci mai are aceasta problema.

In aceasta perioada, consumul de pasta de dinti a crescut de la 1 tub pe an de persoana in 2012, la 1,5 tuburi de persoana in 2015 (unitatile vandute masurate in bucati au crescut cu 5%, iar unitatile vandute masurate in litri au crescut cu 9%, consumatorii fiind orientati mai degraba spre achizitionarea unei cantitati mai mari de pasta de dinti).

Cresterea este si mai accentuata in 2015 in categoriile de paste de dinti specializate fata de 2012. In cazul pastelor de dinti pentru sensibilitate dentara s-au vandut cu 23% mai multe unitati, iar in cazul pastelor de dinti pentru ingrijirea gingiilor/sangerarilor gingivale cu 65% mai mult. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de segmentul pastei de dinti pentru copii – cu 80% mai multe unitati vandute – un indicator al faptului ca parintii acorda o importanta tot mai mare igienei orale a copiilor, inca de la varste mici.

In mod similar, romanii incep sa isi schimbe mai des periuta de dinti: daca in 2012 consumul mediu pe tara era de o periuta de dinti la 2 ani, de persoana, iar in 2015 frecventa de schimbare a periutei s-a imbunatatit la 1,5 ani, inca la foarte mare distanta de media de schimbare din Germania, de exemplu, care este o periuta la fiecare 3 luni, asa cum recomanda si medicii dentisti.

Pe de alta parte, insa, tendintele incurajatoare mentionate mai sus sunt contrabalansate de o tendinta crescatoare de evitare a vizitelor la medicul dentist – numarul romanilor care nu au fost la dentist in ultimul an a crescut de la 49% in 2012 la 54% in 2016, si tot cu cinci puncte procentuale a crescut si numarul celor care ajung la medicul dentist numai cand au probleme. Acest lucru semnaleaza o atentie scazuta a oamenilor pentru comportamentul preventiv in sanatate, medicii dentisti recomandand controale stomatologice regulate in fiecare an. Numarul persoanelor care amana tratamentul stomatologic din motive financiare a scazut in 2016 cu zece puncte procentuale, la 54%, comparativ cu 64% in anul 2012.

Activitatile campaniei Zambeste Romania 2016

  • Caravana Zambeste Romania se va desfasura, in mai multe orase din tara, aducandu-le oamenilor programul Rabla pentru periuta ta si oferindu-le posibilitatea de a-si inlocui periutele uzate in cadrul programului, dar si informatii utile si personalizate pe afectiuni specifice de igiena orala. O solutie integrata, creata ca raspuns la nevoile consumatorilor, asa cum le-am observat de-a lungul anilor.
  • Parteneriatul cu Salvati Copiii va continua si anul acesta, astfel ca GSK Consumer Healthcare va dona 1% din vanzarea produselor de igiena orala Aquafresh®, Sensodyne® si parodontax® din luna iunie 2016 catre organizatie. Fondurile obtinute astfel vor fi folosite pentru efectuarea unor tratamente stomatologice pentru copii din familii sarace, din comunitati dezavantajate ale Romaniei.
  • Peste 1.500 de medici dentisti ofera si anul acesta consultatii stomatologice si detartraje gratuite in cabinete stomatologice din intreaga tara. Oricine isi poate efectua o programare intr-unul dintre aceste cabinete, pe site-ul www.zambesteromania.ro.

Pe parcursul celor patru editii anterioare, campania Zambeste Romania a avut aproximativ 120.000 de beneficiari directi: au participat la programe educationale si au primit produse de ingrijire orala peste 40.000 de copii din mediul urban, 3.000 de copii si parinti din mediul rural si peste 35.000 de viitoare mamici; 1.500 de copii din mediul rural au beneficiat gratuit de tratamente dentare prin parteneriatul cu Salvati Copiii si peste 30.000 de romani au primit gratuit periute de dinti noi in schimbul celor vechi; in plus, sute de romani au mers la consultatii gratuite in cabinetele stomatologice inscrise in campanie.

Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare fiind sustinuta de brandurile Aquafresh, Sensodyne, parodontax si Corega, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.