HEINEKEN România anunță rezultatele Strategiei de Sustenabilitate pentru anul 2023

HEINEKEN România a publicat Raportul de Sustenabilitate pe anul 2023, document ce reflectă progresele companiei cu privire la obiectivele stabilite prin strategia globală de sustenabilitate, Brew a Better World 2030, pe cele trei direcții principale de acțiune: Mediu, Social și Consum responsabil.

Raportul a fost întocmit folosind standardele de raportare Global Reporting Initiative (GRI2021). 

Având în prezent trei fabrici în România, la Miercurea Ciuc, Ungheni și Craiova, HEINEKEN România a avut, în anul 2023, 1.077 de angajați, a produs local peste 4.3 milioane hectolitri de bere și cidru și a colaborat cu peste 600 de furnizori locali de bunuri și servicii, achiziționând peste 70% din materiile prime principale de la furnizori din țară.

Totodată, compania este un contributor constant la economia românească, având în 2023 contribuții fiscale de 452.326.131 lei.

„Sustenabilitatea se află la baza activității HEINEKEN România, fiind integrată în strategia noastră de afaceri EverGreen. Investim constant în proiecte care ne ajută să ne îmbunătățim performanța în domeniul sustenabilității și nu ne vom opri aici. Ne angajăm să continuăm această călătorie către atingerea obiectivelor strategiei noastre de sustenabilitate Brew a Better World pentru cei trei piloni – Mediu, Social și Consum responsabil”, a declarat Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România.

 

Printre cele mai importante rezultate obținute de către HEINEKEN România pe plan local, în anul 2023, se numără:
1. MEDIU
La nivel global, ambiția Grupului HEINEKEN este de a ajunge la Net Zero emisii de carbon până în 2040 în întregul lanț valoric. De asemenea, compania își concentrează eforturile atât spre reducerea consumului de apă în operațiunile sale, cât și pe reducerea impactului ambalajelor puse pe piață și trimiterea către reciclare a deșeurilor generate.
Net Zero emisii de CO2

  • Reducerea cu 5,47 % a consumului de energie electrică, cu 14 % a consumului de energie termică și cu 13,54% a consumului de gaze naturale
  • Creșterea gradului de încărcare a camioanelor și înlocuirea treptată a stivuitoarelor cu GPL cu modele electrice
  • Renunțarea la mașinile Diesel (doar 15% mai aveau această motorizare la finalul anului 2023)
  • Înlocuirea treptată a frigiderelor vechi cu unele din clasă energetică C conform Energy Efficiency Index

Gestionarea ambalajelor și a deșeurilor generate

  • Trimiterea către reciclare a peste 96% din deșeurile generate în producție
  • Reducerea greutății capselor metalice utilizate la toate produsele ambalate în sticlă
  • Reducerea cu 18% a greutății unui ambalaj din sticlă din portofoliul nostru
  • Înlocuirea ambalajelor din carton pentru multi-pack-uri cu o variantă care utilizează mai puțin material și eliminarea etichetei de pe spatele sticlelor pentru brandurile locale
  • Susținerea înființării Sistemului Garanție Returnare (SGR), cel mai mare proiect de economie circulară din România, prin oferirea de sprijin financiar, fiind unul dintre fondatorii RetuRO, compania care administrează sistemul

Managementul apei

  • Reducerea cu 11,58 % a consumului de apă în producție, de la 3.54 la 3.13 hl/hl
  • Reutilizarea apei în alte procese din producție

2. SOCIAL
HEINEKEN România susține crearea unui mediu de lucru sigur, bazat pe corectitudine și incluziune, oferind șanse egale de promovare și un salariu echitabil angajaților săi.
Mai mult, compania se implică în susținerea inițiativelor din comunități , prin dezvoltarea de parteneriate cu organizații non-guvernamentale și sprijinirea echipelor sportive de tradiție din zonele în care se află fabricile HEINEKEN.

  •  33 % dintre pozițiile de senior management au fost ocupate de femei
  • 100% din manageri au fost instruiți în tema managementului incluziv
  • Oferirea de oportunități egale astfel încât să nu existe discrepanțe între salariile bărbaților și femeilor
  • Oferirea unui pachet salarial corect și echitabil
  • Peste 2 milioane de lei investiți pentru inițiative ale organizațiilor non-guvernamentale

3. CONSUM RESPONSABIL
HEINEKEN România susține și promovează consumul responsabil de alcool. Compania acționează în acest sens prin programe dedicate prevenției și programe care adresează consumul dăunător de alcool, prin acțiuni la nivelul portofoliului de produse, oferind alternative fără alcool și printr-o etichetare transparentă a produselor.

  • 7 variante cu 0.0 alcool (Heineken® 0.0, Birra Moretti 0.0, patru variante Ciuc Radler 0.0 și Golden Brau 0.0)
  • Peste 600.000 lei investiți în programe care adresează consumul nociv în 2023 prin susținerea ONG-ului Aliat pentru Sănătatea Mintală (ALIAT) și a programului Alcohelp
  • Promovarea campaniilor care încurajează consumului responsabil

Raportul de Sustenabilitate poate fi citit integral pe site-ul companiei HEINEKEN România

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Îți mulțumim pentru feedback!