Holcim Romania a sustinut profesorii din Alesd sa fie Smart Teacher

HolcimHolcim Romania a finantat proiectul pilot Smart Teacher, dezvoltat in parteneriat cu Scoala de Valori, ce a vizat sustinerea cadrelor didactice sa-si imbunatateasca metodele de predare si sa le adapteze la nevoile educationale ale noilor generatii de elevi.

Proiectul Smart Teacher a fost implementat in perioada 14 noiembrie 2018 – 5 iunie 2019 cu participarea profesorilor de la Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” din Alesd, localitate unde Holcim Romania opereaza una dintre cele doua fabrici de ciment pe care le detine in Romania.

La atelierele Smart Teacher au participat 26 de profesori, cu varste cuprinse intre 28 si 58 de ani, care predau materii precum electrotehnica si mecanica, matematica, limba romana, fizica, economie, limba franceza, chimie, istorie, geografie, informatica sau biologie.

Alina Cristea - Manager Dezvoltare Durabila Holcim Romania„Smart Teacher este modul prin care sustinem un colectiv dedicat de profesori, care formeaza noile generatii de profesionisti. Colaboram de multi ani cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”, de la care am reusit sa recrutam tineri pentru echipa noastra de la fabrica din Alesd, iar interesul si sustinerea pentru acest proiect pilot, inca din faza de concept, ne-a determinat sa demaram cu mult entuziasm aceasta noua etapa educationala”, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabila Holcim Romania.

 

Cu sustinerea trainerilor Scolii de Valori, pe parcursul a cinci ateliere, profesorii au creat planuri de lectii inter si transdisciplinare, pentru imbunatatirea metodei de livrare a informatiilor prin colaborare. De asemenea, in urma a cinci sesiuni de observare a activitatii la clasa desfasurate pe parcursul a 10 zile, profesorii au primit sfaturi pentru imbunatatirea modulului didactic aplicat.

Andrei Tiberiu Scoala de ValoriMi-a placut foarte mult sa vad interesul dincolo de catedra si chiar cred ca asta face diferenta dintre un profesor bun si un profesor exceptional, faptul ca vrei sa te conectezi cu elevii tai dincolo de ceea ce inseamna materia pe care o predai. Atunci cand conectezi un concept din lectie cu viata reala a adolescentului, atunci cand adolescentul pleaca de la clasa cu intrebari, nu pentru ca nu a inteles, ci pentru ca a devenit curios si vrea sa caute mai multe si este dispus sa greseasca in incercarea lui de a invata sa invete, atunci cand avem parte de autenticitate, actul educational este dus la o desavarsire care formeaza caractere. Modul de a lucra centrat pe elev, nonformal, trans si interdisciplinar, este calea cea mai scurta si cea mai usoara de a ridica media elevilor. Unul dintre exemplele cele mai concludente este acela in care cel mai activ elev de la o lectie interdisciplinara a fost, culmea, unul dintre elevii mai slabi la acele materii; uneori este nevoie doar de o abordare putin diferita pentru a nu lasa in urma nici unul dintre acestia.”, a adaugat Andrei Tiberiu, trainer Scoala de Valori.

Programa de invatamant Smart Teacher a cuprins noua ateliere de educatie non-formala pe parcursul carora au fost aprofundate competentele esentiale pentru un pedagog modern, noi tehnici de predare si metode de analiza a nevoilor elevilor, dar si activitati de dezvoltare personala care promoveaza invatarea continua.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.