IBM sustine crearea unei Planete mai Inteligente

IBM a lansat, recent, Raportul „Corporate Responsibility 2012” care evidentiaza programele de responsabilitate sociala aflate in conformitate cu strategia Smarter Planet a companiei. Aceasta are drept scop protejarea mediului, consolidarea educatiei şi dezvoltarea economica, facand posibila cercetarea umanitara si imbunatatind calitatea vietii in orasele din intreaga lume. In Romania, IBM a implementat o serie de programe majore de responsabilitate sociala din portofoliul global al corporatiei. Astfel, din 2008 pana in 2010 in 5 mari orase: Timisoara, Ploiesti, Iasi, Sibiu, Craiova, s-a derulat initiativa IBM Corporate Service Corps – insumand un numar de peste 47 de specialisti IBM din diverse tari ale lumii care au colaborat cu administratia locala, IMM-urile si ONG-urile selectate prin program. In anul 2011, orasul Bucuresti a fost gazda a doua misiuni globale IBM Executive Service Corps, ce au inclus 10 experti de top din corporatia IBM  ce au sustinut activ derularea unor concepte viabile si planuri dedicate crearii unui oras mai inteligent si prezentate municipalitatii locale ca baza de lucru si activitate pro-bono de consultanta. Pentru a afla mai multe despre Raportul CR 2012, dar si despre programele CSR derulate de IBM la nivelul tarii noastre, cititi mai jos un interviu cu Irina Stoltz, Corporate Citizenship & Corporate Affaire Specialist, IBM Romania.

– Ce inseamna Responsabilitate Sociala Corporativa pentru IBM?

– In IBM Responsabilitatea Sociala Corporatista imbraca denumirea extinsa de “Corporate Citizenship si Corporate Affaires”. Aceasta linie strategica, de traditie, are misiunea de a contribui printr-un set de tehnologii si resurse educationale (granturi, instrumente web-based, portaluri cu informatii targetate unor categorii de varsta) si expertiza/consultanta a unor specialisti IBM voluntari pentru probleme actuale pe care le au comunitatile, societatea civila si grupurile cu risc. Astfel, de ani buni, IBM incearca si reuseste prin solutiile si portofoliul de CSR sa amelioreze semnificativ o prapastie tehnologica si educationala gasita in anumite comunitati de pe glob. Prin tot ceea ce facem subliniem rolul tehnologiei (hardware, software si servicii) ca un instrument activ pentru imbunatatirea calitatii vietii si ajutam la crearea unei Planete mai Inteligente.

– Care sunt proiectele de CSR sustinute in aceasta perioada in Romania?

– Unul dintre cele mai cunoscute este “IBM KidSmart –  program de sustinere a educatiei prescolare”. Prin intermediul acestuia, din 2007 pana in prezent, in baza unui partneriat strategic cu Ministerul Educatiei, au fost donate in reteaua de gradinite de stat peste 400 de unitati IBM KidSmart dedicate instruirii copiilor cu varste cuprinse intre 3 si 7 ani. In acest fel le-am oferit copiilor acces la tehnologia educationala de ultima generatie. IBM Reading Companion, un instrument web-based  de invatare a limbii engleze pe computer este implementat in unitati scolare din Romania. Service Grant-urile IBM sunt in derulare cu ONG-uri recunoscute, iar valorile voluntariatului bazat pe aptitudini, precum mentoratul, sunt recunoscute si incurajate de corporatie.

– Care sunt criteriile dupa care analizati implicarea sau sustinerea unui anumit proiect?

– Consideram ca un proiect este viabil pentru a fi sustinut cu resurse diverse de catre corporatie atunci cand se aliniaza cu agenda europena si cu cea locala, cand au un focus clar pe educatie ca valoare in care IBM investeste. Desigur suntem interesati de toate grupurile de varsta ce au nevoie de acces la tehnologie ( de la prescolari, la elevi si studenti) si ne bucuram cand simtim un partener serios ( ONG, asociatie, etc) ce poate la randul lui sa inteleaga rigorile unei raportari speciale, auditabile de catre corporatie.

– De curand a fost lansat raportul 2012 Corporate Citizenship. Care sunt cele mai relevante aspecte?

– Dupa trecerea uneia dintre cele mai mari si distructive furtuni care a lovit zona extrem de populata a Coastei de Est a Statelor Unite ale Americii, IBM a donat platforma sa SmartCloud Fundatiei „Hurricane Sandy New Jersey Relief” si altor agentii importante. Platforma permite institutiilor sa colecteze, sa gestioneze si sa analizeze volume masive si critice de date pentru a putea ajuta eficient comunitatile afectate. IBM SmartCloud for Social Business a oferit capacitatea Fundatiei sa acceseze instrumentele de colaborare sociale cloud-based pentru operatiuni interne, simultan oferind o platforma pentru a colabora cu organizatiile din cadrul retelei.

In 2012, IBM a extins programul Services Grant atat in Statele Unite, cat si in strainatate, acordand mai mult de 350 de granturi in intreaga lume. De exemplu, IBM a donat servicii SmartCloud pentru a ajuta proprietarii de afaceri din Italia sa recupereze din daune dupa cutremurul din 2012 si a ajutat la imbunatatirea furnizarii de servicii medicale in Haiti in colaborare cu „Colleagues in Care Global Health Network”. Utilizand IBM SmartCloud pentru Social Business, profesionistii din domeniul medical din Haiti pot accesa un sistem de cunostinte medicale care include optiuni de tratament, lanturi de clinici si cele mai bune practici din domeniu. IBM SmartCloud pentru Social Business ofera organizatiilor o experienta sociala completa care include instrumente de acces, precum: intalniri online, comunitati, partajare de fisiere, email, programari, mesagerie instant si multe altele.

In Coreea, un grant similar pentru Fundatia „Work Together” sustine scopul organizatiei in ceea ce priveste furnizarea de informatii pentru a ajuta la imbunatatirea capacitatii resurselor umane si a antreprenoriatul social pentru membrii din cadrul retelei. In Texas, SmartCloud pentru Social Business – al doilea grant similar premiat de „Ser Jobs for Progress National” – a permis organizatiei sa continue sustinerea de conferinte electronice, partajarea de fisiere, networking-ul si instrumentele de colaborare cu cei 22 de afiliati de pe teritoriul tarii.

Granturile IBM permit comunitatilor sa accelereze colaborarea cloud in cadrul agentiilor importante, sa ia deciziile cele mai bune cu  ajutorul analizelor predictive, sa genereze valoare de business prin intermediul retelelor sociale si sa regandeasca modalitatea de livrare a serviciilor.

– Care sunt modalitatile folosite de IBM pentru sustinerea comunitatilor?

– IBM Smarter Cities Challenge, initiativa extinsa in peste 30 de orase in 2012, este printre cele mai elocvente exemple ale interesului companiei fata de corporate citizenship. Acest program de grant competitiv in valoare de 50 de milioane de dolari trimite echipe de experti IBM in orase din intreaga lume, dand frau liber imaginatiei cercetatorilor stiintifici si expertizei urbane a consultantilor IBM pentru a crea granturi inteligente si orase smart.

Ca un rezultat al angajamentelor pro bono pentru „Smarter Cities Challenge” din anul 2012, Da Nang din Vietnam isi imbunatateste modalitatea in care agentiile guvernamentale se coordoneaza intre ele pentru a oferi servicii imbunatatite cetatenilor. Orase ca Tschwane – Africa de Sud si Townsville – Australia au stabilit programe importante de conservare a apei. Orase precum Nairobi din Kenia, Cheongju din Korea si Pittsburgh din SUA implementeaza programe ambitioase de transport public. Locuri precum Jacksonville din SUA implementeaza initiative de dezvoltare economica.

– In ceea ce priveste mediul inconjurator, care este strategia IBM?

– In domeniul sustenabilitatii mediului inconjurator, IBM a atins si depasit a doua generatie de obiective privind clima. La sfarsitul anului 2012, in programul IBM de conservare a energiei si de utilizare a energiilor alternative s-a inregistrat o reducere de 15.7% in ceea ce priveste emisiile de CO2 in ultimii 7 ani – depasind obiectivul de 12%. Acesta a reprezentat punctul cel mai inalt atins in ceea ce priveste reducerea de emisii de CO2 in perioada 1990-2005.

In plus, 43 de centre de date IBM din 19 tari din cadrul Uniunii Europene (UE) au primit statutul de „Participant” in cadrul Data Center Energy Efficiency bazat pe „Code of Conduct for Energy Efficient Data Centers”. Aceasta distinctie este unica in lume, niciunei alte companii nefiindu-i acordat acest statut. In anul 2011, IBM a realizat cu succes inregistrarea sistemului sau global de management al mediului si a programului integral de gestionare a energiei (ISO 50001). IBM a fost prima companie importanta care a primit o inregistrare globala – standardul ISO 14001 – pentru sisteme de management a mediului inconjurator in 1997.

–  Care sunt proiectele IBM realizate in domeniul educatiei inovative?

– In acest sector IBM continua extinderea in ceea ce priveste modelul Pathways in Technology Early College High School (P-TECH), o paradigma educationala noua pentru clasele 9-14 care are ca rezultat obtinerea unui certificat in stiinta aplicata. Absolventii P-TECH vor avea prioritate in ceea ce priveste locurile de munca IBM.

In 2012, datorita planurilor create de IBM, modelul P-TECH a fost reprodus in patru scoli din Chicago, unde IBM are un parteneriat cu una dintre acestea – Sarah E. Goode STEM Academy – o colaborare intre Chicago Public Schools, City Colleges of Chicago, Richard J. Daley College si IBM. Extinderea continua in statul New York, unde guvernatorul Andrew Cuomo a anuntat un plan la nivel de stat care prevede crearea a 10 institutii de invatamant ce includ P-TECH. Acestea vor fi legatura dintre educatie si job-uri in toate regiunile de dezvoltare economica ale statului. De asemenea, orasul New York a anuntat planuri pentru scoli aditionale P-TECH. Poate cea mai mare recunoastere a modelului IBM pentru clasele 9-14 a venit din partea Presedintelui Obama in timpul adresarii catre Uniune, moment in care a subliniat faptul ca toti elevii trebuie sa aiba oportunitati precum P-TECH.

Prin initiativa IBM Corporate Service Corps (CSC), compania a trimis in anul 2012 peste 500 de angajati IBM talentati in 12 tari aflate in curs de dezvoltare, pentru a ajuta la abordarea problemelor critice din economie si pentru a dezvolta solutii sustenabile. Printre angajamentele corporatiei IBM privind initiativele CSC se numara si parteneriatul dintre guvernul kenian, guvernul Statelor Unite si Presedintele Fondului de Urgenta pentru Ajutorare SIDA (PEPFAR), care are la baza prevenirea cancerului de col uterin. Grupurile au colaborat pentru a rezvola problemele mari de management atunci  cand sunt colectate informatii de la 4.000 de clinici si 6 niveluri de facilitati de asistenta medicala care deservesc 15 milioane de femei.  Cu ajutorul echipei CSC, programul va colecta date mai sigure pentru a imbunatati rata de depistare a cancerului de col uterin, care a crescut pana la aproximativ 70% in ultimii cinci ani, si exemplele de astfel de proiecte pe zona de CSR pot continua.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.