Connect with us

Hi, what are you looking for?

NESTLE

Initiativa Nestlé for a Waste Free World

poza Less Waste, more LoveInitiativa Nestlé for a Waste Free World

 

Obiectivul Proiectului

Schimbarile climatice reprezinta un punct de presiune major pentru oamenii din toate colturile planetei, si sunt determinate de tot ceea ce facem – de modul in care actionam zi de zi, de ceea ce mancam, de mijloacele de deplasare pe care le alegem, de ceea ce cumparam.  

 

Gestionarea neadecvata a deseurilor, lipsa colectarii selective sau a reciclarii, circuitul defectuos al deseurilor, toti acesti factori contribuie la schimbarile climatice si la poluarea atmosferica si afecteaza in mod direct ecosisteme, specii, comunitati diverse. In acelasi timp, risipa alimentara contribuie, la randul ei, la schimbarile climatice, deseurile datorate din aceasta categorie avand o amprenta de carbon la nivel global de aproximativ 8% din totalul emisiilor cu efect de sera antropogene globale, potrivit EU.

 

In Romania, statisticile arata astfel:
– 192 kg alimente sunt risipite de persoana, in medie;
– 6.000 tone de alimente sunt irosite in fiecare zi;
– se produc 2.2 milioane de tone de deseuri alimentare in intreaga tara;
– 53% din risipa alimentara provine din gospodarii;
– ne situam pe locul 9 in statisticile UE cu privire la risipa alimentara;
– mai putin de 10% din totalul deseurilor se recicleaza.

Obiectivul Nestlé este de a impiedica ambalajele sa ajunga deseuri care umplu gropile de gunoi sau ajung inclusiv in mari, oceane si cai navigabile. Pentru o abordare sustenabila, exista trei piloni esentiali care trebuie sa lucreze impreuna pentru obtinerea unor rezultate durabile: designul de ambalaj, infrastructura existenta si comportamentul consumatorului.

La nivel global, ne-am angajat sa avem un rol activ in dezvoltarea sistemelor de colectare, sortare si reciclare la nivel mondial si ne-am asumat misiunea ambitioasa de a produce doar ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile, pana in 2025. Toate acestea pentru a putea oferi oamenilor de toate varstele o selectie larga de alimente sigure si de calitate, precum si pentru a reduce risipa alimentara si cantitatea de deseuri generate.

Ne dorim sa dezvoltam actiunile de mediu ale companiei in mod organic, intr-un cadru coerent si creativ, dupa cum urmeaza:

  1. Abordam procesul de sustenabilitate incepand de la cele mai mari surse generatoare de deseuri – aici avem in vedere cresterea gradului de constientizare in procesul de retail, fiind esential ca fiecare parte a procesului de cumparare sa devina parte a lantului de sustenabilitate.
  2. Abordam problemele de mediu in relatie cu comunitatile – pentru dezvoltarea unei mentalitati colective in directia sustenabilitatii, initierea unor dezbateri pozitive si crearea unui cadru de comunicare care sa permita oamenilor sa contribuie direct la construirea unui viitor fara deseuri.

Proiectul Nestlé for a Waste Free World reuneste toate actiunile prin care Nestlé urmareste ca, pana in 2030, sa aiba impact zero asupra mediului in toate operatiunile sale si sa ajute, implicit, la cresterea nivelului de constientizare cu privire la protejarea mediului.

Activitatile Proiectului

  1. Campania Less Waste More Love (Nu Risipi Cat Poti Iubi)

Incepand cu data de 8 iunie 2020, care marcheaza Ziua Internationala a Oceanelor, am demarat o serie de actiuni dedicate informarii si constientizarii cu privire la trei aspecte semnificative pentru sustenabilitate, la nivel global:

  • Protejarea si utilizarea apei in mod constiincios;
  • Colectarea selectiva si reciclarea ambalajelor;
  • Reducerea emisiilor de carbon.

Campania ”Less Waste More Love” a cuprins trei componente de constientizare derulate pe parcursul lunilor iunie-august 2020, aducand mai aproape de comunitati provocarile asumate deja de Nestlé:

1) reducerea consumului de apa in bucatarie, prin retete inventive si trucuri pentru reutilizare si valorificare a fiecarei picaturi de apa;

2) reducerea cantitatii de deseuri care ajunge la groapa de gunoi prin colectare selectiva si reciclare;

3) reducerea amprentei de carbon a fiecarui individ printr-o reinterpretare a modului in care ne raportam la tehnologie, trafic si stil de viata.

 

Activitatile din cadrul campaniei Less Waste More Love:

  1. #IUBESCNURISIPESC – THE WASTE CHALLENGE

Colectarea selectiva este un pas esential pentru a impiedica ambalajele sa ajunga la gropile de gunoi sau chiar in mari, oceane si cai navigabile. Pentru a contribui la solutionarea acestei probleme, am lansat o editie limitata de cosuri creative de colectare selectiva care se integreaza perfect in orice casa, in doua versiuni – una artistica pentru adulti, alta jucausa si colorata pentru gospodariile cu copii.

 

In retail

Pentru sustinerea componentei de constientizare cu privire la colectarea selectiva si reciclare, impreuna cu parteneri din retail am pus la dispozitia consumatorilor recipiente dedicate pentru colectarea selectiva a ambalajelor produselor Nestlé, ambalaje care au fost, ulterior, trimise catre reciclare. Timp de o luna, cumparatorii de produse Nestlé au fost invitati sa colecteze selectiv folosind bin-urile din magazine, pentru posibilitatea de a castiga premii sustenabile.

Aceste recipiente de colectare selectiva au fost amplasate in cadrul galeriilor Cora si Carrefour din magazinele selectionate din Bucuresti si Cluj. Cu ajutorul Manager de Mediu, partenerul autorizat de sustenabilitate Nestlé, bin-urile din magazine au fost colectate, verificate, duse la linia de sortare si trimise pentru reciclare.

 In comunitate

I-am provocat pe Noemi Meilman, Mara Coman si Marian Ionescu (Mariciu) sa colecteze selectiv timp de 2 saptamani, folosind editia speciala de cosuri de colectare selectiva oferite de Nestlé. Tot procesul a fost documentat pe platformele lor sociale, iar urmaritorii lor au fost invitati sa se implice oferind sfaturi utile si exemple relevante de colectare selectiva. La finalul provocarii, au fost vizitati de specialistul Manager de Mediu, care a verificat progresele fiecaruia dintre ei si le-a oferit sfaturi si informatii interesante despre reciclare. In final, deseurile colectate au fost trimise catre reciclare. Influencerii au premiat cele mai bune sfaturi primite cu un kit sustenabil – o editie limitata de mini cosuri de colectare selectiva si produse ecologice.

 

Mariciu – https://www.youtube.com/watch?v=s9svG7-ahi0&t=177s&ab_channel=Mariciu

Noemi Meilman – https://www.instagram.com/p/CCDS9LLJpH3/

Mara Coman – https://maracoman.ro/provocare-2-saptamani-fara-risipa/

 

  1. #GATESCNURISIPESC – THE WATER CHALLENGE

In bucatarie se pierde cea mai mare cantitate de apa, fie la gatit, fie la spalat vase. Astfel, scopul nostru a fost sa aratam oamenilor ca pot pregati retete delicioase fara apa si sa le oferim, in acelasi timp, sfaturi valoroase pentru a reduce consumul de apa in gospodariile lor.

 

In comunitate

I-am provocat pe Vladimir Draghia, Alice Cavaleru, Daddy Cool si Teo’s Kitchen sa pregateasca o reteta deja testata de specialistii Nestlé, cu zero consum de apa. Acestia au impartasit retetele cu urmaritorii lor, pe care i-au invitat apoi sa se implice oferind sfaturi utile de gatit cu zero consum de apa. Cele mai bune sfaturi au fost premiate cu cosuri de produse Nestlé si idei de retete simple si gustoase, care se pregatesc cu foarte putina apa.

 

Vladimir Draghia – https://www.facebook.com/vladimirdraghia.ro/videos/2378915952400980

Alice Cavaleru – https://www.facebook.com/310141086397893/videos/2665989543635433

Teodora Istrate – https://www.facebook.com/290330990485/videos/253457052589953

Robert Diaconeasa – https://www.facebook.com/1711796715720370/videos/548428532511006

 

  1. #CarbONCarbOFF #LessBurnMoreLoveGAS EMISSIONS CHALLENGE

Cand vine vorba de emisiile de carbon, tot ceea ce facem si detinem (de la imbracaminte la alimente, de la masini la calatorii cu avionul) arde combustibil. Este o consecinta a proceselor si activitatilor noastre de productie. Cu acest fapt in gand, am dat startul provocarii Less Burn More Love, pe care am impartit-o in 3 piloni – Tehnologie, Casa, Trafic.

In comunitate

I-am provocat pe Otrava, Cristian Manafu si Titi Aur sa arate urmaritorilor de pe platformele lor de socializare cum reusesc ei sa reduca emisiile de carbon acasa, in trafic si prin device-urile pe care le folosesc in fiecare zi. Ei si-au invitat comunitatile sa vina cu sfaturi bune pentru a-i ajuta sa indeplineasca provocarea, iar cei mai activi contribuabili au primit premii cu produse eco, cum ar fi: cani organice, termosuri din bambus sau kit-uri pentru construirea propriilor terarii.

  1. Cristian Manafu – Utilizarea corecta a dispozitivelor reduce amprenta de carbon https://www.facebook.com/manafu.ro/posts/3267241053331512
  2. Titi Aur – Conducerea defensiva reduce amprenta de carbon https://www.facebook.com/titiaurcnr/photos/a.2978525662244976/2978525695578306
  3. Cristian Simonca – Cele mai bune alegeri pentru a reduce amprenta de carbon acasa https://www.facebook.com/bloguluotrava/photos/a.3427957647251101/3427957843917748

 

  1. Proiectul POPAS – lansarea primului studiu de biodiversitate pentru Parcul National Cozia

In cadrul proiectului POPAS 2020, am lansat primul studiu de biodiversitate pentru Parcul National Cozia, concentrat pe arealele ecologizate in 2019, cand peste 500 de voluntari Nestlé, administratia Parcului si membri ai comunitatii locale au colectat mai mult de 40 de tone de deseuri, trimise catre reciclare sau valorificare.

Raportul contine o prezentare a parcului, o sectiune dedicata amenintarii reprezentate de deseuri, masurile de conservare a Parcului National Cozia, dar mai ales modul in care au fost prezervate habitatele din parc in urma actiunii de ecologizare desfasurate anul trecut.

In cadrul aceluiasi proiect, în 2020, a avut loc si o actiune de plantare a 30.000 de puieti de salcam, plantati pe o suprafata de 20 hectare. Acestia vor ajunge la maturitate in 30 de ani si vor ajuta la extinderea arealului de hranire pentru albine, favorizarea polenizarii speciilor autohtone, precum si remedierea vegetativa a solului in anumite zone din parc. Intre 2020 si 2050, vor neutraliza, in total, 2.135.250.000 kg CO2.

In ceea ce priveste actiunea de plantare, puietii de salcam au fost alesi special atat pentru a raspunde necesitatilor solului din zonele vizate, care au nevoie de remediere vegetativa, dar si pentru sprijinirea activitatii melifere din zona, apicultorii putandu-si dezvolta afacerile cu aproximativ 80 de familii de albine care vor produce pentru comunitatea locala peste 35 de tone de miere pana in 2050.

Mai multe informatii despre proiectul Popas si studiul de biodiversitate pot fi gasite pe https://www.Nestlé .ro/Nestlé -popas.

Numarul de beneficiari (directi si indirecti):

Campania Less Waste More Love a generat:

  • 1 milion de oameni au avut contact cu bin-urile de colectare selective din cele 14 locatii partenere Cora si Carrefour, din Bucuresti si Cluj.

Actiunile de comunicare din cadrul proiectului POPAS:

  • reach total de 4.000.000 oameni;
  • broșura a fost descărcata de 1.000 de ori si vizualizata;
  • 500 de voluntari Nestlé;
  • De cei 30.000 de salcami vor beneficia locuitorii din judetul Valcea.

 


Rezultate

Campania Less Waste More Love a generat:

  • 162 engagements in digital (likes, comments, shares, saves);
  • 600.396 vizualizari;
  • 8% average commitment rate;
  • Aproape 500kg de deseuri colectate selectiv si reciclate, in gospodariile influencerilor;
  • 1 milion de oameni au avut contact cu bin-urile de colectare selective din cele 14 locatii partenere Cora si Carrefour, din Bucuresti si Cluj

Studiul de caz din Romania a dus la implementarea campaniei in intreaga regiune SEM (South East Market), iar editia speciala a cosurilor de colectare selectiva a fost lansata in Bulgaria, avand rezultate pozitive in comunitatile locale.

Actiunile de comunicare din cadrul proiectului POPAS:

  • au generat un reach total de 4.000.000 oameni, iar broșura a fost descărcata de 1.000 de ori si vizualizata;
  • 500 de voluntari Nestlé, administratia Parcului si membri ai comunitatii locale au colectat mai mult de 40 de tone de deseuri, trimise catre reciclare sau valorificare;
  • 000 de puieti de salcam, plantati pe o suprafata de 20 hectare. Acestia vor ajunge la maturitate in 30 de ani si vor ajuta la extinderea arealului de hranire pentru albine, favorizarea polenizarii speciilor autohtone, precum si remedierea vegetativa a solului in anumite zone din parc. Intre 2020 si 2050, vor neutraliza, in total, 2.135.250.000 kg CO2;
  • apicultorii din zona isi vor dezvolta afacerile cu aproximativ 80 de familii de albine care vor produce pentru comunitatea locala peste 35 de tone de miere pana in 2050.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Peste 100.000 de turisti au vizitat Zona Cascadei Bigar la un an de la amenajarea eco-turistica a zonei, dublu fata de perioada 2016-2017, cand...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...