INTERVIU: Laura Mihăilă, Raiffeisen Bank-„Cardul Galben Care Face Bine mobilizează spiritul de participare comunitară”

Raiffeisen Bank a lansat, recent, Cardul Galben Care Face Bine. Astfel, pentru fiecare tranzacție la POS sau online făcută de clienți cu noul card galben de debit  în lei, indiferent de sumă, Raiffeisen Bank donează în contul Asociației Dăruiește Viață, suplimentar față de donația în valoare de 1 milion de euro.

Aceasta este o inițiativă care continuă implicarea băncii în susținerea cauzelor cu impact pozitiv în comunitate. 
Pentru a afla mai multe despre cum funcționează acest card, dar și despre inovație și rolul tehnologiei în strategia de sustenabilitate a Raiffeisen am stat de vorbă cu Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.


  • Ce a inspirat Raiffeisen să lanseze campania „Cardul Galben care face bine” și care sunt obiectivele principale ale acestei inițiative?

Este o inițiativă care continuă și duce la un nou nivel implicarea pe care o avem de mai mulți ani în susținerea cauzelor cu impact pozitiv în comunitate. Totul a pornit de la dorința de a mobiliza spiritul de participare comunitară și raliere în jurul unui obiectiv cu care foarte mulți dintre noi rezonăm.

În ceea ce privește asocierea cu Dăruiește Viață, motivația este mult decât evidentă. Este extraordinar tot ce a reușit să realizeze în ultimii 12 ani Dăruiește Viață și pentru noi este o onoare să susținem în continuare demersurile asociației.

Ne dorim să susținem pe termen lung Dăruiește Viață, împreună cu toți cei care vor face tranzacții cu acest card. Ne-am bucura să vedem un număr cât mai mare de clienți care răspund afirmativ îndemnului nostru. 

  • Cum funcționează concret cardul galben? Câte tranzacții estimați pentru acest an cu acest card?

Mecanismul este foarte simplu: pentru fiecare tranzacție făcută de clienți cu noul Card Galben, indiferent de sumă, Raiffeisen Bank donează în contul Asociației Dăruiește Viață.

Donația noastră nu este condiționată sub nicio formă de valoarea sau numărul de tranzacții pe care clientul le face cu cardul. Donăm din fonduri proprii. Avem și câteva cifre cu care ne susținem promisiunea. Estimăm că până anul viitor se vor realiza aproximativ 100 de milioane de tranzacții cu Cardul Galben Care Face Bine, iar contribuția noastră va fi de 200.000 de euro, suplimentar față de sponsorizarea de 1 milion de euro pe care am anunțat-o, recent, pentru construcția noului campus medical de la Marie Curie.

  •  Ce rol joacă inovația și tehnologia în strategia de sustenabilitate a Raiffeisen Bank?

Credem în puterea exemplului și în rolul pe care noi, ca instituție financiară, îl putem avea în modelarea și creșterea unei societăți sustenabile. De aceea, toate proiectele noastre, indiferent că este vorba de o noutate absolută în piață, fie că au la bază o inovație tehnologică, pornesc întotdeauna de la lucrurile pe care noi le putem aduce, ca apoi să încurajăm întreg ecosistemul de stakeholders, de la ONG-uri parteneri și până la fiecare client să se alăture în altfel de demersuri.
De exemplu, cu mesajul „Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte, ediția curentă a acceleratorului nostru de ONG-uri în sustenabilitate Raiffeisen Comunități a atras aproape 200 de înscrieri de la ONG-uri din toată țara, atât din comunități mici, cât și din centre urbane mari. Dintre acestea, împreună cu juriul, am selectat proiectele câștigătoare pe care le finanțăm cu granturi în valoare totală de 1 milion de euro. Partea și mai interesantă este că, pe lângă finanțare, Raiffeisen Comunități oferă și un program de accelerare și mentorat și include cursuri practice pentru creșterea capacității de implementare a proiectelor câștigătoare de la management financiar și skill-uri pentru strângerea de fonduri până la tactici de comunicare și dezvoltarea unei rețele de sprijin în comunitate.
O altă inițiativă a noastră cu impact în comunitate, care îmbină inovația cu sustenabilitatea este lansarea de anul acesta, în parteneriat cu Green Revolution, a primului primul Pop-up de infrastructură. Suntem parteneri Green Revolution încă de la lansarea I’Velo, primul program de bike-sharing și una dintre cele mai prolifice inițiative de ecologie urbană din România. Prin acest nou proiect pe care-l susținem, am intrat într-o nouă etapă de dezvoltare a parteneriatului, și împreună am adus o soluție inedită de sustenabilitate urbană, pe care vom continua să o implementăm și în alte cartiere bucureștene, în lunile ce urmează.

  •  Cum vedeți evoluția domeniului sustenabilității în următorii 5 ani?

Sustenabilitatea a devenit un concept despre care se vorbește foarte mult în corporații la ora actuală, noi încercăm să o abordăm ca parte din viața noastră. Sustenabilitatea începe de astăzi, iar acest lucru înseamnă să ne uităm cu responsabilitate la deciziile pe care le luăm și lucrurile pe care le facem astăzi, pentru a pregăti ziua de mâine, și să fim un partener de încredere. De la produse bancare pentru o economie sustenabilă și până la implicare continuă în comunitățile în care suntem prezenți – ca instituție, dar și ca oameni.

Romanian ESG Summit

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.