INTERVIU: Livia FERICEAN – Pana in 2030, Samsung va utiliza 500 mii tone de plastic reciclat

livia Fericean - Samsung LeadersCSRSamsung va inlocui, incepand din acest an, toate ambalajele utilizate in prezent pentru produsele si accesoriile sale (de la telefoane mobile, tablete, dar si electrocasnice) cu materiale durabile din punct de vedere ecologic, cum ar fi plastic si hartie reciclate.

Mai mult, in conformitate cu politica economica circulara a companiei, Samsung Electronics a stabilit un plan de implementare pe termen mediu de a utiliza doar materiale din hartie pentru ambalaje, certificate de initiative forestiere pana anul viitor.

Pentru a afla mai multe despre acest process dar si despre proiecteel de CSR derulate de companie, am stat de vorba cu, Livia Fericean, Corporate Citizenship & Public Affairs Manager South-Eastern Europe, Samsung (foto).

 

– Stim ca Samsung va inlocui ambalajele din plastic cu hartie si alte materiale sustenabile. Ce presupune mai exact acest proces?

– Pentru telefoanele mobile, tablete si produsele portabile, vom inlocui materialele plastice utilizate pentru accesoriile de suport cu matrite de celuloza, iar pungile folosite pentru a impacheta accesoriile cu materiale ecologice. Vom schimba si designul incarcatorului telefonului, transformand exteriorul lucios cu un finis mat si vom elimina foliile de protectie din plastic, reducand astfel utilizarea plasticului.

Astfel, pana in 2030, Samsung intentioneaza sa utilizeze 500 de mii de tone de plastic reciclat si sa colecteze 7,5 milioane de tone de produse uzate (ambele cumulate din 2009).

Pungile de plastic folosite pentru a proteja suprafata aparatelor de uz casnic, cum ar fi televizoarele, frigiderele, aparatele de aer conditionat si masinile de spalat, precum si alte aparate de bucatarie vor fi inlocuite de asemenea cu pungi care contin materiale reciclate si bioplastice, care sunt facute din deseuri plastice si din combustibili nefosili, cum ar fi amidonul sau trestia de zahar.

In ceea ce priveste hartia, Samsung va folosi, pana in 2020, numai materiale din fibre certificate de organizatii internationale de mediu, cum ar fi Consiliul pentru Administrarea Padurilor (Forest Stewardship Council), Programul pentru Aprobarea Schemei de Certificare Forestiera (Programme for the Endorsement of Forest Certification Scheme) si Initiativa Forestiera Durabila (Sustainable Forestry Initiative) pentru ambalaje si manuale.

– Cum au reactionat partenerii de business la aceasta veste?

– Un rol pozitiv in societate nu ar putea fi indeplinit fara sprijinul constant al unor parteneri care impartasesc aceleasi valori si care isi asuma, alaturi de noi, angajamentul de a ne desfasura activitatea intr-un mod sustenabil.

– Care sunt directiile strategiei de Responsabilitate Sociala a companiei pe care o reprezentati?

Samsung dezvolta programe de responsabilitate sociala in Romania inca din 2011, cu obiectivul de a ajuta comunitatea sa-si atinga potentialul si sa prospere si in viitor.

Pentru a atinge acest obiectiv, oferim acces la cea mai inovatoare tehnologie disponibila pentru a sustine tanara generatie in drumul spre construirea unui viitor mai bun, indiferent daca proiectele pe care le derulam sunt educationale, dedicate antreprenorilor, cum este Changeneers, sau culturale.

Prin proiectul Changeneers, Samsung si Impact Hub si-au propus sa gaseasca acei game tech changers care pot contribui la rezolvarea problemelor comunitatii prin tehnologie. Acest program conecteaza pasionatii de tehnologie si provocarile sociale cu care ne confruntam prin trei tipuri de oportunitati: makerspace, comunitate si competitie. In 2019, Changeneers a castigat locul 1 la categoria Digital Innovation la Romanian CSR Awards.

Pe langa acestea, suntem parteneri in numeroase proiecte culturale, nu doar cu implicatii in arta contemporana, dar si in proiecte muzeale din Bucuresti, dezvoltate cu parteneri institutionali precum Muzeul George Enescu, Muzeul de Istorie Naturala Grigore Antipa, Muzeul National al Taranului Roman.

Tot din perspectiva culturala, avem colaborari cu asociatii si fundatii locale prestigioase. Cateva din proiectele culturale pe care le sustinem cu mandrie: parteneriatul deja de traditie, cu Festivalul si Concursul George Enescu, proiectul Micro-Folie Sibiu – Hotspot Cultural BRD Groupe Société Générale, proiect organizat de Teatrul National „Radu Stanca” Sibiu, parte din Festivalul International de Teatru de la Sibiu, cat si colaborarea cu One Night Gallery.

One Night Gallery este prima galerie de new media art din Romania care imbina arta si tehnologia     intr-un nou concept de expozitie ad-hoc. Am inceput colaborarea cu One Night Gallery din 2018, pentru a ilustra modul in care tehnologia si arta se pot imbina si pot crea noi experiente imersive in AR (augmented reality), VR (virtual reality), cat si alte tehnologii new media, dar si pentru a incuraja tinerii artisti si designerii romani sa creeze intr-un nou mediu, virtual

Iar aplicatia dARe by Samsung, utilizata in cadrul evenimentelor One Night Gallery, este un adevarat partener pentru a experimenta evenimente urbane, cool, un facilitator al experientelor augmentate. 

– Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa sustinute in aceasta perioada?

– Cea mai recenta campanie ampla de responsabilitate sociala este editia concursului Changeneers din 2019. Competitia Changeneers este dedicata celor care aduc solutii inovatoare bazate pe tehnologie la probleme cu care ne confruntam astazi in domeniul social, comunitar sau legate de mediul inconjurator. Anul acesta, a ajuns la cea de-a doua editie si s-a desfasurat sub conceptul de Tech Game Changers.

Din cele 47 de startup-uri inscrise, 12 au ajuns in finala, iar Parking Spotter a reusit sa convinga juriul si sa castige finantarea de 10.000 de euro.

Parking Spotter este o solutie inovativa care ajuta soferii sa gaseasca cel mai apropiat loc de parcare prin analiza automata a imaginilor furnizate de camerele video. Parking Spotter este o platforma software ce analizeaza datele furnizate de camerele pentru supraveghere video amplasate in parcari pentru a transmite informatii despre starea locurilor de parcare atat soferilor, cat si administratorilor unor astfel de locatii. Astfel, atunci cand un sofer intra intr-o parcare in care este instalata solutia Parking Spotter, va primi prin intermediul aplicatiei mobile informatii legate de locurile de parcare libere aflate in proximitatea utilizatorului.

Intregul Interviu poate fi citit pe platforma dedicata Leaderilor CSR din Romania – www.CSRLeaders.ro

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.