INTERVIU: Marcin Molin -Royal Philips – „Ne simțim responsabili să informăm și să orientăm anumite tendințe în direcția corectă”

Royal Philips, lider global în tehnologie medicală, a lansat recent campania #SharetheCare, invitând familiile, prietenii și comunitățile să ofere mai mult sprijin mamelor, astfel încât acestea să își poată prioritiza propria bunăstare și îngrijire.
Noile cercetări Philips Avent arată că mamele se simt adesea vinovate când își alocă timp pentru ele – aproximativ jumătate dintre mame (44%) simt presiunea de ”a face totul”.
Pentru a afla mai multe despre aceasta initiativa, dar si despre politica si strategia de sustenabilitate a grupului in Romania, am stat de vorba cu Marcin Molin, responsabil de afacerile din Europa Centrală și de Est pentru Philips.



  • Ați lansat, recent, proiectul ”Share the Care”. Ce așteptări aveți de la această campanie în România și cum vedeți ritmul de desfășurare a acesteia?

Noi vedem acest lucru ca pe un fel de mișcare socială, pentru că perspectiva cheie este următoarea: două din trei mame susțin că au mai puțin de o oră pentru ele însele, în timp ce au un bebeluș.
73% dintre mame spun că fericirea lor în timpul maternității este sub presiune, în timpul tuturor treburilor casnice pe care trebuie să le facă pentru a crește un bebeluș. De asemenea, aproape 50% dintre ele consideră că ar trebui să facă mai mult.
Prin această campanie, noi susținem faptul că îngrijirea copilului poate fi făcută și de partener, de soț, de bunici, de alți membri ai familiei.
Deci, proaspetele mămici consideră că presiunea din partea societății, uneori din partea familiilor, este o problemă foarte serioasă. Aceste date sunt reale în toate zonele geografice, nu doar în Europa sau România. De aceea ,credem că această inițiativă poate fi tratată ca o adevărată mișcare, pentru că adresează o problema globală.
Nu numai că vindem produse și soluții cu un impact pozitiv în sănătate, dar ne simțim responsabili să informăm și să orientăm anumite tendințe în direcția corectă.

  • Care sunt principalele inițiative și parteneriate pe care Philips le dezvoltă și au un impact pozitiv asupra sănătății în România?

Avem câteva inițiative specifice în România. De exemplu, cooperăm cu SOS Satele Copiilor și donăm 3% din valoarea fiecărei periuțe de dinți Sonicare pe care o vindem, către această asociație. Când am locuit în România, am fost acolo de câteva ori și am participat la activități cu copiii care locuiau acolo.
Un alt exemplu este colaborarea cu Asociația Viitor Plus. Din 2022, împreună cu ei, am plantat peste 13.000 de copaci în România.
De asemenea, în trecut am cooperat atât de bine cu Fundația Socială Regina Maria, oferind access la îngrijire orală și dentară beneficiarilor acesteia, alături de Sonicare. Menționez, în același gând, și Asociația ARNIS, alături de care am contribuit la sănătatea micilor eroi născuți prematur, alături de gama Avent.

  • Cum vedeți tendințele în Inteligența Artificială față de activitățile Philips? Ce dezvoltați în această zonă și ce urmează să lansați pe piață?

Ne străduim în mod constant să furnizăm elemente noi pentru a ne îmbogăți oferta pentru consumatori. De exemplu, avem o aplicație mobilă care ajută femeile în perioada de maternitate – Pregnancy Plus. Este aplicația numărul unu la nivel mondial pentru a sprijini femeile în această etapă specială. În România, ea înregistrează peste 40.000 de descărcări, ceea ce reprezintă aproximativ 80 la sută din publicul țintă care ar putea fi interesat de acest tip de aplicație.
Dar avem, desigur, și produse care sunt echipate cu Inteligență Artificială. De exemplu, avem Sonicare Prestige cu tehnologia SenseIQ, o gamă de periuțe de dinți electrice, sonice. În timp ce îţi periezi dinţii, tehnologia SenseIQ detectează mişcarea și presiunea aplicată de mâna utilizatorului și adaptează intensitatea dacă apeşi prea tare, astfel încât să asigure o îngrijire optimă a dinților și gingiilor.
De asemenea, suntem foarte aproape de lansarea unui nou sistem de supraveghere pentru bebeluși. Ceea ce este extraordinar la acest produs este că va fi o inovație în categoria monitoarelor pentru bebeluși, cu funcții pentru monitorizarea stadiului de somn și respirație. Dispozitivul este capabil să traducă plânsul bebelușului astfel încât părinții sau îngrijitorii vor ști motivele pentru care bebelușul plânge. Sunt mii de eșantioane de plânsete ale bebelușilor, din care inteligența artificială a putut învăța și genera nevoia bebelușului cu precizie foarte mare.

  • Cum vor influența tehnologiile inovatoare de asistență medicală dezvoltate de Philips experiența pacienților?

Există două lucruri foarte importante. Unul este că trebuie să privim îngrijirea sănătății de o manieră holistică. Asistența medicală nu înseamnă doar tratament medical, ci și prevenție adecvată.
Știm, de asemenea, că investiția în prevenție este o investiție în sănătate și în bunăstare socială. De exemplu, știm că există o corelație puternică și o legătură strânsă, demonstrată chiar de Organizația Mondială a Sănătății, între îngrijirea sănătății orale și sănătatea generală.
Este esențial să rămânem cu adevărat conectați la nevoile consumatorilor și să ne asigurăm că experiența lor este, de asemenea, cât se poate de naturală.
Revenind la îngrijirea mamei și a copilului: multe dintre produsele noastre încearcă să imite cu adevărat corpul uman, chiar și forma dinților. De exemplu, dacă bebelușul este alăptat și uneori este nevoie să se folosească biberoane și tetine, atunci forma acestora nu îl vor face pe bebeluș să respingă sânul mai târziu. Aceste mici elemente sunt extrem de importante pentru că suntem aici pentru a ajuta. Dar acest lucru trebuie făcut într-un mod foarte natural, fără a perturba ceea ce dorește cu adevărat mama și ceea ce este cel mai bine pentru copil. Așadar, acest echilibru trebuie să fie păstrat.

  • Cum colaborează Philips cu autoritățile și instituțiile de sănătate din România pentru a îmbunătăți accesul la tehnologii și servicii inovatoare de îngrijire a sănătății?

Pentru noi este absolut esențial să îndeplinim toate criteriile legale și, de asemenea, diferite cerințe necesare pentru a opera pe piața din România.Avem o echipă destul de mare pe plan local. Această echipă știe cel mai bine ce fel de cerințe și condiții trebuie îndeplinite pentru a funcționa în mod conform în România.

Aș dori să menționez că, bineînțeles, ne dorim ca și angajații noștri să acționeze în mod responsabil, deoarece suntem, de asemenea, în poziția de companie care oferă produse pentru sistemul sanitar și participăm la licitații privind achiziții publice.
Probabil că știți că orice companie care dorește să participe la licitații nu poate avea nicio neconformitate în ceea ce privește legea. Deci, chiar și având o amendă atunci când conduci o mașină și ești angajat Philips poate mai târziu, afecta capacitatea companiei de a participa la licitație. Există aceste mici lucruri cărora trebuie să acordăm atenție, dar suntem bucuroși să facem acest lucru pentru că așa considerăm noi că ar trebui să se desfășoare afacerile. Unele companii sunt prezente pe piața locală doar prin intermediul distribuitorilor. Pentru noi însă, de la bun început, am considerat că a avea o echipă locală pe teren este cel mai bine. Echipa locală înțelege cel mai bine care sunt nevoile consumatorilor români. Acesta este motivul pentru care avem multe cercetări de piață în România, pentru a înțelege cu adevărat specificul consumatorilor noștri. Chiar recent am avut o frumoasă cercetare despre diferențele între generații. Am vrut să înțelegem noua generație, astfel că am efectuat un studiu în România, Polonia și Cehia. Putem compara și vedea care sunt asemănările, care sunt diferențele și ce este special la România.

De asemenea, avem propriul nostru magazin online în România. Nu avem în fiecare țară un astfel de magazin. Chiar dacă este o platformă de e-commerce, aceasta ne ajută să păstrăm legătura directă cu clienții români. Așadar, nu vindem produse sau bunuri doar prin intermediul retailerilor, ci să avem propria noastră legătură cu consumatorii din România. Astfel putem păstra dialogul și, de asemenea, să primim feedback direct, fără intermediari.

  • Cum reușiți să aduceți produsele Philips și conceptele despre sănătate în fața oamenilor din zonele rurale din România?

Pe vremuri, înainte de internet, era mai dificil! Dar ceea ce era în trecut dificil, acum a devenit atât de ușor. România, dacă ne uităm la statisticile privind viteza internetului este una dintre cele mai bune din Uniunea Europeană.
De asemenea, consider că un rol important este jucat și de companiile locale românești din zona comerțului online. Aceste platforme creează proximitate pentru mulți români. Magazinele online oferă infrastructura potrivită chiar și în unele zone rurale, astfel că produsele pot ajunge mai ușor în Delta Dunării sau în Bucovina.
 

Romanian ESG Summit
  • Cum se îmbină angajamentul Phillips față de sustenabilitate cu misiunea sa de a îmbunătăți viața oamenilor?

Avem acest obiectiv general de a îmbunătăți 2,5 miliarde de vieți până în 2030. Dar, desigur, există mai multe modalități de a realiza acest lucru. Putem începe cu zonele noastre de producție, care au atins deja neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon din 2020. Cred că este o mare realizare! Încercăm, de asemenea, să facem ambalajele noastre pe cât posibil, din materiale care pot fi utilizate și ulterior.
Creăm campanii de responsabilitate socială, cum ar fi „Share the Care”, disponibilă și în România. Este vorba despre cum se regăsesc mamele în perioada dificilă a maternității.
De asemenea, facem activări ecologie, cum ar fi cei peste 13.000 de copaci pe care i-am plantat deja în România. Cu fiecare produs vândut în magazinul nostru Phillip, ne-am luat și angajamentul de a planta un copac, iar din 2022 sunt deja 13.000. Practic, în toate aspectele activității noastre încercăm să integrăm și obiectivele noastre de sustenabilitate.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.