Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

INTERVIU: Responsabilitatea față de mediu, o provocare și un angajament al Orange pentru viitor

SpecialCSR-Interviuri

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile sau fundatiile corporative care s-au implicat in aceasta perioada in sustinerea comunitatilor, a sistemului sanitar si a propriilor angajati.
Acum, mai mult ca oricand, avem nevoie sa vedem IMPLICAREA COMPANIILOR!
Pentru ca avem nevoie de Stiri Bune care sa ne Inspire!

In continuare cititi un Interviu cu Veronica Dogaru Head of Corporate Communications & CSR Orange Romania, despre actiunile companiei in aceasta perioada.
 


Veronica Dogaru Head of Corporate Communications & CSR Orange Romania

– Orange a lansat în această toamnă o campanie de comunicare cu un mesaj de responsabilitate socială. Despre ce este vorba și ce semnificație are faptul că ați transmis acest mesaj într-o campanie atât de amplă?

Campania lansată în această toamnă de către Grupul Orange cu mesajul „Să oferi o nouă viață telefonului tău e ca o joacă” a reprezentat un îndemn și o invitație adresate pieței. Ne-am propus să invităm clienții să contribuie la protejarea planetei prin reamintirea unui comportament responsabil față de vechile lor telefoane mobile, odată ce decid că este timpul să le înlocuiască.

Strategia Engage 2025 a Grupului Orange plasează responsabilitatea socială în centrul operațiunilor sale, cu două direcții importante: grija față resursele planetei și incluziunea digitală. În continuarea unor inițiative începute de mai mulți ani, dar cu un binevenit impuls apărut odată cu noua viziune de business, performanța companiei se va măsura nu doar din perspectiva criteriilor economice, ci și prin angajamentele împlinite față de societate și de mediu. Campania a setat astfel un punct de cotitură și a reprezentat o asumare publică a angajamentului de responsabilitate față de natură.

– Cum a fost aleasă tema campaniei?

Campania a fost lansată în toate țările unde Grupul Orange este prezent și a fost construită pornind de la nevoi concrete: două treimi din emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale industriei digitale sunt legate de procesele de manufacturare a echipamentelor, iar în acest context telefoanele mobile joacă rolul fundamental. Prin urmare, inițiativa noastră propune consumatorului să reflecteze asupra modului în care poate acționa concret pentru a diminua impactul negativ pe care îl are propriul telefon asupra mediului, prin obiceiurile lui de zi cu zi, prin modul în care se raportează la produsele și serviciile pe care le folosește.

În fabricarea unui telefon cu o greutate finală medie de 120 de grame este nevoie de aproximativ 70 de kg de materie primă – o parte dintre ele metale rare – și de un consum important de energie. Dacă telefonul este reciclat la finalul vieții sale, resursele care sunt folosite în etapa de manufacturare sunt valorificate într-o proporție foarte mare atunci când este conceput un nou produs și astfel impactul ecologic este considerabil redus. 

– Care este în momentul de față situația în România? Ce fac românii cu telefoanele pe care nu le mai folosesc?

Oportunitatea realizării unei campanii de conștientizare și educare cu privire la modul în care pot fi valorificate telefoanele pe care nu le mai folosim a reieșit și dintr-un scurt sondaj realizat în cursul lunii iunie la nivel național. Aproape 1 din 2 români cu vârsta peste 18 ani, conectați la Internet, sunt mai degrabă înclinați să depoziteze în casă telefoanele mobile pe care nu le mai folosesc, uitate prin vreun sertar sau dulap. În mod surprinzător, această tedință este mai crescută în rândul tinerilor. Bărbații tind să recicleze mai mult (34% au indicat acest lucru), în timp ce femeile preferă să le dea altor membri ai familiei sau prietenilor să le folosească (34,1%).

Bărbații se dovedesc și mai pragmatici decât femeile: aceștia au indicat într-un procent mult mai mare că preferă să-și vândă telefoanele vechi (21,2%) sau să le ofere ca parte din prețul de achiziție a unui telefon nou (28,5%), comparativ cu femeile, unde procentele au fost de 11% si, respectiv, 21,5%.

– Cum a fost construită campania și care sunt soluțiile concrete pe care le oferiți clienților pentru a da o nouă viață telefoanelor pe care nu le mai folosesc?

Campania este construită în jurul unor programe și inițiative concrete pe care le promovăm. Încurajăm astfel returnarea telefoanelor prin programul de BuyBack, reciclarea la finalul vieții produsului sau repararea când apar probleme de software sau hardware, precum și achiziționarea de telefoane recondiționate.

În România, clienții Orange au la dispoziție încă din anul 2009 programul de BuyBack în cadrul căruia beneficiază la returnarea unui telefon pe care nu îl mai folosesc de un voucher pe care-l pot folosi la achiziționarea unui telefon nou sau a unor accesorii. De la lansarea programului, aproximativ 200.000 de telefoane au fost colectate anual, echivalentul a 14 tone.

Aproximativ 85% dintre telefoanele returnate în acest program sunt trimise la reciclare, restul fiind recondiționate și revândute de către partener. Se poate vedea o creștere a interesului clienților pentru aceste telefoane, care beneficiază de prețuri mai mici, de verificări amănunțite ale funcționalității și de o garanție de 12 luni. În ultimul trimestru al anului, volumele vânzărilor de telefoane recondiționate sunt deja mai mult decât duble față de trimestrul anterior.

Pentru reciclarea telefoanelor mobile, Orange colaborează cu parteneri specializați, astfel încât să se poată recupera cât mai mult din materialele folosite. Aproximativ 98% dintre materiile prime folosite la realizarea telefoanelor mobile pot fi recuperate. Doar 2% – unde intră în special substanțele periculoase –  nu se recuperează, acestea fiind îndepărtate și eliminate.

Alături de aceste servicii, și alte inițiative precum factura electronică, eSIM sau eficientizarea energetică a întregii infrastructuri de rețea se desfășoară la nivelul companiei, pentru a susține un consum diminuat al resurselor planetei și, astfel, un mediu mai curat și mai sănătos pe termen lung. 

Pentru că a cuprins atât de multe paliere, campania din această toamnă a fost una dintre campaniile cu cei mai mulți contributori din companie – de la echipa tehnică, cea de vânzări, cea de marketing, de logistică și până la responsabilitate socială, brand și comunicare și relația cu presa – care au lucrat împreună pentru a lansa acest apel pentru protejarea mediului și pentru a crea și dezvolta totodată cadrul concret în care putem participa cu toții: angajați, clienți, companie.

– Veți continua aceste inițiative de responsabilitate față de mediu?

Dincolo de conștientizare, ne dorim ca aceste inițiative să contribuie la schimbare. Schimbarea presupune timp și perseverență. Protejarea resurselor naturale ale planetei este un subiect pe termen lung, de aceea orice pas, oricât de mic sau mare, nu poate fi un proiect singular, ci un obiectiv integrat în planurile de dezvoltare ale companiei. Vorbim de un demers pe termen lung, dar nici nu poate fi altfel, pentru că realitatea schimbărilor climatice ne va presa să luăm cu toții măsuri, la nivel de individ, companie sau țară.

Credem că tema campaniei rămâne de actualitate pentru mulți ani de acum înainte, pe măsură ce tehnologia devine din ce în ce mai prezentă în viața noastră. Noi rămânem fideli convingerii noastre că tehnologia are un impact pozitiv asupra oamenilor, a societății din România și a planetei și că împreună putem maximiza acest efect.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...