Invataturile de CSR ale lui Wally Olins catre companii

 

wally olins brand new csrIn ultima sa carte, Brand New, regretatul consultant de branding Wally Olins face o analiza a problemelor de imagine cu care se confrunta organizatiile de astazi, critica comportamentul inadecvat al corporatiilor si prezice viitorul brandingului. Care e strans legat de CSR. Brand New – The Shape of Brands to Come a aparut in Marea Britanie in 2014 si a fost tradusa la noi de editura Comunicare.ro.

Olins isi construieste pledoaria pleacand de la observatia argumentata ca autenticitatea, naturaletea si seductia se afla acum pe agenda corporatiilor. Marile companii isi recreeaza brandurile in jurul acestor valori. Iar tot ce se intampla in zona CSR reflecta preocuparea companiilor pentru autenticitate. Sau dorinta de a parea autentice.  Falsificarea autenticitatii, contrastul dintre forma si fond, va fi insa intotdeauna penalizata de public si are efectul invers de alterare a brandului. In acest sens, Olins citeaza un raport al Anti-Slavery International din 2012 – Sclavia pe artera comerciala principal – in care peste 12 mari companii din domeniul vestimentatiei au fost acuzate ca vand imbracaminte produsa de fete care lucrau in conditii de sclavie. Daca o companie isi propune sa aiba o responsabilitate sociala adevarata, reala, atunci ea trebuie sa fie consecventa in tot ceea ce face. Cum poti sa te promovezi ca o companie responsabila social cand produse tale sunt „patate” sau fac rau?

Olins considera ca responsabilitatea sociala nu constituie in mod profund o parte a etosului corporatist. In majoritatea corporatiilor RSC-ul este doar o „anexa”, iar eforturile in acest sens sunt de fatada. Dar in curand lucrurile se vor schimba, iar RSC-ul nu va mai fi o optiune si, vrand, nevrand, companiile trebie sa se schimbe odata cu lumea : „Astazi, relatiile corporatiei cu societatea sunt mult mai complexe si mai interconectate decat inainte – nu este vorba doar despre cumparare si vanzare, ci despre acceptare, respect reciproc si empatie.”

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.