CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

Johnson & Johnson: Responsabilitatea sociala corporatista in 1943

In 1943, Robert Wood Johnson, membru fondator Johnson & Johnson si presedinte al companiei in perioada 1932-1963, a scris “Our Credo”, un text vizionar emblematic care fixa principiile si valorile responsabilitatii sociale corporatiste si eticii in afaceri. “Crezul nostru” este considerat astazi o adevarata reteta a succesului in afaceri. Johnson & Johnson este o companie americana farmaceutica, care produce, de asemenea, bunuri de larg consum si aparate medicale. Compania a fost fondata in anul 1886.

 

Crezul nostru

„Noi credem ca prima noastra responsabilitate este fata de doctori, asistente si pacienti, fata de mame si tati, fata de toti cei care folosesc produsele si apeleaza la serviciile noastre. Pentru a veni in intampinarea nevoilor lor tot ceea ce facem trebuie sa fie de cea mai inalta calitate. Trebuie in permanenta sa ne reducem costurile pentru a mentine preturile rezonabile. Comenzile clientilor trebuie onorate prompt, respectand intocmai dorintele lor. Furnizorii si distribuitorii nostri trebuie, de asemenea, sa aiba un profit echitabil.

Suntem responsabili fata de angajatii nostri, fata de barbatii si femeile care muncesc cu noi in toata lumea. Fiecare dintre angajati trebuie vazut ca o fiinta umana care are personalitatea sa. Trebuie sa le respectam demnitatea si sa le recunoastem meritele. Trebuie sa se simta in siguranta muncind in aceasta companie. Munca lor trebuie recompensata in mod corect si adecvat si trebuie sa lucreze intr-un mediu curat, ordonat si sigur. Trebuie sa fim atenti si sa ne gandim cum ne putem ajuta angajatii sa-si indeplineasca responsabilitatile familiale. Trebuie sa-i incurajam sa ofere sugestii si sa-si spuna pasurile. Trebuie sa oferim sanse egale de angajare, dezvoltare profesionala si promovare a angajatilor. Trebuie sa asiguram un management competent, iar deciziile trebuie sa fie juste si etice.

Suntem responsabili fata de comunitatile in care traim si muncim, fata de comunitatile de pretutindeni. Trebuie sa fim buni cetateni – sa sprijinim actiunile generoase si caritabile ale organizatiilor (…). Trebuie sa incurajam tot ceea ce conduce la un mai bun civism, la imbunatatirea sanatatii si educatiei oamenilor. Trebuie sa pastram cu simt de raspundere ceea ce am mostenit si avem sansa sa folosim, protejandu-ne mediul si resursele naturale.

Cea din urma responsabilitate este fata de actionarii nostri. Afacerea noastra trebuie sa prospere. Trebuie sa experimentam idei noi. Trebuie sa ne continuam cercetarile, sa fim inovativi si sa invatam din greseli. Trebuie sa achizitionam noi echipamente (…) si sa lansam noi produse. Trebuie sa ne cream rezerve pentru vremuri de criza. Daca vom actiona dupa aceste principii, actionarii nostri ar trebui la randul lor sa investeasca o parte echitabila din profit”.

Foto: RWJF.org

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.