Kanal D sustine maratonul TV “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”

Televiziunea Kanal D si Asociatia Telefonul Copilului desfasoara in premiera nationala maratonul tv “Un apel pierdut, O copilarie pierduta”. Prin intermediul acestei actiuni Kanal D lanseaza un apel catre  milioanele de romani de a sprijini copiii singuri, neintelesi, neglijati, discriminati sau respinsi, care nu au pe nimeni sa-i asculte si sa-i inteleaga.

Toti cei care vor sa asigure accesul cat mai multor copii la Telefonul Copilului – 116 111 pot trimite un SMS la 876 in valoare de 2 euro. Numarul de SMS 876 va fi activ in perioada 30 noiembrie – 31 decembrie.

Pentru ca cererile de ajutor sunt tot mai numeroase, Telefonul Copilului trebuie sa-si extinda programul de lucru pentru a putea prelua toate apelurile copiilor. Acest lucru este imposibil fara suplimentarea numarului de specialisti si fara extinderea infrastructurii.

“Campania Un apel pierdut, o copilarie pierduta este cel mai ambitios proiect de responsabilitate sociala realizat de Kanal D de la lansarea sa in 2007, fiind unic  pe piata de media din punct de vedere al organizarii si desfasurarii. In premiera in Romania, o televiziune realizeaza un maraton TV dedicat unei cauze sociale. Ne-am angajat ca, timp de o luna, sa facem cunoscut publicului telespectator, prin vocile vedetelor noastre, importanta existentei numarului unic european 116 111 pentru copiii din Romania. In data de 30 noiembrie toate emisiunile Kanal D vor intra in maratonul TV “Un apel pierdut, o copilarie pierduta” si vor dezbate problemele cel mai des semnalate de copii prin apelurile la numarul 116 111. Ne dorim ca la sfarsitul lunii decembrie cat mai multi copii si parinti sa constientizeze importanta si utilitatea acestui numar de telefon si apelurile in continua crestere sa isi gaseasca un raspuns la celalalt capat al firului”, a declarat Maria Popescu, Communication & PR Manager Kanal D Romania.

In perioada ianuarie 2011 – noiembrie 2011, consultantii Asociatiei Telefonul Copilului au raspuns in total la 150.720 apeluri, de patru ori mai multe fata de apelurile inregistrate in aceeasi perioada a anului 2010, respectiv 39.309 apeluri. 71% din numarul total de apeluri inregistrate in perioada ianuarie 2011 – noiembrie 2011 au fost din partea copiilor.

„ Numarul cazurilor de incalcare a drepturilor copilului in Romania, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, a inregistrat in anul 2011 o crestere alarmanta de 85,37% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acest context, cel putin dublarea numarului de specialisti aflati la celalalt capat al firului, de asemenea extinderea programului de lucru si a infrastructurii tehnice reprezinta masuri  vitale pentru asigurarea capacitatii optime de preluare a tuturor strigatelor de ajutor indreptate catre 116 111″, a declarat Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

Statistica oferita de baza de date a Asociatiei Telefonul Copilului indica faptul ca, in perioada ianuarie 2011 – noiembrie 2011, 5.309 dintre cazurile inregistrate au necesitat interventia institutiilor abilitate, ceea ce reprezinta o crestere de 82,31% fata de anul precedent, respectiv 2.912.  37,49% dintre acestea au fost cazuri grave de abuz asupra copilului. Rata abuzului asupra copilului, conform bazei de date a Asociatiei Telefonul Copilului, a atins cea mai mare crestere comparativ cu oricare dintre cei 10 ani de existenta ai organizatiei – 1.990 de astfel de cazuri inregistrate in acest an, spre deosebire de anul 2010 in care numaram 1.270 de cazuri, o crestere de 56,69%. In acest an, cea mai des intalnita forma de abuz asupra copilului este molestarea fizica (41,60%), urmata de neglijare (32,92%), abuz emotional (12,26%), abuz sexual (5,13%), exploatare prin munca, tentative de suicid in randul copiilor, privare de libertate, trafic de minori.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.