Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Kaufland a lansat prima colectie de articole sportive 100% sustenabile din Romania

Vizual Kaufland_prima sa linie de haine 100 sustenabile-Newletics Green FitlineKaufland a introdus in magazinele sale prima linie de haine 100% sustenabile din Romania, realizata din PET-uri reciclate si deseuri din material plastic, plase de pescuit sau din bumbac organic certificat GOTS.

Linia face parte din gama Newcential, cuprinde articole sportive pentru barbati si femei si este prima colectie marca proprie Kaufland prin care compania face inca un pas in implementarea strategiei ReSet Plastic.

Disponibila exclusiv in magazinele Kaufland, gama ofera un outfit sportiv complet, prietenos cu mediul. Imbracamintea sport din poliester reciclat este de calitate si are aceleasi caracteristici functionale precum cea obisnuita. Poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS).

In fabricarea hainelor sunt folosite intre 10 (pentru un tricou) si 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanti). Ele sunt colectate din oceane, curatate, tocate, topite si apoi trase pe fir.

Chiar si ambalajul este sustenabil, pentru confectionarea lui fiind utilizata hartie reciclata si o cantitate redusa de cerneala.

Gama contine tricouri, jachete, pantaloni scurti, colanti, bustiere si pantofi sport, disponibile in culorile kaki, roz, pana la negru, culori obtinute din vopsele naturale.

Valer Hancas_Kaufland Romania_„Noua colectie pe care o lansam astazi nu vine doar cu articole sportive care ajuta corpul sa respire dupa antrenamentele intensive de la sala, ci aduce o inovatie in domeniul sustenabilitatii, o zona in care investim constant. In plus, ne-am propus ca in urmatorii ani sa producem din fibre sintetice obtinute prin reciclare 10% dintre articolele de imbracaminte si incaltaminte”, a declarat Valer Hancas, Director Corporate Affairs si Comunicare  la Kaufland Romania.

 

Conform datelor publicate de Parlamentul European, pana in 2050, oceanele ar putea contine mai multe materiale din plastic decat pesti. Obiectele din plastic din oceane reprezinta 70% din deseurile marine.  In acest sens, colectarea si reciclarea lor este imperios necesara.

Drumul productiei inovatoare: de la PET la tricou

Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar in cadrul procesului de productie, toate articolele sunt confectionate pe baza unui mecanism complex.

  1. Se colecteaza din oceane deseurile in Taiwan, cu indepartarea etichetelor si a capacelor in prealabil
  2. Se compacteaza sticlele, dupa care se deshidrateaza si se polimerizeaza
  3. Se obtin granulele din PET si mai apoi firul din PET
  4. Se produc articole textile din firul obtinut

Multumita acestui procedeu, cantitatea de energie utilizata si emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decat atat, prin reciclarea PET-urilor si deseurilor din material plastic se stopeaza total folosirea petrolului brut in confectionare, iar dupa purtare toate hainele pot reintra in ciclul de reciclare, ceea ce asigura continuitate activitatii sustenabile.

Lansarea noii game este parte din strategia la nivel de grup, REset Plastic, care abordeaza integral problematica plasticului. In cadrul sectiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului in procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu continut redus de plastic. La sectiunea Recycle, grupul Schwarz dezvolta sisteme de colectare, sortare si reciclare, pentru a inchide circuitele de deseuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupa cu optiunile de inlaturare a plasticului din mediul inconjurator, iar la sectiunea REsearch, grupul investeste in cercetare si dezvoltare pentru a gasi solutii viabile pentru evitarea utilizarii plasticului.

Prin lansarea noii game de imbracaminte sustenabila, Kaufland se alatura si campaniei Detox 2020, dezvoltata de organizatia Greenpeace la nivel mondial pentru a reduce cantitatea de plastic din ambalaje si a accelera conversia la bumbacul organic certificat GOTS.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

Featured

Peste 1800 de elevi și profesori din șase școli din Transilvania cu predare sau cu secții în limba germană au primit în toamna acestui...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...