Kaufland România si Asociația OvidiuRo au lansat cea de-a doua ediție a proiectului „Punguța cu două cărți”, care încurajează lectura începând din primele luni de viață.
Obiectivul este ca și copiii din familii defavorizate să beneficieze de stimulare cognitivă încă de la vârste fragede și să aibă, astfel, un start bun în viață.
La fel ca în anul anterior, proiectul va fi implementat la nivel național în cele mai sărace comunități rurale și urbane, acolo unde ambasadori ai lecturii își doresc să susțină proiectul pe bază de voluntariat. Astfel, 17.000 de copii de 0-3 ani din familii defavorizate vor primi pentru acasă câte o punguță cu două cărți ilustrate, adecvate vârstei lor, iar părinții vor fi informați despre importanța educației timpurii, a frecventării grădiniței de către copii și a cititului alături de aceștia. 1.700 de ambasadori ai lecturii vor participa la sesiunile de formare centrate pe literație oferite de OvidiuRo și vor primi cărți pe care să le folosească în activitățile de lectură pe care le vor organiza pentru aceștia.
„Ne bucurăm să derulăm proiectul Punguța cu două cărți împreună cu Asociația OvidiuRo. Noi salutăm inițiativele educaționale, în special dacă au o abordare integrată și cât mai timpurie. Cititul zi de zi, începând din primele luni de viață, ajută la dezvoltarea intelectului, imaginației, a memoriei și pune bazele unui vocabular bogat”, a declarat Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România.
Prin implicarea civică activă, atât a companiilor cât și a organizațiilor neguvernamentale, copiii din medii defavorizate primesc șanse reale pentru un viitor mai bun, în care pot rupe cercul sărăciei, iar educația are un rol primordial.