Kaufland va asigura ambalaje 100% reciclabile pentru toate produsele marca proprie

foto-kauf-interiorKaufland  a dat startul unei ample strategii de 360 grade in privinta plasticului, implementata international, la nivelul intregului grup. In cadrul acesteia, compania a definit clar principiile evitarii consumului de plastic, de imbunatatire a reciclabilitatii si de sustinere a adoptarii ambalajelor ecologice.

Ca urmare, Kaufland va reduce consumul de plastic in toate tarile cu cel putin 20%, pana in anul 2025, si va asigura reciclabilitatea in proportie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru marcile proprii, iar pana la finele anului 2019 va delista anumite articole din plastic.

valer-farcas-kauflandIn prezent, suntem intr-un proces de reducere a ambalajelor din plastic. De exemplu, bananele marca proprie K-Bio sunt legate cu o banderola din carton, in locul pungilor din plastic. Doar prin aceasta masura, am eliminat aproximativ 32 de tone de ambalaje de plastic pe an. Asigurand reciclabilitatea totala a restului de ambalaje din plastic aferente marcilor proprii, reusim sa reintroducem materie prima in circuitul resurselor si sa reducem astfel in mod semnificativ impactul asupra mediului”, a declarat Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs Kaufland Romania.

Printre articolele ce urmeaza a fi delistate din Kaufland pana la sfarsitul lui 2019 intra, spre exemplu, betisoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marca proprie si vesela de unica folosinta din plastic marca proprie – ce urmeaza sa fie inlocuite in toate tarile cu alternative ecologice.

Pe langa evitarea deseurilor de plastic, compania s-a angajat inca din 2013 sa renunte la particulele solide de microplastic in cazul produselor cosmetice si de ingrijire corporala, precum si in cazul detergentilor si al produselor de curatenie.

Strategie 360 de grade

Kaufland considera ca sensibilizarea comunitatii este un pas important in reusita demersului de reducere a plasticului si isi propune sa informeze si mai mult clientii cu privire la alternative, cauze, reciclare si gestionarea deseurilor, pentru a-i incuraja sa adopte un comportament de consum responsabil fata de mediul inconjurator.

Un inceput in acest sens este infrastructura de reciclare din magazinele Kaufland. Pe langa punctele de colectare a bateriilor uzate sau a aparaturii electrice, recent, compania si-a dotat magazinele cu aparate automate de reciclare de tip self-service, pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de pana la 3 litri), sticla si doze de aluminiu (cu volum de pana la 1 litru). Aparatele rasplatesc clientii care recicleaza ambalajele cu o suma de bani, oferita sub forma de cupon de reducere ce poate fi folosit in magazin.

In ce priveste relatia cu furnizorii, fie ca este vorba de branduri sau de marci proprii, compania se implica in grupe de lucru comune si sesiuni de schimb de experienta, astfel incat Kaufland si partenerii sai sa identifice noi modalitati de a asigura o pondere mai mare a componentelor reciclabile in ambalaje si de a investi in dezvoltarea unor ambalaje alternative cu caracter inovator.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.