Lidl România și-a pregătit angajații în legătură cu consumul eficient de resurse, printr-un parteneriat strategic cu Electrica Furnizare și Reciclad’OR. Prin această inițiativă, angajații au învățat cum să adopte un comportament și mai prietenos cu mediul atât la locul de muncă, cât și acasă.
Parteneriatul presupune sesiuni de instruire pentru angajații Lidl pe tema utilizării responsabile a resurselor naturale, precum și două procese de audit realizate de către Electrica Furnizare – primul, înainte de demararea atelierelor de lucru pentru angajați, iar al doilea, la finalizarea acestora. În cadrul auditurilor sunt evaluate atât eficiența energetică a operațiunilor Lidl în România, cât și comportamentul și cunoștințele teoretice ale angajaților săi în ceea ce privește consumul de resurse energetice.
Sesiunile de instruire au avut loc începând cu luna martie 2022, când angajații Lidl România din magazine și centrele logistice au învatat de la specialiști cum pot utiliza într-un mod și mai responsabil resursele la locul de muncă, dar și în viața personală. În cadrul acestor sesiuni interactive, specialiștii Electrica Furnizare au prezentat informații despre cele mai importante resurse energetice din viața de zi cu zi – energie electrică, apă, gaze naturale și resurse regenerabile – și au discutat în mod aplicat cu participanții despre cum pot adopta un comportament mai eficient în raport cu acestea. În plus, tot în cadrul acestor întâlniri, angajații Lidl au aflat de la specialiștii Reciclad’OR informații despre reciclare – de la resursele care pot fi reciclate și de câte ori se poate realiza acest proces pentru diverse tipuri de materiale, până la impactul deșeurilor asupra mediului înconjurător.
În urma acestor demersuri, Lidl România va primi un document care certifică la nivel național pregătirea angajaților privind consumul eficient și sustenabil de resurse. Odată cu eliberarea acestui document, Lidl România va finaliza, tot cu sprijinul Electrica Furnizare și Reciclad’OR, un ghid de bune practici privind consumul eficient și sustenabil de resurse, care va fi disponibil pentru toți angajații companiei.
Această inițiativă se adaugă celorlalte măsuri de business adoptate de retailer pentru creșterea eficienței operațiunilor proprii, dar și pentru diminuarea impactului negativ al activității companiei, pe termen mediu și lung.
De exemplu, Lidl este primul retailer din România care are în portofoliul său 3 clădiri certificate BREEAM (cel mai înalt standard de sustenabilitate și eficiență existent în industrie): magazinul Lidl din cartierul bucureștean Aviației, sediul central Lidl din capitală și centrul logistic din Lugoj.
Totodată, începând cu anul 2019, compania a început un proces continuu de certificare EDGE pentru toate magazinele sale, certificare ce atestă faptul că acestea au un consum redus de energie și apă.
Compania acordă o atenție sporită protecției mediului și pe lanțul de aprovizionare – spre exemplu, conform celui mai recent raport de sustenabilitate publicat de Lidl România, ce acoperă anul financiar 2020, toate camioanele cu care compania a transportat marfă au avut motoare Euro 5 și Euro 6. În plus, tot în anul financiar 2020, conform certificatului de sustenabilitate eliberat de CHEP România, prin folosirea paleților reutilizabili, Lidl România a salvat de la tăiere 640 de copaci, reducând astfel gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 și a redus cantitatea de deșeuri cu 71.928 kg.