Lidl Romania nu va mai comercializa ouale provenite de la gaini crescute in baterii

Lidl - OUALidl Romania ofera clientilor sai doar oua care provin de la gaini crescute in hale, la sol, in sistem free range si in sistem ecologic (categoriile 2, 1 si 0).

Totodata, ouale provenite de la gaini crescute in baterii au fost eliminate si din retetele produselor achizitionate de la furnizori romani, care au in componenta lor oua.

In linie cu demersurile sale de sustenabilitate, Lidl Romania urmareste dezvoltarea continua a sortimentului de produse, intr-un mod responsabil, impreuna cu furnizorii sai. Unul dintre aspectele urmarite constant de catre companie este imbunatatirea standardelor de bunastare a animalelor. Astfel, dupa ce, incepand cu luna mai a anului 2016, Lidl Romania a eliminat din sortimentul sau ouale proaspete din categoria 3 (provenite de la gaini crescute in baterii), de la sfarsitul anului 2017, compania a adus o noua imbunatatire sortimentului.

Astfel, toate produsele Lidl dezvoltate local, care au in componenta lor oua, sunt realizate cu oua categoria 2 (de la gaini crescute in hale, la sol), categoria 1 (in sistem free range, cu acces in aer liber pe tot parcursul zilei) sau categoria 0 (oua ecologice, produse de gaini crescute in ferme ecologice si hranite cu furaje care nu contin faina proteica de origine animala, aditivi, conservanti sau coloranti sintetici).

Doar 39% dintre romani stiu ce inseamna cifrele inscrise pe oua

Pentru a atrage atentia asupra consumului de oua proaspete provenite de la gaini crescute responsabil, Lidl Romania a demarat un studiu national despre gradul de informare a romanilor cu privire la cifrele inscrise pe ouale din comert. Conform studiului efectuat, doar 25% dintre romani citesc intotdeauna cifrele care sunt insemnate pe ouale din magazine si doar 39% asociaza cifrele cu modalitatea in care au fost crescute gainile de la care provin. Cea mai mare parte a romanilor le asociaza cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). In realitate, exista 4 categorii de oua si doar 2 din 10 romani le cunosc pe toate.

De altfel, conform aceluiasi studiu, dintre toate categoriile de oua, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), in proportie de 49%, si cele ecologice (marcate cu cifra 0), in proportie de 33%. Totodata, jumatate dintre parinti cumpara oua ecologice, atat pentru ei, cat si pentru copii, in timp ce 2 din 10 romani cumpara doar pentru copii.

In ceea ce priveste criteriile de alegere a oualor, prospetimea, aspectul, calitatea si conditiile in care traiesc gainile sunt amintite in cea mai mare proportie de segmentele de consumatori ce consuma oua ecologice (categoria 0) si free range (categoria 1). Pentru consumatorii care consuma mai des oua provenite de la gaini crescute in hale (categoria 2) sau in baterii (categoria 3), cele mai importante criterii de selectie sunt pretul si perioada de valabilitate. Cu toate acestea, conform studiului, un numar semnificativ de romani considera importante cifrele marcate pe coaja oualor – 73%.

Conform studiului Lidl Romania, doar jumatate dintre consumatori stiu ca pot afla despre categoria de oua continuta de produse de pe etichetele acestora. Dintre cei care sunt atenti la acest detaliu, 40% prefera oua marcate cu cifra 1, adica oua provenite de la gaini crescute in aer liber, urmate de ouale ecologice, marcate cu cifra 0, in proportie de 18%.

 

Lidl Romania_Infografic Consum Oua by CSRMedia Network

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.