Connect with us

Hi, what are you looking for?

#SPECIAL CSR

MARIUS CHICAN: INTERVIU 100 de Oameni care fac BINE

2020 -ELECTRICA -Marius_ChicanExecutiv cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul comunicării, Marius a inițiat și coordonat în ultimii cinci ani proiecte de anvergură la nivelul Grupului Electrica.

S-a ocupat inclusiv de dezvoltarea și implementarea primelor campanii de CSR ale companiei.

Are o experiență de 17 ani în cele mai importante trusturi media din România, atât pe zona de presă scrisă, on-line, cât și în televiziune.

Marius este pasionat de tenis, pe care îl și practică, de câte ori are ocazia. De asemenea, o altă activitate care îi face plăcere este cititul.


– Cum se definește un bun proiect/o bună practică de CSR?

– Este important ca proiectele de CSR să fie bine planificate și să aibă un impact real în comunitățile sau în ariile pe care le vizează. Înainte de a dezvolta o astfel de inițiativă, trebuie definit un criteriu pragmatic de evaluare și monitorizare a rezultatelor, astfel încât să te asiguri că ai atins obiectivul vizat. De asemenea, cred că, pentru a dezvolta un proiect de succes, brandurile ar trebui să găsească o soluție pentru a-i implica în activități și pe proprii angajați.

– Care a fost primul proiect/campanie de CSR în care v-ați implicat?

– Cu ani în urmă, ne-am implicat în susținerea cauzei Asociației Help Autism – programul „Părinte pentru părinte”. Beneficiarii proiectului au fost copiii diagnosticați cu TSA, proveniți din familii defavorizate, care nu își permiteau să plătească terapia. Părinții acestora au beneficiat de programul de consiliere și îndrumare în procesul de recuperare.

 

– Care este programul pe care l-ați coordonat și a avut cel mai mare succes?

– Anul trecut am derulat cu succes a patra ediție a programului de granturi Electrica pune România într-o altă lumină, care ne ajută mult să înțelegem nevoile comunităților pe care le deservim. Astfel am reușit să acționăm pe direcții concrete cu impact real, alături de organizațiile cu care am colaborat.

Electrica este singura companie românească din domeniul furnizării și distribuției de energie listată la bursă, care deservește locuitori din mai multe regiuni ale țării. Fiecare comunitate are specificul ei, iar problemele sunt diverse. Din dorința de susține proiecte relevante pentru comunitatea noastră, am deschis o competiție națională de granturi, pentru cei care au inițiativă. Conceptul a fost construit astfel încât să reușim să înțelegem care sunt provocările din fiecare comunitate și ce soluții propuneau inițiatorii proiectelor. În 2019, în competiție au fost înscrise peste 80 de proiecte, inițiate de echipe din 27 de județe. Am selectat 5 proiecte, pe care le susținem și care vor avea impact pozitiv asupra unui număr de peste 25.000 de beneficiari direcți.

– Cum vedeți relația dintre compania pe care o reprezentați și comunitatea din jur?

– Nicio companie nu poate dezvolta proiecte de impact fără sprijinul venit din partea comunității în care activează. Primii membri cu care interacționăm din comunitate, zi de zi, sunt oamenii din echipa noastră, iar aceștia sunt un liant între companie și mediul în care activăm. Amprenta pe care o lăsăm în jurul nostru se datorează, în primul rând, lor. Obiectivul nostru este să avem impact pozitiv asupra comunității, atât la nivel de business – prin dezvoltarea unor servicii și soluții orientate către client, dar și la nivel social, unde dorim să ne implicăm în gestionarea anumitor probleme. Tradiția de 125 de ani a companiei reprezintă un mare avantaj.

Credem că schimbările în societate se fac prin educație, de aceea investim în această direcție, inclusiv în învățământul dual, cu scopul de a contribui la formarea unei noi generații de profesioniști în domeniul energiei. Acest program este apreciat de oamenii din jurul comunității Electrica și de elevii care își construiesc o carieră.

De asemenea, ne mândrim cu rezultatele programului nostru de granturi. În jurul acestei inițiative am reunit oameni determinați să facă schimbări în comunitățile lor și, pe termen lung, am dezvoltat proiecte cu impact în zona de educație, sănătate, mediu și sport. De exemplu, platforma de învățare Kidibot, o inițiativă susținută încă din 2017 de noi, a ajuns acum un proiect premiat, o platformă de încredere pentru elevi și cadre didactice, un proiect care încearcă să schimbe paradigma educației din România, prin joacă. Până la finalul desfășurării grantului, platforma a ajuns în 28% din școlile din România, cu o rată de satisfacție de la părinți de 92,17% referitoare la capacitatea Kidibot de a ajuta copiii să citească și să învețe mai mult și mai bine.

– Care este viziunea ce vă ghidează în tot ceea ce faceți?

– Fiecare activitate pe care o dezvoltăm are în centru obiectivul de a găsi soluții inovatoare, care să răspundă realităților din piață. La nivel mondial, societatea se confruntă cu provocarea de a găsi soluții sustenabile, prietenoase cu mediul, ușor accesibile tuturor oamenilor. Electrica este o companie care mizează pe excelență și robustețe în domeniile tradiționale, dar și pe inovație și flexibilitate în noile abordări.


Intregul Interviu poate fi citit pe www.CSRLeaders.ro

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Peste 1800 de elevi și profesori din șase școli din Transilvania cu predare sau cu secții în limba germană au primit în toamna acestui...

Featured

Organizația Salvați Copiii lansează cursul online „Profesor real într-o școală virtuală”, un amplu demers didactic care surprinde principalele aspecte legate de formarea cadrelor didactice...