Connect with us

Hi, what are you looking for?

CSR INTERVIU

MASTERCARD Europe explica romanilor cum sa-si administreze eficient banii

Compania de plati MasterCard sustine educatia financiara a consumatorilor, printr-o platforma complexa. Pentru a afla mai multe despre programele de responsabilitate sociala ale companiei, bugetele alocate si previziunile in ceea ce priveste evolutia domeniului CSR in perioada urmatoare am stat de vorba cu Ioana Gorganeanu, Marketing Manager Romania si Regiunea Balcanilor MasterCard Europe.

Care sunt proiectele de Responsabilitate Sociala Corporatista pe care le sustineti in aceasta perioada?

Criza financiara a creat un context favorabil unei schimbari in mentalitatea romanilor, care sa vizeze adoptarea unei administrari mai chibzuite a banilor. Si asa s-a nascut, in octombrie 2009, proiectul de responsabilitate sociala EduCard Prin acesta s-a dorit compensarea decalajul existent intre nivelul pietei bancare din Romania si cunostintele financiare ale consumatorilor. Deja pe piata aparusera produse si servicii din ce in ce mai diversificate si complexe, care nu erau explicate pe deplin romanilor. Acestia, pe de alta parte, erau reticenti si nu stiau pe ce baza sa aleaga un produs sau cum sa isi maximizeze avantajele.

Proiectul si-a propus, inca de la inceput, sa explice pe intelesul tuturor notiuni, concepte, produse si servicii financiare: intocmirea unui buget, planificarea financiara, administrarea banilor in relatia cu colectorii de debite; educarea financiara a copiilor, cardurile de plata, comertul electronic; precum si sugestii de economisire, creditele, istoricul de credit si folosirea cardurilor in strainatate. Programul pune la dispozitia celor interesati comentarii ale expertilor din domeniul financiar-bancar, care urmaresc sa clarifice subiecte de actualitate.

Pe langa continutul informativ – scris sau sub forma de materiale audio-video, EduCard contine doua instrumente utile pentru consumatori: un calculator care ii ajuta sa-si estimeze puterea de cumparare si unul cu ajutorul caruia au posibilitatea sa previzioneze banii pe care i-ar putea economisi pentru o achizitie viitoare.

In afara de aceasta dimensiune online, EduCard este prezent in mediul real prin brosuri create special pentru bancile partenere si distribuite de catre personalul din front office, carti de vizita, distribuite in sucursalele bancilor, mesaje pe ecranele ATM-urilor, informatii in newsletterele distribuite de banci. Pentru ca ne-am propus sa comunicam si sa promovam continutul site-ului pe cat mai multe canale, am incheiat parteneriate cu asociatii de specialitate si portaluri financiare.

De fapt si de drept, eforturile noastre in ceea ce priveste educatia financiara au inceput inca din 2001, prin campanii de informare a consumatorilor despre folosirea cardurilor bancare. Totusi, EduCard este mai mult de atat. Prin intermediul acestei platforme ne-am largit aria de interes, obiectivul central fiind de a descuraja prejudecatile care pot aparea ca urmare a unei informari incomplete si gresit directionate asupra produselor financiare, in general.
In concluzie, pe parcursul acestor doi ani, EduCard a devenit o platforma obiectiva de educatie financiara, sustinuta de partenerii din industria bancara, experti independenti sau autoritati. Am reusit sa incorporam in continutul platformei feedback-ul tuturor jucatorilor de pe piata financiara – banci, media, autoritati si comercianti – ca in final sa primim feedback de la consumatorii finali.

Care a fost bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista pentru 2011?

Bugetul cu care am pornit la drum, pentru lansarea si dezvoltarea platformei, a fost de aproape 200.000 de euro. Acest lucru se intampla la sfarsitul anului 2009. Pe parcursul anului 2010 si 2011, am investit alte cateva zeci de mii de euro pentru extinderea programului. EduCard este un proiect cu bataie lunga, asa ca am pus in fiecare an caramida peste caramida, ca efectul sa fie de durata, sa fie un proiect credibil si util, mai ales in contextul actual al pietei.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

Chiar daca la noi in tara proiectele de Responsabilitate Sociala Corporativa au aparut destul de tarziu, in ultimii ani am asistat la o evolutie vizibila, intrucat tot mai multe companii au adoptat si implementat acest concept. La ora actuala, exista un interes si o implicare mare in tot ceea ce inseamna responsabilitate sociala.
Campaniile de responsabilitate sociala sunt necesare si utile pentru companii, cu principala conditie ca publicurile carora li se adreseaza sa fie ajutate direct. Consider ca in perioada care urmeaza companiile se vor implica in astfel de actiuni in mod constant si consistent, nu doar cand au o criza de imagine sau profit de recuperat. Planurile si programele de responsabilitate sociala vor fi gandite pe termen lung, ca parte a strategiei de piata, in urma unui dialog cu publicurile interesate si o analiza a ceea ce vor si asteapta acestea. Se va investi in educatie sau mediu – cauze care vizeaza proiecte pe termen lung, si, cu siguranta, tot mai multe companii se vor indrepta catre comunitatile locale – segment pe care s-a pus accentul mai putin pana acum.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

STIRI BUNE

E.ON Energie Romania a lansat factura electronica, serviciu online pentru care pot opta, incepand din aceasta luna, toti clientii companiei, consumatori de gaze naturale...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...