Romanian CSR Awards 2023
Banner

McDonald’s: Interviu cu ELENA GOȚI – Communications Manager Premier Restaurants Romania

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Prima ediție a Revistei a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.
Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestui domeniu.

În continuare puteți citi un interviu cu ELENA GOȚI – Communications Manager Premier Restaurants Romania


 – Care sunt cele mai cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

Pentru McDonald’s în România sustenabilitatea este o prioritate pentru că suntem conștienți de rolul pe care îl avem în a contribui la un viitor mai bun pentru mediul înconjurător și pentru comunitățile din care facem parte. De aceea, în ultimii ani, au fost optimizate toate procesele din cadrul companiei, în linie cu strategia brandului la nivel global.

Unul dintre cele mai importante obiective, spre exemplu, este reducerea plasticului, luându-ne angajamentul ca până în 2025 să folosim doar ambalaje care provin din surse 100% regenerabile, reciclabile și certificate. În prezent, 95% din totalul ambalajelor folosite în restaurantele McDonald’s România provin din astfel de surse.

Un alt obiectiv este reducerea cantității de deșeuri generate. În zona de producție din restaurante, toate materialele sunt colectate și reciclate. Pentru conservarea și regenerarea energiei, au fost adaptate procesele operaționale astfel încât să reducem cât mai mult consumul resurselor. Tehnologizarea bucătăriilor și optimizarea proceselor de preparare au reușit să reducă semnificativ consumul de energie.

O altă metodă prin care încurajăm un consum sustenabil de energie este instalarea stațiilor de încărcare pentru mașini electrice. Așa că, toate noile locații McDonald’s de tip Drive-Thru care vor fi deschise în perioada următoare vor fi prevăzute cu astfel de stații.

McDonald’s prioritizează dezvoltarea de parteneriate și relații durabile cu furnizori locali care ne împărtășesc valorile și care respectă standarde înalte de calitate și siguranță alimentară, și alegem, ori de câte ori este posibil, să colaborăm cu producători locali.  La nivelul anului trecut, acest obiectiv s-a concretizat prin colaborarea cu 60 de furnizori români de materii prime de tip alimentar, ambalaje sau alte materiale operaționale.

McDonald's _ Voluntar@M 1– Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

McDonald’s și partenerii săi, furnizori și producători, căută mereu modalități de a reduce emisiile și a proteja mediul înconjurător și resursele naturale. Ne-am propus să reducem cantitatea de ambalaje utilizate și să colaborăm cu producători care promovează practici agricole durabile și regenerative. În felul acesta, contribuim cât putem de mult la prezervarea resurselor naturii.

De asemenea, dezvoltăm programe prin care atragem atenția asupra problemelor de mediu, cum este programul Better M, care îi implică activ pe clienții noștri în reducerea consumului de plastic. Începând cu anul 2020, am redus consumul de plastic prin introducerea noului ambalaj din carton pentru toată gama de înghețată (McSundae și McFlurry), prin introducerea inițiativei  „Pai la cerere”, menținută și pentru paiele din hârtie, biodegradabile și compostabile sau a ambalajelor de salată din carton. Ca urmare a acestor măsuri, în anul 2021 cantitatea de plastic utilizată în restaurante a scăzut cu 120 de tone.

Un alt demers important pentru companie este programul de voluntariat intern, Voluntar@M. Lansat anul acesta, în format pilot, Voluntar@M reprezintă angajamentul nostru de a contribui activ la protejarea mediului înconjurător, prin activități de plantare și ecologizare organizate cu implicarea echipei. Prin intermediul programului, încurajăm și răsplătim colegii din restaurante care se alătură sau care inițiază la rândul lor activități de voluntariat pentru comunitatea  din care fac parte.

Casa Ronald McDonald Iasi _ 1– Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

O afacere sustenabilă reprezintă, în primul rând, dorința de evoluție și îmbunătățire – a echipei, a partenerilor, a întregului ecosistem în care businessul funcționează. La fel de important este procesul de implementare și actualizare continuă a politicilor care pot contribui cu adevărat la reducerea consumului de resurse.

În același timp, este important ca prin acțiunile de sustenabilitate să îmbunătățim și viețile oamenilor din comunitățile în care ne desfășurăm activitatea.

În ultimii ani, în contextul pandemiei de COVID-19, am venit în sprijinul sectoarelor grav afectate și am donat echipamente de protecție, aparatură medicală, produse de igienă, dar și alimente. Peste 1.22 milioane de echipamente de protecție au fost donate spitalelor de pediatrie și spitalelor suport COVID-19 în 2021, iar 14.000 de meniuri au fost oferite personalului din linia întâi, spre exemplu.

Apoi, ca partener de misiune al Fundației pentru Copii Ronald McDonald, suntem alături de familiile care traversează momente grele. Datorită activității Fundației, peste 20.000 de părinți și copii beneficiază anual de cazare gratuită în cele două Case Ronald McDonald de la București și Timișoara, unde părinții pot fi aproape de copii când aceștia urmează tratamente medicale de lungă durată. Anul acesta a fost finalizată și cea de-a treia Casă Ronald McDonald din România, inaugurată în luna mai, în incinta Spitalului clinic de urgență „Sfânta Maria” din Iași, astfel că numărul de familii care va beneficia de cazare, suport și consiliere va crește substanțial. Lucru care ne bucură foarte tare.

– Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați în procesul de implementare a standardelor ESG?

Raportarea anuală a standardelor ESG asigură o gestionare atentă a strategiilor, obiectivelor și indicatorilor de performanță. Această serie de angajamente globale poate face diferența la scară largă și poate conduce la schimbări la nivelul întregii industrii, inclusiv în ceea ce privește acțiunea climatică, ambalajele și deșeurile, agricultura durabilă, nutriția, promovarea diversității, echității și incluziunii în cadrul companiei noastre, a industriei și a comunităților.

Indiferent de provocările cu care ne confruntăm, continuăm să căutăm soluții care să ne permită să ne atingem obiectivele de sustenabilitate. Iar pe acest drum, este important să avem alături de noi parteneri care ne împărtășesc valorile și obiectivele. Și mă refer aici atât la producători, la furnizori, dar și la clienții noștri – pentru că alături de ei construim zi de zi schimbarea pe care ne-o dorim pentru comunitate și pentru un viitor mai bun.

Mcdonalds 3 statie de incarcare electrica– Ce prevede Strategia voastră de Sustenabilitate pentru următorii ani?

Ne dorim ca fiecare acțiune a companiei să se alinieze cu politicile de sustenabilitate pe care le susținem. De aceea, ne implicăm activ în promovarea schimbărilor semnificative și de durată în lanțul de aprovizionare și ne-am propus să folosim materiale biodegradabile, mai prietenoase cu mediul. Așa cum aminteam, intenționăm ca până în anul 2025 să folosim 100% ambalaje din surse regenerabile, reciclable sau certificate.

De asemenea, căutăm să implementăm măsuri prin care să eficientizăm consumul de energie și să promovăm sursele alternative de energie, atât în bucătăriile noastre și în relația cu furnizorii, cât și în spațiile dedicate clienților.

– Cum vedeți dinamica domeniului în care activați din punct de vedere al Sustenabilității?

Prioritizarea sustenabilității este mai presus de domeniul de activitate. Indiferent de complexitatea mediului de business, de provocările domeniului de activitate, sustenabilitatea trebuie să fie o parte integrată organic în activitatea unei organizații. De aceea, mă bucură faptul că tot mai multe companii, din toate industriile, sunt interesate și implicate, în mod direct, în adoptarea politicilor de sustenabilitate, realizând importanța acestora, dar și urgența de a acționa pentru a stopa epuizarea resurselor naturale și poluarea de toate felurile.

Cred că este important să înțelegem că numai printr-o implicare asumată și continuă, pe termen lung, putem genera o schimbare în bine pentru planetă și pentru calitatea vieții fiecăruia dintre noi.


 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.