Connect with us

Hi, what are you looking for?

Featured

Mega Mall: Aproape 100 de bucuresteni au donat sange, in cadrul a doua centre special amenajate

Centru mobil de recoltare sangeAproape 100 de bucuresteni au donat sange, in cadrul a doua centre special amenajate de Mega Mall, alaturi de Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti si de Asociatia React. Actiunea a facut parte din campania „Fii Mega-Salvator! Doneaza sange!” si a avut drept scop cresterea rezervelor de sange din Centrul de Transfuzie Sanguina Bucuresti.

In total, 129 de persoane s-au inregistrat pe listele de donatori. Dintre acestea, in urma trierii, aproape 100 au fost considerate eligibile din punct de vedere medical si au donat impreuna circa 44 de litri de sange, cantitate ce poate fi folosita pentru aproximativ 243 de pacienti.

In cadrul campaniei, organizatorii au desfasurat si un studiu cu privire la caracteristicile si motivatiile donatorilor de sange. Astfel, 72% dintre donatori au fost femei, iar 28% barbati, majoritatea avand varsta cuprinsa intre 24 si 40 de ani si studii superioare. Din totalul donatorilor, 45% au donat pentru prima data in cadrul campaniei de la Mega Mall, 40% au fost donatori fideli, iar 15% mai donasera o singura data inainte de campania din weekend.

Desi 89% dintre respondenti considera ca este foarte important sa doneze sange, iar 93% sunt constienti de faptul ca romanii doneaza mai rar decat media europeana, majoritatea de 60% sustine ca nu a donat pana in prezent din cauza lipsei timpului. Din acest motiv, peste 80% spun ca si-ar dori sa se organizeze mai des campanii de donare de sange in weekend sau chiar sa existe caravane mobile, in cadrul carora sa li se ofere ocazia de a dona sange la serviciu.

In ceea ce priveste motivele pentru care bucurestenii doneaza sange, pentru 85% conteaza sa ii poata ajuta pe cei care au nevoie si doar 3% fac acest lucru pentru beneficiile materiale pe care le primesc, restul avand alte motivatii. Totodata, din totalul participantilor la studiu, 43% spun ca ei sau persoane apropiate lor au avut nevoie cel putin o data de transfuzii de sange sau de preparate sangvine.

Campania „Fii Mega-Salvator! Doneaza sange!” s-a aflat la a doua editie, iar doritorii au putut dona pe datele de 21 si 22 aprilie, intre orele 09:00 si 13:00, fiind asistati de doua echipe de cadre medicale ale Centrului de Transfuzie Sanguina Bucuresti. Principalul punct de recoltare a fost situat la intrarea din Bulevardul Pantelimon, unde a fost amplasat un autobuz special compartimentat si dotat cu echipamente medicale, in timp ce al doilea punct de donare s-a aflat la nivelul -1 al centrului comercial. Pe langa cresterea rezervelor de sange, prin intermediul campaniei, organizatorii au dorit sa atraga atentia asupra importantei donarii, in conditiile in care spitalele se confrunta cu o cantitate de sange insuficienta pentru transfuzii.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Poate te interesează și următoarele articole

Featured

Kaufland România devine primul lanț de hipermarketuri care își certifică magazinele și depozitele pentru toate măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 Intreaga rețea de...

CSR ONG

Fundatia Orange a desemnat castigatorii editiei 2020 a concursului „Lumea prin Culoare si Sunet”, cel mai mare fond de finantare dedicat persoanelor cu deficiente...

CSR EVENIMENTE

Echipa CSR Media continua seria Seminariilor dedicate Comunitatii de CSR, ce vin sa raspunda unei nevoi concrete, legata de crearea unei Comunitati active a...

Featured

Mai mult ca niciodata, in ultima perioada companiile s-au mobilizat si au inceput sa vina in sprijinul comunitatilor cu sume mari de bani sau...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...

#SPECIAL CSR

Echipa CSR Media realizeaza o serie de Interviuri, sub denumirea #SPECIALCSR / Companiile se Implica, cu oamenii de CSR, Marketing sau Comunicare din companiile...