Michelin a implicat peste un milion de tineri in campanii privind siguranta rutiera

Michelin si Comisia Europeana au reusit sa implice 1,13 milioane de tineri, din 15 tari europene, in proiectul ROSYPE, proiect ce a vizat informarea si educarea tinerilor in ceea ce priveste siguranta rutiera. Asta pentru ca statisticile spun ca, anual, 1.100 de copii sub 15 ani isi pierd viata in accidente rutiere, in timp ce alti 100.000 sunt raniti. Numarul tinerilor implicati in proiect a fost peste asteptari, daca tinem cont ca, initial, s-a avut in vedere implicarea a 730.000 de tineri cu varsta intre 6 si 25 de ani. Lansat in 2009 si desfasurat pe parcursul a trei ani, proiectul a utilizat trei cai pentru a ajunge la tineri, respectiv: invatarea in scoala, invatarea prin activitati practice si simulatoarele de conducere.

“In Romania, proiectul a avut un asemenea impact incat 99% dintre tineri au declarat ca intentioneaza sa impartaseasca familiei si prietenilor lor informatiile acumulate. In acelasi timp, in Belgia, peste 90% dintre tineri au fost impresionati de simulatorul de conducere Michelin, care a reprezentat o experienta cu adevarat unica, cu un impact mult mai mare decat o prezentare in clasa. Mai mult de un sfert dintre participantii la acest proiect au spus ca intentioneaza sa conduca intr-un mod mai responsabil”, spun reprezentantii Michelin.

In Romania, in cadrul proiectului ROSYPE au fost organizate mai multe evenimente, precum:

  • Zilele Sigurantei Rutiere Michelin, eveniment ce s-a desfasurat in 2012, in mai multe locatii, respectiv: in perioada 15-16 mai la uzina Michelin Floresti Anvelope (Prahova), intre 17-20 mai in Bucuresti si pe 22-23 mai, in Zalau. In cadrul acestor evenimente, Michelin a pregatit mai multe spatii dedicate educatiei privind siguranta rutiera precum: Academia de Siguranta Rutiera, Curs de Prim Ajutor, Atelier de Conducere Defensiva, Scoala Auto Michelin, Istoria Sigurantei Michelin, Simulatorul de Presiune si Verifica Presiunea.
  • Michelin Junior Bike – un eveniment care a avut ca scop sporirea gradului de constientizare a sigurantei rutiere a copiilor cu varste cuprinse intre 4 si 11 si parintii lor, in special printr-un obicei de baza si de importanta cruciala: purtarea castii de protectie atunci cand merg cu bicicleta. Michelin Junior Bike s-a organizat in 2011 in Ploiesti, in 2010 in Zalau si in 2004 si 2005 in Bucuresti, avand peste 5000 de participanti la toate cele patru editii.
  • Proiectul de educatie rutiera Eu si strada! – derulat in Zalau, de catre liceul “Gheorghe Sincai”, in colaborare cu Politia Zalau si Michelin Zalau. Scopul proiectului a fost acela de a cunoaste si aplica regulile de circulatie pentru pietoni si biciclisti si de reducere a numarului de accidente rutiere in care sunt implicati tinerii. Evenimentele s-au adresat elevilor claselor IX-XII ai liceului « Gheorghe Sincai » din Zalau si s-au organizat in anii 2011 si 2012.
  • Campania de educatie rutiera Respecta viata! Road safety – organizata in 2012 de Michelin Romania impreuna cu Societatea Studentilor in Medicina din Bucuresti (SSMB). Campania si-a dorit sa-i responsabilizeze pe copiii din gradinitele si scolile din Bucuresti implicandu-i intr-o serie de jocuri tematice privind educatia si siguranta rutiera.
  • Concursul de desene pe tema sigurantei rutiere Copilul tau deseneaza si Michelin il premiaza, derulat in 2012 si adresat copiilor intre 4 si 11 ani din scolile din Bucuresti si din Ilfov inscrise in program.

Pe parcursul celor 47 de saptamani de derulare a proiectului 953.700 tineri (din 9 tari) au fost  instruiti prin programe scolare, 103.000 tineri (din 11 tari) au fost instruiti prin programe practice, iar alti 55.200 de tineri (din 12 tari) au fost instruiti cu ajutorul simulatoarelor de conducere.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.