MINDSHOP: 9 puncte esentiale in comunicarea proiectelor de CSR (P)

Angela Calina_Director Executiv_Mind ShopConform studiului Dinamica domeniului de CSR in Romania, realizat in anul 2017 de CSRMedia.ro in colaborare cu firma de consultanta Valoria, 85% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea sociala ca implicare in comunitate, 65% o considera ca fiind o strategie sustenabila de afaceri, iar 59% o vad mai ales centrata pe etica in afaceri.

Consiliul Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabila defineste responsabilitatea sociala corporativa (CSR) drept “angajamentul continuu al companiilor de a se comporta etic si de a contribui la dezvoltarea economica, imbunatatind in acelasi timp calitatea vietii angajatilor si a familiilor acestora, precum si a comunitatii locale si a societatii in general”.

De ce fac CSR companiile din Romania

Prin proiectele si programele de CSR, companiile isi propun sa aiba un impact pozitiv asupra oamenilor, comunitatilor si ecosistemelor care sunt impactate de activitatile companiei. Este un principiu pe care brandurile il adopta pe baza voluntara, dar devine din ce in ce mai mult o obligatie morala pentru a satisface nevoile partilor interesate.

In Romania, acelasi studiu arata ca 55% dintre companii se implica in CSR deoarece face parte din strategia lor de relatii publice, 46% deoarece aceste actiuni le aduc recunoastere si vizibilitate, 46% pentru ca face parte din strategia lor de sustenabilitate, iar 36% pentru ca faciliteaza dezvoltarea brandului de angajator. Iata de ce 65% dintre companii spun ca departamentul de PR si Marketing este cel care are linia de buget pentru CSR.

Implementarea proiectelor de CSR

Implementarea responsabilitatii sociale corporative poate influenta pozitiv performantele afacerii, de la reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei, la cresterea calitatii produselor. Dar o strategie de CSR bine gandita si implementata poate imbunatati notorietatea brandului si loialitatea clientilor. Pentru aceasta este necesara elaborarea unui plan bine structurat de comunicare interna si externa a initiativelor de CSR.

In Romania, 80% dintre companiile care fac CSR comunica despre proiectele lor prin comunicate de presa, 79% prin social media, iar 78% prin website-ul companiei. Este evidenta concentrarea pe comunicarea externa, deoarece 27% dintre companii considera clientii ca fiind cea mai importanta arie pentru evaluarea impactului activitatii de CSR si numai 10% angajatii.

Comunicarea proiectelor de CSR

Cele mai importante aspecte pe care ar trebui sa se concentreze companiile in structurarea strategiei de comunicare a proiectelor de CSR sunt urmatoarele:

1. Definiti-va mesajul central al comunicarii de CSR si declinati-l coerent in comunicarea interna si externa.

2. Aveti grija ca mesajul central sa fie relevant pentru domeniile in care compania face proiectele de CSR (social, educatie, mediu), ca sa nu se creeze disonante.

3. Implicati angajatii in generarea continutului de comunicare interna a proiectelor de CSR.

4. Stabiliti care sunt elemente de comunicare interna si externa pentru fiecare etapa a proiectului (pregatire, aprobare, planificare, lansare, derulare, etape principale de monitorizare si masurare, inchidere si celebrare).

5. Colaborati cu o agentie de publicitate pentru realizarea materialelor de comunicare (text, imagini, video, etc) pentru a avea concepte, puternice, de impact.

6. De asemenea, colaborati cu o agentie pentru diseminarea materialelor de comunicare in mass media sau pe platformele de social media, pentru a avea reach-ul scontat la toate publicurile tinta.

7. Masurati si comunicati evolutia rezultatelor pe masura derularii proiectelor de CSR, mai ales in interiorul companiei, pentru implicarea angajatilor si construirea mentalitatii de CSR.

8. Stabiliti mecanisme de feedback prin care sa puteti avea reactia echipei de proiect, a colegilor din companie, a altor categorii de publicuri relevante din interiorul si experiorul firmei, in timp real.

9. Faceti posibil pentru colegi transformarea formala sau informala in evanghelisti (advocates) ai proiectelor de CSR ale companiei pe retelele de social media.

In loc de concluzie

Din ce in ce mai multe branduri includ responsabilitatea sociala corporativa in strategia lor de marketing sau chiar in activitatii lor principale, atunci cand implica nu doar o perspectiva corporativa bazata pe obiectivele economice, dar si impactul asupra mediului, a oamenilor si a comunitatilor.

In mare parte sub presiunea consumatorilor din ce in ce mai informati, companiile inteleg ca nu functioneaza intr-un spatiu economic izolat, ci ca activitatea lor are un impact major asupra mediului si a bunastarii sociale. De aceea este important ca proiectele de CSR sa fie comunicate coerent si relevant catre toate categoriile de parti interesate (stakeholderi) din interiorul si exteriorul companiei.

Despre Mind Shop

Mind Shop este agentia de publicitate in care ideile se nasc si devin realitate. Suntem o echipa de profesionisti experimentati, cu o pasiune deosebita pentru inovatie si pentru gandirea creativa. Ne-am inceput calatoria in 2001, iar in ultimii 17 ani am derulat peste 10.000 de proiecte la nivel local, national si european. Avem o abordare integrata, oferind servicii complete de inalta calitate. Ne mandrim cu colaborarea foarte stransa pe care o avem cu clientii nostri, pana la a deveni parte din echipa lor. Suntem seriosi, de incredere, creativi si punem mult entuziasm in ceea ce facem. www.mindshop.ro

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.