MONDELEZ: Interviu cu Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager

Noua Categorie AFACERI SUSTENABILE este un proiect editorial dezvoltat de echipa CSRmedia.ro, pentru a pune în valoare Strategiile, Campaniile/Proiectele și Politicile unora dintre cele mai sustenabile companii din țara noastră.
Prima ediție a Revistei a fost lansată în varianta Print în cadrul celei de-a 10 (ZECEA) ediții a Galei Romanian CSR Awards.
Rubrica online cuprinde Interviuri, Analize și Subiecte speciale dedicate domeniului Sustenabilității (campanii, proiecte, articole despre legislație, materiale realizate împreună cu specialiști sau consultanți în domeniu etc.) pentru a susține și impulsiona dezvoltarea acestui domeniu.

În continuare puteți citi un interviu cu Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager, Mondelez România.


* Care sunt cele mai cele mai importante repere și obiective asumate în domeniul Sustenabilității?

Raportul 2021 Snacking Made Right, publicat de Mondelēz International în luna mai, confirmă progresele înregistrate în construirea unei companii mai sustenabile în domeniul gustărilor, bazată pe crearea de valoare pe termen lung atât pentru companie, cât și pentru comunități. Mondelēz International continuă să se concentreze, din poziția de lider în domeniile în care compania poate contribui pe creșterea impactului pozitiv – inclusiv să contribuie la construirea unui sector prosper pentru cacao, să reducă deșeurile de ambalaje și să reducă amprenta operațiunilor sale asupra mediului.

Dacă ne uităm la obiectivele pentru 2025 fixate de Mondelez putem să înțelegem de ce ne preocupă să avem în portofoliu snackuri în care să existe un control al porțiilor, de ce le oferim consumatorilor informații despre mindful snacking și de ce ne preocupă foarte mult dimensiunea socială. Pentru că acestea sunt interesele consumatorilor noștri și este important ca sustenabilitatea să facă parte din strategia de business. În acest sens, avem programele noastre de aprovizionare cu materii prime sustenabile – cacao și grâu – prin Cocoa Life și Harmony, programe de monitorizare a respectării drepturilor omului la furnizorii de pe lanțul de aprovizionare.

De exemplu, cu Cocoa Life, am construit cel mai mare program de sustenabilitate pentru cacao și am atins obiectivul pe care ni l-am stabilit în 2012, investind peste 400 de milioane de dolari în program pentru a sprijini mijloacele de trai ale fermierilor, ajungând la aproape 210.000 de cultivatori de cacao.Raport Snacking Made Right

* Cum se aplică conceptul de Sustenabilitate în activitatea de zi cu zi a companiei?

Consumatorii sunt atenți la gradul de sustenabilitate a produsului, sunt atenți la informațiile legate de sustenabilitatea produsului și mai ales la impactul asupra mediului.

Produsele sustenabile sunt căutate de consumatori care sunt interesați în special de impactul asupra mediului și de modul în care producătorul respectă drepturile omului. Pe consumatori îi interesează ambalaje ușor de reciclat, ambalaje care nu generează deșeuri, companii care își reduc impactul de mediu și tratamentul corect al oamenilor pe lanțul de producție.

* Ce înseamnă o afacere sustenabilă pentru dumneavoastră?

Romanian ESG Summit

Suntem preocupați de reformularea produselor, schimbarea rețetelor pentru reducerea conținutului de zahăr, de sare. Există o categorie de consumatori care este preocupată de zona de sănătate și de zona de nutriție a produselor, dar există în aceeași măsură un foarte mare interes pentru produsele de răsfăț.

76% dintre consumatori spun că iau gustări în mod diferit față de acum trei ani, în timp ce 84% dintre ei cred că vor fi mai multe opțiuni de gustări în următorii trei ani. 64% dintre consumatori susțin că înlocuiesc cel puțin o masă pe zi cu gustări, iar la generația Z procentul crește până la 75%.

Pe de altă parte, consumatorii sunt interesați să aleagă gustări care să îi ajute să poată controla porțiile, cantitatea de produs pe care o consumă. 72% dintre consumatori caută produse care îi ajută să aibă control asupra porției, cu 9% mai mulți decât în anul anterior. De aceea, la raft, 73% dintre consumatori spun că citesc etichetele produselor destinate gustărilor. Caută informații, pictograme despre porție, câte porții sunt în pachet, despre ce înseamnă să mănânce sănătos.

* Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinați in procesul de implementare a standardelor ESG (Environmental, Social and Governance)?

ESG este unul dintre factorii valorici pe termen lung ai Mondelēz International, este parte integrată în strategia de business și este esențială pentru scopul companiei – acela de a oferi oamenilor gustarea potrivită, pentru momentul potrivit, în modul potrivit. Una dintre cele mai importante preocupări ale companiei este să identifice parteneriatele care aduc valoare și creează o schimbare transformațională, benefică pentru oameni și pentru planetă.

* Ce prevede Strategia voastră de Sustenabilitate pentru următorii ani?

Așa cum arată și Raportul Snacking Made Right din 2021, se fac progrese măsurabile în domenii cheie de interes, inclusiv o aprovizionare mai sustenabilă cu ingrediente; îmbunătățirea ambalajelor prin faptul că ambalajele noastre sunt concepute pentru a fi reciclabile și eliminarea materialelor dificile din acest punct de vedere; acțiuni sporite pentru a contribui la abordarea schimbărilor climatice; inițiative pentru a avansa agenda DE&I; și sprijin pentru starea de bine a consumatorilor și a comunității.

Dincolo de progresele înregistrate pentru atingerea obiectivelor în 2025, compania continuă să avanseze agenda sa ESG cu obiective, investiții și finanțări mai ambițioase pentru a aborda probleme precum schimbările climatice și deșeurile de ambalaje, inclusiv:

  • Stabilirea unui obiectiv pe termen lung de zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050
  • Investirea în Circulate Capital Ocean Fund pentru a sprijini colectarea mai multor deșeuri de plastic decât produce în prezent compania în India și Asia de Sud-Est
  • Emiterea primei obligațiuni verzi a companiei în septembrie 2021 – la momentul respectiv, cea mai mare emisiune din industria alimentelor ambalate și a bunurilor de consum

* Cum vedeți dinamica domeniului în care activați din punct de vedere al Sustenabilității?

Mondelez va continua să construiască o companie sustenabilă în domeniul gustărilor și să asigure o schimbare de durată la scară mare, prioritizând zonele în care poate avea cel mai mare impact. Compania se concentrează pe soluții inovatoare și măsurabile și, așa cum spuneam, colaborează cu parteneri din diverse domenii pentru a determina o transformare la nivelul întregului sector.


 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.