Romanian CSR Awards 2023
Banner

NN România: Interviu cu Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer NN România

Implicarea în societate este una dintre prioritățile strategice ale NN România, iar ultimii doi ani au amplificat inițiativele de responsabilitate socială prin care compania contribuie la bunăstarea fizică, emoțională și financiară a oamenilor. Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer NN România, a povestit pentru CSR Media despre implicarea în programe care ajută copii cu malformații cardiace, copii și adulți cu autism, copii din comunităţi defavorizate, dar și refugiați din Ucraina.


-Cum a ales NN cele trei arii de implicare în CSR – sănătate, incluziune socială și educaţie? De ce aţi ales aceste trei arii?

Este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să se implice acolo unde contează cel mai mult și să contribuie la rezolvarea problemelor care ne privesc pe toți. La NN, credem că un viitor mai bun pentru generațiile următoare se construiește încă de azi și, de aceea, ne implicăm continuu în societate și ne asumăm responsabilitatea pentru comunitățile din care facem parte. Misiunea noastră este să generăm schimbări pozitive în viețile oamenilor și să facem o diferență pe termen lung unde este cel mai mult nevoie, contribuind la bunăstarea oamenilor și la dezvoltarea sustenabilă a societății prin alternative relevante pentru o viață mai bună. Iar fiecare dintre ariile de responsabilitate socială în care ne implicăm susțin această misiune.

Implicarea în comunitate este una dintre prioritățile strategice ale NN, reflectată în inițiative ample care au puterea să facă o diferență. Suntem mereu alături de oameni și nu stăm pe gânduri când vine vorba să facem un bine în jurul nostru, fie că e vorba de un start mai bun în viață pentru copiii care vin pe lume cu probleme de sănătate, de oportunități economice pentru tineri din medii defavorizate, de încurajarea antreprenoriatului și a inovării sociale sau de ajutorarea celor care traversează contexte dificile. În total, NN a donat peste 1,2 milioane de euro în ultimii doi ani și a încurajat echipa să adere la inițiativele de CSR pe care le susține. Astfel, peste 500 de voluntari NN s-au implicat în comunitate cu aproape 2.000 de ore de voluntariat de la începutul lui 2021, iar compania continuă să-și amplifice permanent rolul în societate.

– De ce aţi ales programele dezvoltate de Inima Copiilor, Autism Voice și Teach for Romania?

Tot ceea ce facem în societate, sub umbrela Future Matters, strategia de responsabilitate socială a grupului NN, și ghidați de valorile noastre – ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm -, are la bază proiecte ample, care au puterea să genereze schimbări pozitive la nivel social. Din acest motiv, ne concentrăm pe arii unde credem că există cel mai mult nevoie de sprijin.

Astfel, NN se implică în mai multe inițiative de responsabilitate socială, dezvoltate de organizații non-profit recunoscute pentru misiunea lor cum sunt Inima Copiilor, Autism Voice sau Teach For Romania și nu numai. Alături de acestea, vrem să facem o diferență pentru cât mai mulți beneficiari, atât direct, cât și prin efectele pe care le generează în viitor. Astfel, majoritatea inițiativelor sunt derulate pe perioade de câțiva ani, iar NN a ales să se implice și în proiecte inițiate în contextul conflictului din Ucraina, venind în sprijinul unor nevoi stringente pentru cei afectați.

 – Care au fost cele mai importante inițiative ale NN în zona de CSR in 2022? Cum v-aţi implicat în acest an în susţinerea cauzelor susţinute de aceste organizații?

Cea mai amplă inițiativă, începută în 2021, este parteneriatul cu Asociația Inima Copiilor pentru extinderea Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie din București, care are nevoie de o investiție totală estimată la trei milioane de euro. Copiii care vin pe lume cu malformații cardiace se luptă pentru viață din prima clipă și au nevoie de tot ajutorul pentru a se face bine, mai ales când vorbim de o intervenție chirurgicală care le poate salva viața. Ideea inițiativei ample de extindere a Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie din București a pornit tocmai de la nevoia de consolidare a infrastructurii medicale care tratează astfel de cazuri, pentru a putea salva cât mai multe vieți. Este o misiune din inimă pe care NN a transformat-o într-un manifest social la care să adere cât mai mulți români și, împreună, să ajutăm inimile micuților cu malformații cardiace.  

banner

În urma extinderii, numărul de copii operați anual în secție se va dubla până la 400, vor putea fi operați și copii cu malformații cardiace care pot fi tratate astăzi doar în străinătate, iar numărul mult mai mare de locuri în terapia intensivă cardiacă va însemna că pot fi operați inclusiv copii cu malformații complexe care au nevoie de mai mult timp în terapie intensivă. Toate acestea pot deveni realitate numai cu sprijinul și implicarea oamenilor. Până în prezent, Asociația Inima Copiilor a strâns în total fonduri de aproape 900.000 de euro, din care 500.000 de euro prin donație din partea NN și aproximativ 200.000 de euro din donații prin SMS din partea oamenilor care cred în această misiune, sumă dublată de NN. Manifestul NN și Asociația Inima Copiilor a fost auzit, iar oamenii s-au implicat deja cu donații pentru a contribui la strângerea fondurilor necesare proiectului. Mai departe, campania de strângere de fonduri va continua pe toată durata proiectului. Oricine poate ajuta prin donații lunare de câte 2 euro, inițiate printr-un SMS cu textul LOVE trimis la 8844, iar NN România dublează toate donațiile primite prin SMS.

Totodată, anul acesta, NN s-a alăturat Autism Voice și a donat în total 200.000 de euro pentru susținerea activității organizației și deschiderea Institutul Autism Voice, primul Centru Multifuncțional de Recuperare și Cercetare în Autism care va pune bazele cercetării în domeniu pe plan local și va aduce în România programe inovatoare de recuperare inclusiv pentru adolescenți și adulți diagnosticați cu autism. Tratamentul adecvat și terapiile de specialitate au un rol vital în evoluția persoanelor diagnosticate cu autism și în creșterea șanselor la o viață cât mai funcțională, ajutând pacienții să depășească dificultățile asociate autismului. Peste 90% dintre respondenții unui sondaj desfășurat recent de Autism Voice conștientizează aceste nevoi, iar 78,5% consideră că o persoană diagnosticată cu autism poate reuși, cu sprijin corespunzător, să ducă o viață independentă. Cu toate acestea, soluțiile de sprijin accesibile în prezent persoanelor cu autism sunt insuficiente în România, aspect observat de 75% dintre respondenți, care consideră că persoanele cu autism nu au destulă susținere pentru a beneficia de terapie și pentru a avea șansa la o viață autonomă, a mai arătat sondajul Autism Voice. Institutul Autism Voice urmărește să dezvolte soluțiile de sprijin pentru copii și adulții diagnosticați cu autism, contribuind astfel la dezvoltarea și aplicarea de terapii adaptate nevoilor pacienților, la monitorizarea evoluției recuperării și integrării acestora, și la o mai bună înțelegere a răspândirii tulburărilor din spectrul autist.

În sfera educației, compania susține anual tineri din toate țările în care își desfășoară activitatea să urmeze un master în Olanda prin programul Bursele Future Matters. De asemenea, NN susține de mai mulți ani proiectul educațional și de antreprenoriat social numit Social Innovation Relay (SIR), ca parte a unui parteneriat global multianual cu organizația Junior Achievement. Peste 3.000 de elevi din 110 licee din România au participat în 2021 și au beneficiat de sprijin în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice, învățând și aplicând principiile antreprenoriatului și inovării sociale. Totodată, NN s-a implicat în 2021, alături de Junior Achievement (JA) România, în dezvoltarea unui nou proiect educațional, Economic Opportunities for All (Oportunități economice pentru toți), derulat în Grecia, Olanda, Spania și România, cu susținerea NN Group și implicarea JA Europe în calitate de expert coordonator. Proiectul urmărește să sprijine tinerii cu resurse sau posibilități limitate în tranziția de la educație la angajare sau antreprenoriat, contribuind la construirea unei societăți mai echitabile și eliminând treptat neconcordanțele dintre sistemele educaționale și competențele solicitate de angajatori pe piața muncii. Tot în sfera educației, NN și Teach for Romania contribuie la educația copiilor din comunități defavorizate și sprijină profesorii responsabili de experiența lor de învățare în misiunea de a îmbunătăți calitatea educației.

Nu în ultimul rând, NN s-a implicat anul acesta în susținerea comunității de refugiați din Ucraina prin donații de aproape un milion de euro la nivelul NN Group, dintre care 220.000 de euro alocați numai în România, pentru inițiative desfășurate pe plan local. Alături de Crucea Roșie, NN a susținut acțiunile de ajutorare a refugiaților care au venit în România, dar și a celor încă aflați în Ucraina, prin campania Umanitatea nu are granițe, unde donația NN a susținut trimiterea de ajutoare către cei în nevoie. În plus, NN s-a alăturat Hope and Homes for Children pentru a sprijini amenajarea spațiilor de cazare și oferirea de asistență copiilor fără familie din Ucraina care au venit în România cu ajutorul Direcțiilor Generale de Asistență și Protecția Copilului. Alături de Royal Club in Romania, NN a susținut acordarea de sprijin medical ucrainenilor în nevoie, iar alături de Code4Romania a contribuit la realizarea proiectului de dezvoltare a ecosistemului de soluţii digitale menite să vină în sprijinul refugiaților, dar și al voluntarilor.

– Ce obiective aveţi pentru anul care urmează? Care sunt principalele obiective ale NN pe zona de CSR pe termen mediu și chiar lung (3-5 ani)?

NN are în ADN grija pentru oameni, astfel că implicarea în misiuni sociale care au în centru oamenii și contribuie la șanse la viață, educație și un viitor financiar mai bun reprezintă pilonul principal al strategiei noastre de responsabilitate socială astăzi și în viitor.

– Cum implicaţi propriii angajați în domeniul CSR? Ce proiecte aţi pregătit pentru aceştia atât în 2022, cât și pentru 2023?

La NN, încurajăm permanent oamenii din echipă să fie voluntari de fapte bune și îi implicăm în toate inițiativele pe care le desfășurăm. Pe lângă activități specifice pentru care ONG-urile partenere au nevoie de sprijin, cum ar fi susținerea amenajării Institutului Autism Voice, donarea de materiale necesare copiilor refugiați din Ucraina sau crearea unei mini-biblioteci dotate cu toate cărțile necesare pentru copiii din comunități defavorizate, desfășurăm și inițiative interne dedicate voluntariatului în echipă.

În fiecare an, are loc Săptămâna Implicării în Comunitate NN, o inițiativă prin care desfășurăm mai multe acțiuni de responsabilitate socială cu implicarea voluntarilor din echipa NN, iar în acest an, toate acțiunile de voluntariat au fost dedicate copiilor. Echipa NN a alergat la NN Charity Run și a transformat kilometrii parcurși în donații pentru Asociația Inima Copiilor. În același timp, alături de Hope and Homes for Children, voluntarii NN au oferit cadouri de 1 iunie pentru peste 200 de copii fără familie din Ucraina, aflați în centre de plasament din România, au discutat cu tineri care se pregătesc să-și înceapă viața pe cont propriu despre oportunități de carieră și au alergat la Color Run pentru a contribui la construcția unei case pentru o familie defavorizată cu șapte copii. Toate acestea în continuarea colaborării cu Hope and Homes for Children din 2021, prin care NN a sprijinit 150 de tineri care se pregătesc sau deja au părăsit sistemul de protecție a copilului să dezvolte abilități pentru o viață independentă și să se integreze cu succes în societate.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.