La Romanian ESG Summit, Philips a adus în prim-plan o viziune ambițioasă și esențială despre viitorul sănătății, subliniind legătura critică dintre sustenabilitate și asistența medicală modernă.
Jens Gustmann – Health Systems Sales Leader, Philips, Europa Centrală şi de Est, a evidențiat cât de important este ca Spitalele Viitorului să fie concepute nu doar pentru a oferi îngrijire de calitate, ci și pentru a respecta principiile ecologice, adaptându-se la nevoile mediului. Cu o perspectivă inovatoare asupra sănătății, Philips a pus accent pe necesitatea unor soluții durabile într-un domeniu aflat în continuă transformare, caracterizat de provocări și oportunități emergente.
„Este combinația dintre asistența medicală și sustenabilitate atât de interesantă, dar și atât de crucială? În primul rând, viitorul asistenței medicale este încă în curs de creare. Există încă o mulțime de schimbări, există încă o mulțime de necunoscute. Iar viitorul asistenței medicale trebuie să fie durabil. Dar, de asemenea, spitalul viitorului trebuie să fie creat, iar spitalul viitorului nu poate fi decât unul ecologic. Al doilea motiv pentru care acest lucru este atât de important este impactul.
Dacă asistența medicală globală ar fi o țară, ar fi al cincilea cel mai mare emițător de carbon din lume. Și acest lucru provine din producția de medicamente, din electricitate și apă, din deșeurile medicale, care reprezintă într-adevăr o problemă cu impact asupra calității solului, a apei, a aerului. este afectat de călătoriile către și de la spital, dar și de echipamentele medicale.
Așadar, asistența medicală în ansamblu este responsabilă pentru 5% din emisiile globale de carbon. Este clar că industria asistenței medicale poate reduce aceste emisii fără a compromite siguranța pacienților sau calitatea și accesul la îngrijire. Dar, pentru aceasta, trebuie să redefinim conceptul de asistență medicală și să definim spitalul viitorului. Faptul că acest lucru este posibil a fost demonstrat de transformarea asistenței medicale în timpul pandemiei. Într-un timp foarte scurt, s-au întâmplat multe. Concepte care erau destul de ciudate pentru noi înainte, telemedicina, raportarea imaginilor RMN sau CT nu se face în spital, ci în afara acestuia, poate chiar într-o altă țară, sau apariția telemonitorizării.
Toate acestea au fost stabilite și accelerate prin intermediul pandemiei, unde sistemul de sănătate a dat dovadă de o mare agilitate. Așadar, este posibilă și adaptarea la nevoile durabile. De asemenea, în ceea ce ne privește, acum, și acest lucru nu mai este ciudat, avem o consultație la distanță cu medicul nostru. Nu trebuie să ne deplasăm la spital, ci putem face acest lucru din confortul casei noastre. Iar acest lucru reduce călătoriile inutile. Am menționat-o mai devreme, face parte din procentul de 5%. Iar în Regatul Unit, călătoriile legate de sistemul național de sănătate însumează o mașină care face înconjurul globului de 1 000 de ori pe zi, în fiecare zi. Vă puteți imagina cât de mare este acest impact. Prin urmare, acesta este, de asemenea, unul dintre conceptele de a menține pacienții în afara spitalului. Tratați-i acasă, tratați-i virtual. Și dacă pacienții nu trebuie să fie prezenți fizic în spital, vă puteți imagina, de asemenea, că arhitectura, că conceptul de clădire a unui spital se va schimba dramatic în viitor. Și aceasta este, de asemenea, o oportunitate pentru clădirile noi de a utiliza o abordare durabilă încă de la început.
Vedem și alternative la un spital. Astăzi cunoaștem deja centrele de diagnosticare, centrele de screening, dar vom vedea, de asemenea, din ce în ce mai multe servicii medicale furnizate de farmacii sau chiar într-un centru comercial”(…)
„De ce este digitalizarea atât de importantă atunci când vorbim despre sustenabilitate? Pentru că digitalizarea înseamnă dematerializare. De asemenea, înseamnă un acces mai bun și mai ușor la îngrijire pentru pacienți. Iar când vorbim despre digitalizare, vorbim și despre inteligența artificială. Nu există niciun echipament și nicio soluție Philips care să nu aibă inclusă din fabrică inteligența artificială.
Și de ce este atât de importantă? De ce ajută spitalele? Poate, de exemplu, să le ofere medicilor suport decizional. Poate indica o anumită boală și spune: „Probabil că vrei să te uiți la asta. Această imagine este clară, dar aici trebuie să petreceți mai mult timp”. Deci asta face deja inteligența artificială în prezent. Așadar, atunci când mă gândesc la digitalizare și asistență medicală și am o mică viziune asupra modului în care trăiesc cu ea, într-o zi bună, chiar mă entuziasmez. Pentru că presupun că atunci când merg la spital, ei au toate dosarele mele, istoricul meu de sănătate, examinările anterioare, operațiile anterioare, alergiile mele.
În cadrul Philips ne uităm deja la produse care sunt eco-proiectate, eco-certificate, dar ne uităm, de asemenea, la utilizarea conștientă a resurselor noastre. Iar cel mai frapant exemplu este practic acest aparat RMN, care într-o versiune standard, utilizează 1500 de litri de heliu pentru a răci magnetul. Acest sistem al Philips, din familia Blue Seal, funcționează cu 7 litri. 7 litri față de 1500 de litri, vorbind despre impactul asupra sustenabilității. Deci, în concluzie, vedem că există deja multe activități bune în general. Dar avem nevoie ca guvernele din Europa să devină și mai ferme în cererile lor către furnizori, dar și către spitale, pentru a deveni cu adevărat ecologice. Astfel, modelele de achiziții și de rambursare trebuie să sprijine mai mult călătoria noastră către creștere, pentru durabilitate și pentru a ne proteja Pământul.
Iar spitalul viitorului trebuie să fie o combinație între cel mai înalt factor tehnologic, inteligența artificială, precum și întregul factor al digitalizării. În același timp, trebuie să fie foarte, foarte plin de compasiune pentru pacienți. Deci trebuie să rămână un factor foarte uman. Și, în al treilea rând, desigur, trebuie să luăm măsuri decisive și să ducem această îngrijire plină de compasiune la nivelul următor, fiind atenți cu planeta noastră.
Philips este deja pe deplin angajat să își joace rolul. Facem acest lucru deja astăzi. Ne angajăm să facem acest lucru și mai puternic în România cu produsele noastre, dar și cu soluțiile noastre”.