Oradea a fost ales cel de-al treilea oras in cadrul proiectului de digitalizare Generatia Tech

Poza comunicat GT - OradeaMiscarea nationala de digitalizare ajunge si in nord-vestul tarii, Oradea fiind cel de-al treilea oras ales sa participe in programul Generatia Tech realizat de comunitatea Digital Nation.

Trei orase romanesti au acces in acest prim an la programul de digitalizare gratuit oferit tinerilor romani, proiect realizat cu o investitie de jumatate de milion de dolari din partea Google.org.

Oradea se alatura oraselor Alba Iulia si Piatra Neamt, ca al treilea punct al campusului digital pe care comunitatea il construieste in tara.

Tinerii oradeni de 15-24 ani care isi doresc o cariera in digital sunt invitati sa aplice pe site-ul Digital Nation. Acestia pot alege din cele doua specializari Generatia Tech disponibile in acest prim an: IT Literacy, unde sunt invatati bazele administrarii digitale si toate aspectele necesare unui job digital la birou, sau Learn to Code, unde sunt invatati bazele programarii si cum sa codeze aplicatii web si mobile basic.

Fiecare specializare are o durata de 12 luni, la finalul carora absolventii interesati sunt ajutati de echipa Digital Nation in gasirea de joburi digitale pe plan local. Specializarile sunt disponibile complet gratuit participantilor, iar programul urmareste dezvoltarea competentelor digitale a peste 300 de tineri romani in primul an de desfasurare.

”Am fost contactati de multe orase si de multi actori din sfera privata, si am primit foarte mult interes pentru Generatia Tech. Oradea s-a departajat in cele din urma ca avand conditii favorabile si totodata o strategie la nivel de oras care prioritizeaza digitalizarea, in sincron si cu obiectivele comunitatii. Daca anul acesta am avut capacitate doar pentru 3 judete, speram ca la anul sa demaram proiectul cu cat mai multe municipalitati partenere.”, a declarat Paul Apostol, fondator Digital Nation.

Specializarile Generatia Tech au la baza metodologia proprie de dezvoltare a Digital Nation, factorii diferentiatori ai acesteia fiind mediul de lucru antrenant, folosirea platformelor digitale familiare participantilor din social media, mentoratul de la specialisti din campul muncii, invatarea aplicata si colaborativa si evenimentele si intalnirile fizice, pe plan local. Abordarea comunitatii a fost de altfel si cea care a convins Google sa se implice in proiect, proiectul fiind la momentul de fata cea mai mare investitie realizata de Google.org in Europa Centrala si de Est.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.