PENNY România a lansat cel de-al șaselea raport de sustenabilitate aferent anului 2022

PENNY România a lansat cel de-al șaselea raport de sustenabilitate aferent anului 2022. Raportul reflectă activitatea companiei și analizează impactul de mediu, economic și social pe care aceasta îl generează.

Raportul a fost realizat după metodologia GRI Standards, dezvoltată de Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare în sustenabilitate, opțiunea aleasă fiind cea Core (de bază). Raportul a fost realizat urmărind și cadrele de raportare SASB (Sustainability Accounting Standards Board) din industria specifică Food Retail & Distributor Industry. Demersurile incluse în acest document sunt în linie cu strategia de dezvoltare sustenabilă a organizației și urmăresc totodată cei trei piloni care definesc sustenabilitatea în cadrul PENNY:a

  1. Sortiment sustenabil,
  2. Energie, climă și resurse
  3. Angajați și societate, fiecare activitate fiind detaliată cu măsurile, rezultatele și obiectivele specifice.

Măsurile și soluțiile concrete descrise în raportul de sustenabilitate au ca scop atât creșterea eficienței, cât și diminuarea impactului negativ pe termen mediu și lung.

„Prezentarea celui de-al șaselea raport de sustenabilitate marchează reușita unui an prolific. Anul 2022 a fost caracterizat de progrese notabile în toate domeniile activității noastre. Raportul reflectă arezultatele muncii depuse, măsurile implementate, precum și direcțiile pe care le urmăm pentru a ne îmbunătăți continuu. Sustenabilitatea reprezintă un fundament esențial al modelului nostru de afaceri. Acțiunile și inițiativele noastre nu sunt doar cifre, ci reprezintă fapte palpabile pentru construirea unui viitor mai bun, deoarece credem că viitorul se face azi.”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

 Principalele rezultate din 2022 prezentate în cel de-al șaselea raport de sustenabilitate PENNY România sunt:

 Sortiment sustenabil

  • 87,91% ponderea cheltuielilor cu furnizorii locali
  • 69,61% proporția produselor alimentare de origine regională (din România)
  • 165 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali
  • 48 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate
  • 103 articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC

 Energie, climă și resurse

  • 11% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019
  • 6% scădere consum specific de energie electrică raportat la anul anterior
  • 242 MWh energie verde produsă intern cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice
  • 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosili
  • 53 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice
  • 23 de magazine certificate BREEAM in use

 Angajați și societate

  • 596 angajați activi la final de an
  • 782 ore de instruire
  • 75% rata de promovare internă pentru poziții de management
  • 56,5% femei în poziții de management
  • 000 euro investiți în comunitate
  • 350 tone de surplus de alimente donate

„Avem planuri pe termen lung și dorim să aducem o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile din România. Ne-am asumat obiectivul de a atinge neutralitatea până în 2040, colaborând strâns cu Grupul REWE. Realizarea acestui deziderat depinde în mod esențial de concentrarea eforturilor noastre în diverse inițiative locale, susținerea aprovizionării cu produse provenite din surse regionale și gestionarea atentă a resurselor în toate aspectele operaționale ale companiei noastre”, a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.

Detalii despre proiectele PENNY și cel de-al șaselea raport de sustenabilitate pot fi consultate aici.

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.

Îți mulțumim pentru feedback!