PENNY România a inaugurat recent, la Filiași, judetul Dolj, un depozit standardizat si modern , in urma unei investitii de 26 milioane euro.
Odata cu finalizarea acestui proiect, retailerul a ajuns la 301 de magazine si 4 depozite in Romania.
Compania își propune să investească echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice.
Compania pune accent pe sustenabilitate, atât la nivel de produse și sortiment, prin dezvoltarea de mărci proprii și extinderea gamei de produse sustenabile, cât și în ceea ce privește proiectare și construcția de magazine.
“Ca organizație, avem responsabilitatea unui viitor durabil. Ne luăm în serios această responsabilitate. Și nu pentru că ar fi la modă să fii „verde”. Nu, sustenabilitatea este o parte integrantă a strategiei noastre corporative și, prin urmare, o prioritate cheie la PENNY.
Strategia de sustenabilitate a companiei se bazează pe trei piloni. Primul pilon vizează gama de produse. În ultimii ani, cererea de produse bio, dar mai ales de produse locale, precum marca proprie românească Hanul Boieresc, a crescut vizibil. De asemenea, rutele de transport vor fi reduse, mai scurte, se va lucra într-o manieră ecologică si vor fi asigurate mai multe locuri de muncă în regiune.
Al doilea pilon se axează pe climă, energie și resurse. PENNY este primul lanț de retail din România care a fost certificat conform BREEAM – cel mai cunoscut și cel mai răspândit sistem de certificare la nivel internațional pentru construcția durabilă. Centrul logistic din Filiasi va fi si el certificat conform standardelor BREEAM.
Al treilea pilon este reprezentat de angajați și societate. Pe lângă un salariu corect, promovarea și sprijinirea acestora în dezvoltarea personală și a abilităților lor este un aspect important.
Când vorbim de societate, desigur, ne referim la clienți, ne referim la comunitățile în care suntem prezenți. De fiecare dată când se deschide un magazin, beneficiază și comunitatea. Cu noi locuri de muncă, efecte economice și sprijin pentru regiune, pentru oraș, pentru țară”, a declarat Michael Britz, Director general al PENNY International.
De asemenea, strategia de sustenabilitate a PENNY este strâns legată de colaborarea cu ONG-uri, precum Banca de Alimente, Crucea Roșie, Salvați Copiii sau Habitat for Humanity.