CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

RBS Romania: Proiectele de CSR vor deveni mai complexe in anii urmatori

Compania RBS  Romania se implica activ in sustinerea comunitatilor. Actiunile de  responsabilitate sociala ale bancii vizeaza patru directii, respectiv: educatia financiara, reducerea impactului asupra mediului, implicarea angajatilor si investitia in comunitate.  Prezentam mai jos un interviu cu Marijana Vasilescu – Director de Marketing si Comunicare al RBS Romania.

Cum vedeti evolutia Responsabilitatii Sociale Corporatiste in Romania in urmatorii ani?

Investitiile facute de companii in proiecte de CSR probabil vor continua si proiectele vor deveni mai complexe, mai inovatoare. Probabil va continua tendinta de apropiere tot mai mare de specificul fiecarui business in parte. Cu alte cuvinte, integrarea CSR-ului in modul de operare si functionare a afacerilor, dincolo de sponsorizari si investitii in comunitate.

Ce buget ati alocat actiunilor de RSC pentru 2011?

Bugetul alocat actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporatista pentru acest an a fost de 233.000 de euro.

Care sunt proiectele de RSC pe care le sustineti in aceasta perioada?

MoneySense este programul de educatie financiara al RBS Romania destinat sa ofere publicului larg o viziune clara asupra gestionarii adecvate a bugetului personal si asupra produselor si serviciilor bancare. Programul se adreseaza atat tinerilor (liceeni sau studenti), cat si publicului larg.

Componenta pentru liceu a programului se deruleaza in parteneriat cu Fundatia CREDE si cu AIESEC Romania si se adreseaza tinerilor din licee prin intermediul sistemului formal de invatamant, in cadrul orelor de clasa, cat si prin intermediul educatiei non-formale, prin seminarii si workshop-uri interactive sustinute de studenti. Obiectivul este acela de a-i ajuta pe elevi sa-si dezvolte cunostintele si abilitatile financiare, precum si competentele in ceea ce priveste gestionarea propriilor resurse financiare si sa le incurajeze simtul responsabilitatii.  In anul scolar 2010-2011 peste 5.100 de elevi si 200 de studenti au beneficiat de lectii de educatie financiara, prin intermediul MoneySense. In cadrului editiei 2010-2011 programul s-a adresat elevilor din 101 licee din Bucuresti, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi, Oradea, Ploiesti, Pitesti, Sibiu, Targu Mures si Timisoara.

Pentru publicul larg, MoneySense ofera acces la asistenta si educatie financiara gratuita si impartiala in sucursalele RBS, cat si online prin punerea la dispozitie de resurse gratuite, ca de exemplu ghidul financiar MoneySense, in cadrul site-ului www.rbsmoneysense.ro De la lansarea proiectului, in mai 2010, peste 68.000 de vizitatori unici au accesat site-ul proiectului, reprezentand 2,9 milioane de afisari.

CSR Awards

Care sunt actiunile RBS pentru reducerea impactului asupra mediului?

Banca are o politica responsabila de acordare a finantarilor pentru clientii din domenii ca mineritul si metalurgia, industria petrolului si a gazelor naturale, industria lemnului si a hartiei, industria de aparare sau constructia de hidrocentrale. Pentru acesti clienti, banca aplica o analiza de tip ESE (Ethical, Social and Enviromental) prin care evalueaza impactul proiectelor pe care urmeaza sa le finanteze asupra comunitatilor locale si asupra mediului. In functie de rezultatele acestei evaluari, RBS decide daca acorda sau nu finantare solicitantilor din domeniile amintite.

In plus, RBS a implementat un program de reciclare pentru hartie, ambalaje PET, carton, sticla, becuri, metal si cartuse de imprimantă. Angajatii folosesc produse din hartie reciclata si becuri eficiente energetic, iar pentru a reduce emisiile generate de transportul cu masina si cu avionul, banca a adoptat un sistem de video-conferinte.

Sediul central al bancii este gazduit de cladirea Lakeview, care se numara printre primele constructii din Romania certificate ecologic. RBS Romania este una dintre companiile verzi din Romania conform topului Green Business Index realizat de Asociatia Green Revolution in 2011, clasandu-se pe locul I la categoria Starea Cladirilor din sectorul servicii-comert.

De asemenea RBS investeste in proiecte comunitare care vizeaza reducerea impactului asupra mediului si implicarea angajatilor. Anul acesta RBS Romania a fost partener principal al Let’s Do It, Romania!, cel mai mare proiect de implicare sociala organizat in tara noastra. RBS si angajatii bancii sprijina initiativele de dezvoltare durabila ale ViitorPlus, cum ar fi: proiectul de impadurire „Adoptă un copac!”, proiectul de economie-sociala „Sacosa de panza” sau proiectul de colectare selectiva si reciclare „Recicleta”.

In ceea ce priveste implicarea angajatilor, acestia au posibilitatea sa participe la sesiuni de training, prezentari si discutii pe tema responsabilitatii sociale. RBS Romania a organizat inca din 2008 campanii interne cu ocazia Zilei Internationale a Mediului (5 iunie), in care angajatii s-au implicat in actiuni educationale sau de voluntariat in folosul comunitatii.

Totodata, angajatii bancii au posibilitatea de a se implica in proiecte comunitare, prin voluntariat si donatii. Pentru mai mult de jumatate din angajatii RBS (55%) voluntariatul este un domeniu familiar, o valoare mult mai mare decat procentajul identificat in randul populatiei adulte la nivel national (11%).

Mentionati problemele cu care va confruntati in actiunile pentru sustinerea comunitatilor in care activati.

In cadrul proiectelor pe care le-am derulat ne-am confruntat uneori cu retincenta sau lipsa de interes pentru a gasi solutii reale, cu dificultatea de a modifica atitudini sau comportamente personale, cat si cu un deficit in ceea ce priveste educatia cu privire la CSR sau dezvoltare durabila. In acelasi timp, din ce in ce mai multe persoane si organizatii devin receptive cu privire la astfel de subiecte si se implica tot mai mult, ceea ce ne face sa continuam sa actionam pentru o schimbare pozitiva in jurul nostru.

Precizati care este strategia de CSR a companiei pentru 2012.

Strategia CSR pentru 2012 va urmari in linii mari directiile existente, bineinteles cu posibilitatea de a inova prin initiative si colaborari noi.

Parteneriate RBS Romania

Investitiile in comunitate ale RBS Romania s-au materializat prin parteneriate cu organizatii precum:   United Way Romania – parteneriat pentru sprijinirea comunitatilor locale, Habitat pentru Umanitate – „Construim impreuna”,  NESsT – „Competitia Intreprinderilor Sociale”,  Fundatia Principesa Margareta a Romaniei – programul „Tinere Talente”, Hospice of Hope – programe de ingrijire paliativa, „Classic e fantastic” – program de educatie muzicala pentru copii si tineri, SOS Satele Copiilor – programe de ingrijire a copiilor si tinerilor in dificultate

 

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.