RENAULT a reusit sa-si reduca amprenta de carbon cu 10% in ultimii trei ani

Renault_reducere emisii_000Grupul Renault a redus cu 10% amprenta de carbon in ultimii trei ani, indeplinindu-si, astfel, angajamentul public asumat in perioada 2010 – 2013. Reducerea amprentei de carbon pentru aceasta perioada inseamna scaderea emisiilor cu aproximativ 5,5 milioane de tone de CO2 echivalent. Mai mult, Grupul Renault s-a angajat sa continue eforturile pe toata durata planului strategic si sa reduca amprenta de carbon cu o medie de 3% pe an, in intervalul 2010 – 2016, Renault_reducere emisiiluand in considerare previziunile de vanzari la nivel mondial ale Grupului.

Tototdata, Renault a lansat un plan de actiune complex ce vizeaza toate etapele din ciclul de viata al produselor sale, precum si ansamblul activitatilor conexe. Directiile de actiune vizeaza: utilizarea vehiculului (~85% din amprenta de carbon), materialele utilizate in productia de vehicule (~10%), procesul de fabricatie (~1.5%), transportul componentelor si vehiculelor (~1.5%) si intreaga gama de activitati din sectorul tertiar (˂ 1%).

„Renault se afla de mult timp in prima linie in lupta pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, derivate din industria auto. Inca din 2005, Grupul a inregistrat primele performante in privinta reducerii emisiilor de CO2, un obiectiv prioritar inscris in planul strategic „Contract Renault 2009” . In mai 2007, Renault a fost primul constructor auto care a lansat o semnatura de mediu, “Renault eco”, transversala pe intreaga sa gama de modele, ce abordeaza principalele etape din ciclul de viata a vehiculului. In 2010, Renault a fost primul constructor auto care prezinta o gama completa de vehicule electrice”, spun reprezentantii companiei.

In cadrul planului de actiune, o atentie deosebita se atribuie fazei de utilizare a vehiculului, Renault_reducere emisii_01aceasta activitate generand o mare parte din emisiile de gaze cu efect de sera, calculate in amprenta globala de carbon. In 2013, Renault a devenit lider in Europa la capitolul emisii de CO2 generate de utilizarea gamei sale de autoturisme, cu mai putin de 115 g de CO2/km. Renault a reusit aceasta performanta printr-o gama de motorizari performante si economice pentru gama de vehicule termice, dar si prin lansarea unei game complete de vehicule 100% electrice.

De asemenea, Renault continua eforturile de a utiliza materiale reciclate. Astfel, grupul este un lider in utilizarea de materiale plastice reciclate, cu o rata medie de 11%, cifra in crestere constanta. In plus, uzinele grupului Renault au redus deja considerabil consumul de energie si se indreapta din ce in ce mai mult catre utilizarea energiei regenerabile.

In conformitate cu angajamentul anuntat in cadrul planului  strategic, “Renault – Drive the Change”, Grupul a redus Renault_reducere emisii00media emisiilor de CO2 generate de vehiculele noi vandute in Europa sub pragul de 120 g CO2/km, la sfarsitul anului 2013. Mai mult decat atat, Grupul chiar si-a depasit obiectivele prin realizarea unei medii de 114.8 g/km CO2/km pentru anul 2013 si astfel a devenit lider european la acest capitol. Intr-un interval de un an, media emisiilor de CO2 pentru autoturismelor vandute de catre grup a scazut cu mai mult de 10 g/km.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.