Romania pierde milioane de euro din cauza produselor contrafacute

Produse contrafacute 2

Romania pierde anual 403 milioane de euro si 27.613 locuri de munca din cauza produselor contrafacute, fiind pe locul trei in Europa la acest capitol, dupa Grecia si Bulgaria.

Conform unui studiului realizat de institutul de cercetare IRES pe 1.200 de respondenti, tigarile sunt considerate principalul produs de contrabanda din Romania, iar pe locul doi sunt bunurile contrafacute (imbracaminte, incaltamite, cosmetice, electronice, electrocasnice – 93%). Acelasi studiu releva faptul ca 67% dintre respondenti confirma ca s-au intalnit cu bunuri contrafacute. Romanii sunt constienti de faptul ca acest fenomen influenteaza negativ economia romaneasca si diminuneaza bugetul de stat, avand consecinte grave asupra propriului nivel de trai, si cu toate acestea unii sunt tentati sa achizitioneze aceste produse pentru ca au un pret mai mic.

Asociatia ACTIV s-a nascut din dorinta de a actiona prin toate parghiile legale in scopul combaterii traficului ilicit, efecte cu urmari negative in planul stabilitatii economice, al bunastarii sociale, a sanatatii si sigurantei publice. Trebuie sa fim constienti de faptul ca produsele contrafacute aduc prejudicii bugetului de stat, dar sunt si extrem de periculoase pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri. Produsele contrafacute au patruns in diferite canale de distributie legitime si, de aceea, exista o probabilitate mai mare ca un cumparator sa fie inselat atunci cand achizitioneaza un produs aparent autentic. Mare atentie la produsele pe care le achizitionati, inclusiv jucarii, locul de unde le luati, eticheta si pret. Nu va lasati amagiti de un pret mai mic, pe termen lung costurile cu sanatatea dumneavoastra si a familiei pot fi mai mari. Prin urmare, vrem sa tragem un semnal de alarma asupra faptului ca traficul ilicit cu produse de contrabanda si contrafacute ne afecteaza pe noi toti”, spune Daniel Maracineanu, Director General Asociatia ACTIV.

Un studiu realizat de The Office for Harmonization in the Internal Market (OHIM), agentia europeana pentru proprietatea intelectuala, arata faptul ca vanzarile de haine, incaltaminte si accesorii contrafacute in Uniunea Europeana sunt de aproape 10% din totalul vanzarilor din acest sector in UE. Business-urile legitime din intreaga Europa pierd 43,3 miliarde de euro din vanzari din cauza produselor contrafacute si 518.000 de joburi. Din moment ce producatorii si comerciantii produselor contrafacute nu platesc taxe, contributii sociale si TVA, peste 8 miliarde de euro de taxe guvernamentale nu sunt colectate.

Articole similare...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.