CSRmedia
CSRmedia
CSRmedia - publicatie premiata de Familia Regala a Romaniei

Romanian ESG Summit: ADINA TUDOR, Coca-Cola HBC – „Până la finalul acestui an vom finaliza tranziția întregului portofoliu la PET reciclat”

Romanian ESG Summit, organizat de echipa CSRmedia.ro pe data de 7 Noiembrie, s-a dovedit a fi nu doar un eveniment, ci o Platformă de Conectare a liderilor și a companiilor cu viziune comună pentru a transforma conceptele ESG în acțiuni concrete.

Evenimentul a adus împreună lideri din industrii diferite, precum  #Orange, #PENNY, #EON, #SchneiderElectric, #CocaColaHBC, #UrsusBreweries #Danone, #BCR, #Rompetrol  până la întreprinderi de familie precum #Transavia, sau specialiști din domeniul sustenabilității, pentru a discuta și explora modalități inovatoare de a aborda provocările legate de durabilitatea afacerilor.

Obiectivul principal al Summit-ului a urmărit promovarea dialogului și schimbului de cunoștințe privind reglementările în direcția ESG, decarbonizarea afacerilor, finanțele verzi, investițiile sustenabile în retail, tehnologia inovatoare, raportarea și transparența în business.

Evenimentul – unic pe piața sustenabilității prin gama diversă de industrii reprezentate, a cuprins atât Paneluri de Discuții, cât și Interviuri și Prezentări de la renumiți Specialiști în domeniul Sustenabilității.



Redăm mai jos, pe rând, declarațiile Speakerilor prezenți pe scena #RomanianESGSummit:


ADINA TUDOR, Coca-Cola HBC: „Până la finalul acestui an vom finaliza tranziția întregului portofoliu la PET reciclat”


„Provocarea principală de la care am pornit cu toții a fost să facem această radiografie internă. Exact să vedem de unde pornim, care este statusul nostru, care este în întregime impactul pe care îl are compania în comunitatea locală, în zona în care își desfășoară activitatea. Și să punem la punct un sistem de monitorizare, măsurare, și această călătorie am început-o cu peste 15 ani în urmă.
Chiar dacă astăzi putem spune că suntem într-un loc bun, încă nu suntem nici pe departe aproape de final. Este o călătorie și ne bucurăm de ea cu toate provocările care vin la pachet.
Spuneam că avem sisteme foarte bine puse la punct de monitorizare a tuturor consumurilor. Și de mai bine de 12 ani avem și Raport de Sustenabilitate, deci reluăm această radiografie în fiecare an, tocmai pentru a vedea ce am reușit să rezolvăm într-un an calendaristic, ce obiective ne-am propus. Ce am reușit să facem și ce nu, cum ne adaptăm în următoarea perioadă, astfel încât totuși să ajungem la țintele pe care le-am stabilit.
Pentru că vorbim de Net-Zero, Coca-Cola HBC Grup, grupul din care Coca-Cola HBC România face parte, și-a asumat din 2021 obiectivul de a ajunge la net-zero emisii pentru întregul lanț de valoare în 2040. Și de aici au decurs o serie de ținte, subținte și partea de investiții, că nu se poate fără.

Aproximativ o treime din emisiile pe care noi le generăm sunt legate de ambalaje. Și atunci, o provocare și o mare parte din strategia noastră se învârte în jurul ambalajelor și a soluților pentru a avea ambalaje cât mai sustenabile. Și în acest sens, în urmă cu o lună am inaugurat prima unitate de producție pet-reciclat internă.

Deci, în fabrica noastră de la Ploiești, care este a doua cea mai mare fabrică din grupul Coca-Cola HBC, avem posibilitatea de acum înainte să ne producem singuri PET-ul reciclat. Cu ce beneficiu major vine această unitate? Fulgii de PET reciclat au o amprentă de carbon cu 80% mai mică decât rezina virgină, PET-ul, plasticul nou.

Deci, astfel vom reuși să reducem semnificativ emisiile aferente ambalașelor portofolului ambalat în PET. Și până la finalul acestui an vom finaliza tranziția întregului portofoliu de PET în PET reciclat.

CSR Awards

Ce alte lucruri am mai făcut? Renunțăm pe cât se poate la plasticul din ambalajele secundare. Un exemplu concret, baxurile de doze erau până în 2021 înfoliate, acea folie de plastic. Și am adus în România tehnologia de KeelClip, au acum doar acel capac din carton biodegradabil și 100% reciclabil. Astfel am reușit să nu mai punem pe piață aproximativ 200 de tone aferent acestei folii de plastic.

Lăsând la o parte partea de ambalaje, mergem la echipamentele frigorifice pe care le găsiți în locațiile clienților. Suntem într-un proces continuu de înlocuire a acestor echipamente, cu unele și mai prietenoase și mai eficiente cu mediul. Cele noi, și în prezent suntem aproape de 50% din tot ce avem flotă de echipamente frigorifice în piață, consumă cu 50% mai puțin. Și tindem, bineînțeles, să ajungem și la 100% apropo de aceste ambalaje”.

Adaugă un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea și tratarea datelor dumneavoastră de către acest site web.